Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polar PDN 685 - blokada drzwi pralki

30 Sty 2019 11:26 1590 48
  • Poziom 5  
    Polar PDN 685 - blokada drzwi pralki
    Witam, rozebrałem blokadę bo miałem podejrzenie, że powoduje problem w rozruchu pralki, ale tam w środku jest ta blaszka, która w środku jest połączona taką malutką wygiętą która wyskoczyła i teraz jest tam przerwa (jak widać na zdjęciu). Mam teraz problem, bo nie wiem jak ta malutka wygięta blaszka łącząca powinna być włożona. Kombinowałem na różne sposoby, ale ten mechanizm mam wrażenie że nie działa tak jak powinien. Po wciśnięciu tego rygla od drzwi ten plastikowy element powinien sam wskakiwać i odskakiwać, a tak się nie dzieje. Proszę o radę jak ktoś wie o co chodzi, bo sama blokada jest chyba sprawna, nie widać żadnych śladów przepalenia.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 38  
    Jeżeli już kolega rozebrał blokadę to nie warto teraz kombinować bo nowa blokada to nie majątek a nieprawidłowo działająca będzie powodowała spięcia: http://sklep.hurt-agd.pl/blokada-drzwi-pralki/2153-blokada-drzwi-pralki-polar-pdp-pdn.html
    Niech kolega opisze objawy co się dokładnie dzieje z urządzeniem.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3013625.html
  • Poziom 5  
    Zaczęło się od tego, że pralka w czasie prania stanęła, przestał reagować włącznik główny, sprawdziłem że prąd do niego dochodzi. Po rozebraniu i ponownym wsadzeniu robiło sie w nim zwarcie w styku nr. 2 widać było iskrę i wywalało bezpieczniki. Rozebrałem go ponownie, i złożyłem na nowo z nowych blaszek z włącznika do wyłączenia wirowania, który nie był używany, bo styk 2 w środku był całkiem spalony. Zrobiłem tak bo pytałem po całej Warszawie i nikt już nie sprzedaje tych włączników, a używane też nie są pewne. Wpiąłem styki, wcisnąłem włącznik i wsadziłem wtyczkę to zakopciło sie w gniazdku i wywaliło bezpieczniki. Po tym znów rozebrałem włącznik, ale tam nic sie nie stało.

    Czytałem, że może to być wina blokady drzwi dlatego ją rozebrałem i faktycznie coś jest z nią nie tak, ten styk nie zatrzaskuje się choć w środku wszystko wydaje się być ok, żadnej części nie zgubiłem przy rozbieraniu. Teraz to już nie wiem sam co powoduje zwarcie, pralka jest stara ale do tej pory była sprawna, to może być jakaś drobnostka. Z drugiej strony ciężko już o części do niej, i nie wiem co zrobić, jak sprawdzić co powoduje zwarcie.
    :arrow: Poprawiłem TONI_2003
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Specjalista AGD
    Maxsior13 napisał:
    pytałem po calej Warszawie i nikt już nie sprzedaje tych wlacznikow
    Na Popularnej lub Globusowej pytałeś? Z moich informacji wynika, że mają wyłączniki i blokady.
    Maxsior13 napisał:
    Teraz to już nie wiem sam co powoduje zwarcie
    Prawdopodobnie blokada drzwi.
    Maxsior13 napisał:
    ciezko juz o części do niej,
    Jak na razie nie mam z tym żadnych problemów.
  • Poziom 5  
    Jak mam pominąć ten filtr pz jak do niego wpiete są niebieski i brązowy kabel, które idą do włącznika głównego? Mam zewrzec ze soba te dwa kable? Co kolega ma na myśli przez zabezpiczenie różnicowo pradowe? To ten bolec we wtyczce? Nie jestem specjalistą w elektryce.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Pytałem na Bazyliańskiej i Popularnej ale nie na Globusowej i tam już nie mają włączników do tych pralek. Ale teraz to już sam nie wiem co piwoduje zwarcie, chyba bardziej blokada, ale to w takim razie czemu tam nie ma śladów zwarcia, wszystko jest czyste, a wywala korki?
  • Poziom 38  
    Tylko w ramach testu można pominąć blokadę by stwierdzić czy nadal powoduje zadziałanie bezpiecznika. Oczywiście blokadę należy wymienić bo to ona mogła być przyczyną a tym bardziej, że kolega ją rozebrał.
    Kolega zamieści zdjęcia fitra PZ z widocznymi przewodami oraz zdjęcie przewodów biegnących do blokady drzwi.
    Zabezpieczenie różnicowo-prądowe to obecnie standard przy wykonywaniu instalacji elektrycznych: https://epstryk.pl/product-pol-37326-Wylaczni...XCx0vDvW50NDfT-LD3la-L5-a24oxFFRoCddUQAvD_BwE
    Pytanie jak wiekowa jest instalacja elektryczna u kolegi.
    Skoro wyłącznik się przepalił to warto sprawdzić czy przewody do niego podłączone nie grzeją się mocno i porządnie je docisnąć przy montażu.
  • Specjalista AGD
    Maxsior13 napisał:
    wcisnąłem włącznik i wsadziłem wtyczkę to zakopciło sie w gniazdku i wywaliło bezpieczniki.
    Nie ta kolejność. Najpierw wtyczka do gniazdka. Jeżeli wybije bezpiecznik, to prawdopodobnie filtr p-z. Potem wciskasz wyłącznik. Jeżeli programator nie jest na zero, to powinna zadziałać blokada. Jak w tym momencie wybije, to najczęściej wina blokady.
    Maxsior13 napisał:
    czemu tam nie ma śladów zwarcia, wszystko jest czyste
    Nie jest czyste. Zdjęcie trochę słabe, bo nie widać wnętrza blokady, ale po przegrzanej blaszce można podejrzewać, że robi zwarcie.
  • Poziom 5  
    Polar PDN 685 - blokada drzwi pralki Polar PDN 685 - blokada drzwi pralki
    Instalacja jest nowa, blok z 2008 roku, jest podwojne zabezpieczenie, wywalalo mi przelacznik w domu i dodatkowy na korytarzu. Wszystkie styki zawsze dociskalem, przesylam zdjecia filtra i kabli do blokady, i zauwazylem ze ten platik od zieloneg kabla jest taki brązowy, czy to moze miec jakies znaczenie?
  • Specjalista AGD
    Maxsior13 napisał:
    platik od zieloneg kabla jest taki brązowy, czy to moze miec jakies znaczenie?
    Jeżeli wsuwka nie jest przegrzana, to nie.
  • Poziom 5  
    Czyli podsumowując wypiąć blokadę drzwi, najpierw włożyć wtyczkę do kontaku, potem wcisnąć włącznik główny i jesli wtedy nie wywali korków to znaczy że blokada? Pozycja programatora nie ma znaczenia? A pytanie może glupie ale czy ma znaczenie w filtrze pz kolor kabli? Czy jakbym zamienil kolory to tak mogłoby byc że zwarcie? Bo ja go odpinałem i tam te wtyki nie mają żadnych oznaczeń ale wydaje mi sie ze dobrze wpiąłem
  • Poziom 5  
    Odpiałem blokade, niestety, to samo czyli na wlaczniku na blaszce 2 z niebieskimi kablem zrobilo sie zwarcie i wywaliło korki, wiec już nie wiem co jest powodem i nie wiem czego już szukać, wlacznik zreperowałem i w srodku jak nowy był a teraz znów go upaliło troche 😞
  • Poziom 5  
    Chupacabra napisał:
    To wyciągaj moduł i dawaj obustronne zdjęcia.

    Ale o ktory moduł ci chodzi?
  • Poziom 38  
    Ta pralka miała silnik indukcyjny z kondensatorem rozruchowym oraz programator mechaniczny, ale jeśli kolega autor ma możliwość to prosiłbym o zdjęcie silnika.
    Połącz przewody brązowy i niebieski idące do filtra PZ z przewodami z którymi połączone są czarne wychodzące z niego.
    Ma kolega multimetr by sprawdzić czy sam wyłącznik nie powoduje spięcia?
    Kolega tylko przełożył włącznik czy go rozbierał?
  • Specjalista AGD
    Modułu nie ruszaj, bo jak masz odłączoną blokadę, to on nie jest uruchamiany. Wydaje mi się, że jest źle podłączony wyłącznik.
  • Poziom 5  
    zhudomel napisał:
    Modułu nie ruszaj, bo jak masz odłączoną blokadę, to on nie jest uruchamiany. Wydaje mi się, że jest źle podłączony wyłącznik.
    Znalazłem w innym forum na tej stronie schemat elektryczny tej pralki, kable wpiete sa następująco do włącznika głównego:
    3 zielony,
    11 czerwony,
    2 niebieski,
    4 brązowy.
    Przesyłam też zdjecie włącznika w srodku. Niestety po ostatnim zwarciu znów sie trochę upaliło.
    Polar PDN 685 - blokada drzwi pralki Polar PDN 685 - blokada drzwi pralki
    Kenworth 18 napisał:
    Ma kolega multimetr by sprawdzić czy sam wyłącznik nie powoduje spięcia?
    Niestety nie mam multimetra, czekam na znajomego ktory ma i zna sie na elektyce, przesle zdjecia silnika, ale wizualnie tam wszystko wydaje sie ok.
    Polar PDN 685 - blokada drzwi pralki Polar PDN 685 - blokada drzwi pralki
  • Poziom 5  
    Kenworth 18 napisał:
    Próbował kolega pominąć filtr PZ?

    Jeszcze nie, mam przepiąć te kable z filtra w ta kostkę co wychodzą z niej te dwa czarne kable? A nie stanie sie wtedy wieksze zwarcie? Nic sie nie spali, nie wybuchnie? 🤔
    Jak rozumiem jakbym pominął filtr i nie byloby zwarcia we włączniku to znaczy ze filtr do wymiany, a jak dalej bedzie to samo?
  • Specjalista AGD
    Maxsior13 napisał:
    czekam na znajomego ktory ma i zna sie na elektyce
    To już nic nie rób, tylko poczekaj, bo masz niezłą pralkę.
  • Poziom 5  
    zhudomel napisał:
    Maxsior13 napisał:
    czekam na znajomego ktory ma i zna sie na elektyce
    To już nic nie rób, tylko poczekaj, bo masz niezłą pralkę.

    Co masz na mysli że niezłą? Że taka niezawodna? Fakt już 19 lat jest, wymieniałem jej już kołnierz, pompkę od wody i przewod odprowadzajacy i sam rozłożyłem kiedyś programator na cześci i złożyłem wg schematu z neta ale ta usterka mnie przerosła
  • Poziom 38  
    Niezła czyli bardzo dobra pralka w porównaniu do tego co się teraz produkuje.
    Niech kolega już nie montuje tego wyłącznika bo już uległ uszkodzeniu.
    Może uda się dopasować coś od producenta Amica: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pralek/...czniki-sieciowe-do-pralek-amica,g1609793.html
    Jeśli nie to może to oszpeci pralkę, ale taki też można od biedy zastosować: https://www.tme.eu/pl/details/ts-19/przelaczn...2dujRLWUnci9q9y7SaiqLyNtXvIUu34BoCmTYQAvD_BwE
  • Poziom 5  
    Fakt że prościej nie można było zbudować tego urządzenia ale jak sie okaże że to jednak część której nie można kupić to trzeba będzie zakończy jej żywot. Już nie można dokupić włącznika dlatego przekładalem do niego blaszki z innego, ale dalsze zwarcia znowu go zniszczą.
  • Poziom 38  
    To że nie można kupić już oryginalnego włącznika to nie tragedia bo można coś dopasować od innego producenta ponieważ włączniki zasilania działają na tej samej zasadzie.
    Tą pralkę warto naprawiać bo jej śmierć nastąpi dopiero gdy rozcieknie się zbiornik a najważniejsze części są nadal dostępne: http://naprawsobie.pl/programatory/300-programator-polar-pdp-pdn-685.html
    To jeszcze solidna konstrukcja, ale istotne jest to w jakiej kondycji jest kolegi egzemplarz.
  • Specjalista AGD
    Chupacabra napisał:
    Kenworth 18 napisał:
    Ta pralka miała silnik indukcyjny z kondensatorem rozruchowym oraz programator mechaniczny (...)

    Faktycznie, moja buba. To w takim razie jak napisaliście wyżej, szukać problemu w podłączeniu wyłącznika i w filtrze PZ.


    Moduł tam występował, choć nie w każdym 685, ale kazdy 885 już miał mały moduł silnika, ale to akurat bez znaczenia

    zhudomel napisał:
    To już nic nie rób, tylko poczekaj, bo masz niezłą pralkę.

    Też jestem tego zdania.

    Kenworth 18 napisał:
    jej śmierć nastąpi dopiero gdy rozcieknie

    Nierdzewka, predzej pokona pralkę brak niektórych części na rynku.
  • Specjalista AGD
    zhudomel napisał:
    Wydaje mi się, że jest źle podłączony wyłącznik.

    Mnie tak się wydaje też w świetle tego:
    Maxsior13 napisał:
    Niestety po ostatnim zwarciu znów sie trochę upaliło.