Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Axor - AdBlue błąd 4221 ogrzewacz w dozowniku

Simson671 30 Jan 2019 19:17 1218 13
  • #1
    Simson671
    Level 12  
    Witam
    Już drugi dzień walczę z AdBlue w Axorze. To moje pierwsze kroki z AdBlue w ciężarówce. Zmieniłem sondę/ czujnik NOx, błędy ustąpiły. Sprzęt jaki mam do dyspozycji to KTS Truck. Udało się przeprowadzić funkcję "Pierwsze uruchomienie AdBlue". Następnie z czystej ciekawości poprzez zakładkę "Załączenia" wysterowywałem po kolei podzespoły AdBlue: pompę, wtrysk itd. było OK. Nie pamiętam teraz czy także ogrzewacz. Później w zakłądce bodajże aktywacja pompy AdBlue chciałem aktywować AdBlue i bodajże po aktywacji pompy AdBlue kliknąłem aktywację ogrzewania dyfuzora. Po tej operacji od razu błąd na desce i w sterowniku silnika pt.: "4221 Ogrzewanie dyfuzora wskazuje przerwanie obwodu." Wtyczkę można odpiąć całkiem i wraz jest ten sam błąd. Błąd jest cały czas aktywny i nie daje się usunąć. Wcześniej tego błędu nie było Nie pomaga reset pamięci stałej błędów. Grzałka ma rezystancję 67 Ohm. Grzałka z Atosa, który miałem na testy ma opór 60 Ohm. Po podpięciu całego dozownika z Axora do Atosa błędy w Atosie kasują się bez problemów (więc grzałka OK) a w Axorze nie. Napięcie na wtyczce grzałki po włączeniu zapłonu ok. 23V, rezystancja pomiędzy przewodami na wył. zapłonie ok. 12 MOhm, w obu samochodach identyko porównywałem. Przewody od ogrzewacza do ECU sprawdzone - OK i tak jak napisałem wystawiają napięcie tak samo jak w Atosie. Test układu AdBlue OK - ok. 450ml w ciągu testu. Delphi też nie dało rady skasować błędu. Cały dozownik dokładnie przemyty. Aktualnie próba przeprowadzenia pierwszego uruchomienia AdBlue bez powodzenia - blokuje ciągle aktywny błąd ogrzewacza.

    Nie mam już pojęcia co może być. Dla mnie to dziwne jak nie wiem co. Czy w końcu sterownik uszkodzony czy problem jest w aktywacji/ resecie pamięci błędów ? Tyle rzeczy już posprawdzałem i wydaje się wszystko OK. Proszę o wskazówki.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    Simson671
    Level 12  
    Ta opcja odpada bo jestem z lubelskiego. Mam do dyspozycji jeszcze oryginał Star Diagnozę, może tym jeszcze spróbuję się połączyć. A i żeby wyeliminować możliwość niełączenia styków w kostce to wpinałem się rezystorkiem ok. 60 Ohm zarówno w Atosie (błędu ogrzewacza nie było) i w Axorze (błąd nadal był). Co prawda nie odpinałem wtyki z ECU (bo niby nie można bo się wszytko rozkoduje - ile w tym prawdy nie wiem, ciężarówki to dla mnie inna liga w porównaniu do osobówek) tylko igłami do konektorów na sterowniku i przejścia były ale zresztą wystawia ładnie napięcie. Mi wydaje się, że jednak jest to kwestia "poklikania" w komputerze, tylko gdzie i czy to dobry kierunek ?
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #5
    citromaniak
    Level 22  
    Fdok jest takze w google wystarczy wpisac fdok calculator .Trzeba wykasowac istotne kody usterek dla emisji spalin.
  • Helpful post
    #6
    hubert04
    Level 24  
    Z tego o opisujesz usterka leży po stronie ECU i to w niej szukaj usterki bądź jeszcze przemiez instalacje z podpięta grzałką i odpieta kostka od ECU MR.
  • #7
    Simson671
    Level 12  
    Nie omieszkam podpiąć Starki następnym razem jak wróci bo na razie pojechał odśnieżać :) Jakieś kody fdok to pierwsze słyszę ale myślę , że do ogarnięcia. Zastanawia mnie co musiałem poklikać, że dopiero wtedy wywaliło błąd ogrzewacza.

    A z wtyką ECU MR niby jest tak, że nie można odpinać bo trzeba będzie na nowo kodować wtryski itd. Czy można odpiąć ? Ale zresztą wystawia napięcie na stykach grzałki (przynajmniej bez obciążenia} i rezystancje pomiędzy przewodami we wtyce od ogrzewacza są identyczne w obu samochodach. To jakby był przerwany kabel to nie byłoby podawania napięcia po stacyjce na ogrzewacz, Chyba, że trzeba to sprawdzić jeszcze pod obciążeniem jakąś żarówką...

    Jeszcze niech ktoś mi uprzejmie wytłumaczy dlaczego błąd ogrzewacza kasuje się w Atosie a w Axorze już nie.

    Inna sprawa, to to, że ten błąd jest ciągle aktywny i nie da się go skasować, resety pamięci nie pomagają
  • Helpful post
    #8
    hubert04
    Level 24  
    Nic nie musisz kokowac ja odepniesz wtyczke
  • #9
    Simson671
    Level 12  
    O to dobrze, w takim razie dokładnie sobie sprawdzę kable. A do odpięcia wtyki ECU MR trzeba odpinać klemy z akumulatora ? I czy różnica 7 Ohm pomiędzy ogrzewaczami z Axora i Atosa może powodować to, że błąd ogrzewacza będzie występował?
  • Helpful post
    #10
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    citromaniak wrote:
    Fdok jest takze w google wystarczy wpisac fdok calculator .Trzeba wykasowac istotne kody usterek dla emisji spalin.

    Texa kasuje ten kod bez żadnych kluczy na piechotę.
  • #11
    citromaniak
    Level 22  
    serwis_gh wrote:
    citromaniak wrote:
    Fdok jest takze w google wystarczy wpisac fdok calculator .Trzeba wykasowac istotne kody usterek dla emisji spalin.

    Texa kasuje ten kod bez żadnych kluczy na piechotę.

    Byc moze nie pamietam choc posiadam
  • #12
    Simson671
    Level 12  
    STAR Diagnoza nie dała rady skasować błędu ogrzewacza dyfuzora. Kasowanie usterek układu SCR za pomocą kodu VeDoc bez skutku. Styki na ECU poczyszczone, zakonserwowane, na wtyczce jest opór ogrzewacza, po odpięciu ogrzewacza jest otwarty obwód także to jest na bank ok. Nic kodować rzeczywiście nie trzeba. Teraz to już chyba ECU trzeba wieźć.
  • #14
    Simson671
    Level 12  
    Witam wszystkich. Problem rozwiązany. Wystarczyło tylko w ustawieniach sterownika ECU MR zmienić ustawienie "Ogrzewanie dyszy dyfuzora - aktywny" na nieaktywny i wszystkie błędy dały się skasować bez kodu VeDoc (poszło przez KTS Truck). Zrobiłem pierwsze uruchomienie układu SCR i działa pięknie, test układu zakończony powodzeniem, zero błędów. Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji i pomoc. Pozdrawiam.