Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Axor - AdBlue błąd 4221 ogrzewacz w dozowniku

Simson671 30 Sty 2019 19:17 276 13
  • #1 30 Sty 2019 19:17
    Simson671
    Poziom 12  

    Witam
    Już drugi dzień walczę z AdBlue w Axorze. To moje pierwsze kroki z AdBlue w ciężarówce. Zmieniłem sondę/ czujnik NOx, błędy ustąpiły. Sprzęt jaki mam do dyspozycji to KTS Truck. Udało się przeprowadzić funkcję "Pierwsze uruchomienie AdBlue". Następnie z czystej ciekawości poprzez zakładkę "Załączenia" wysterowywałem po kolei podzespoły AdBlue: pompę, wtrysk itd. było OK. Nie pamiętam teraz czy także ogrzewacz. Później w zakłądce bodajże aktywacja pompy AdBlue chciałem aktywować AdBlue i bodajże po aktywacji pompy AdBlue kliknąłem aktywację ogrzewania dyfuzora. Po tej operacji od razu błąd na desce i w sterowniku silnika pt.: "4221 Ogrzewanie dyfuzora wskazuje przerwanie obwodu." Wtyczkę można odpiąć całkiem i wraz jest ten sam błąd. Błąd jest cały czas aktywny i nie daje się usunąć. Wcześniej tego błędu nie było Nie pomaga reset pamięci stałej błędów. Grzałka ma rezystancję 67 Ohm. Grzałka z Atosa, który miałem na testy ma opór 60 Ohm. Po podpięciu całego dozownika z Axora do Atosa błędy w Atosie kasują się bez problemów (więc grzałka OK) a w Axorze nie. Napięcie na wtyczce grzałki po włączeniu zapłonu ok. 23V, rezystancja pomiędzy przewodami na wył. zapłonie ok. 12 MOhm, w obu samochodach identyko porównywałem. Przewody od ogrzewacza do ECU sprawdzone - OK i tak jak napisałem wystawiają napięcie tak samo jak w Atosie. Test układu AdBlue OK - ok. 450ml w ciągu testu. Delphi też nie dało rady skasować błędu. Cały dozownik dokładnie przemyty. Aktualnie próba przeprowadzenia pierwszego uruchomienia AdBlue bez powodzenia - blokuje ciągle aktywny błąd ogrzewacza.

    Nie mam już pojęcia co może być. Dla mnie to dziwne jak nie wiem co. Czy w końcu sterownik uszkodzony czy problem jest w aktywacji/ resecie pamięci błędów ? Tyle rzeczy już posprawdzałem i wydaje się wszystko OK. Proszę o wskazówki.

    0 13
  • Pomocny post
    #2 30 Sty 2019 21:35
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    podłącz kompa serwisowego nie które błędy trzeba skasować przez podanie specjalnego kodu

    Dodano po 1 [minuty]:

    jeśli jesteś z okolic Włoszczowy pomogę

    0
  • #3 31 Sty 2019 06:03
    Simson671
    Poziom 12  

    Ta opcja odpada bo jestem z lubelskiego. Mam do dyspozycji jeszcze oryginał Star Diagnozę, może tym jeszcze spróbuję się połączyć. A i żeby wyeliminować możliwość niełączenia styków w kostce to wpinałem się rezystorkiem ok. 60 Ohm zarówno w Atosie (błędu ogrzewacza nie było) i w Axorze (błąd nadal był). Co prawda nie odpinałem wtyki z ECU (bo niby nie można bo się wszytko rozkoduje - ile w tym prawdy nie wiem, ciężarówki to dla mnie inna liga w porównaniu do osobówek) tylko igłami do konektorów na sterowniku i przejścia były ale zresztą wystawia ładnie napięcie. Mi wydaje się, że jednak jest to kwestia "poklikania" w komputerze, tylko gdzie i czy to dobry kierunek ?

    0
  • Pomocny post
    #4 31 Sty 2019 06:50
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Star Diagnozę musi mieć jeszcze dodatkowo fdog (bodajże tak to się nazywa ) program do kodów w kasowaniu błędów adblue.

    0
  • Pomocny post
    #5 31 Sty 2019 07:07
    citromaniak
    Poziom 21  

    Fdok jest takze w google wystarczy wpisac fdok calculator .Trzeba wykasowac istotne kody usterek dla emisji spalin.

    0
  • Pomocny post
    #6 31 Sty 2019 19:29
    hubert04
    Poziom 21  

    Z tego o opisujesz usterka leży po stronie ECU i to w niej szukaj usterki bądź jeszcze przemiez instalacje z podpięta grzałką i odpieta kostka od ECU MR.

    0
  • #7 31 Sty 2019 23:46
    Simson671
    Poziom 12  

    Nie omieszkam podpiąć Starki następnym razem jak wróci bo na razie pojechał odśnieżać :) Jakieś kody fdok to pierwsze słyszę ale myślę , że do ogarnięcia. Zastanawia mnie co musiałem poklikać, że dopiero wtedy wywaliło błąd ogrzewacza.

    A z wtyką ECU MR niby jest tak, że nie można odpinać bo trzeba będzie na nowo kodować wtryski itd. Czy można odpiąć ? Ale zresztą wystawia napięcie na stykach grzałki (przynajmniej bez obciążenia} i rezystancje pomiędzy przewodami we wtyce od ogrzewacza są identyczne w obu samochodach. To jakby był przerwany kabel to nie byłoby podawania napięcia po stacyjce na ogrzewacz, Chyba, że trzeba to sprawdzić jeszcze pod obciążeniem jakąś żarówką...

    Jeszcze niech ktoś mi uprzejmie wytłumaczy dlaczego błąd ogrzewacza kasuje się w Atosie a w Axorze już nie.

    Inna sprawa, to to, że ten błąd jest ciągle aktywny i nie da się go skasować, resety pamięci nie pomagają

    0
  • Pomocny post
    #8 01 Lut 2019 07:55
    hubert04
    Poziom 21  

    Nic nie musisz kokowac ja odepniesz wtyczke

    0
  • #9 02 Lut 2019 21:56
    Simson671
    Poziom 12  

    O to dobrze, w takim razie dokładnie sobie sprawdzę kable. A do odpięcia wtyki ECU MR trzeba odpinać klemy z akumulatora ? I czy różnica 7 Ohm pomiędzy ogrzewaczami z Axora i Atosa może powodować to, że błąd ogrzewacza będzie występował?

    0
  • Pomocny post
    #10 03 Lut 2019 14:08
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    citromaniak napisał:
    Fdok jest takze w google wystarczy wpisac fdok calculator .Trzeba wykasowac istotne kody usterek dla emisji spalin.

    Texa kasuje ten kod bez żadnych kluczy na piechotę.

    0
  • #11 03 Lut 2019 21:41
    citromaniak
    Poziom 21  

    serwis_gh napisał:
    citromaniak napisał:
    Fdok jest takze w google wystarczy wpisac fdok calculator .Trzeba wykasowac istotne kody usterek dla emisji spalin.

    Texa kasuje ten kod bez żadnych kluczy na piechotę.

    Byc moze nie pamietam choc posiadam

    0
  • #12 06 Lut 2019 11:57
    Simson671
    Poziom 12  

    STAR Diagnoza nie dała rady skasować błędu ogrzewacza dyfuzora. Kasowanie usterek układu SCR za pomocą kodu VeDoc bez skutku. Styki na ECU poczyszczone, zakonserwowane, na wtyczce jest opór ogrzewacza, po odpięciu ogrzewacza jest otwarty obwód także to jest na bank ok. Nic kodować rzeczywiście nie trzeba. Teraz to już chyba ECU trzeba wieźć.

    0
  • #14 07 Kwi 2019 14:50
    Simson671
    Poziom 12  

    Witam wszystkich. Problem rozwiązany. Wystarczyło tylko w ustawieniach sterownika ECU MR zmienić ustawienie "Ogrzewanie dyszy dyfuzora - aktywny" na nieaktywny i wszystkie błędy dały się skasować bez kodu VeDoc (poszło przez KTS Truck). Zrobiłem pierwsze uruchomienie układu SCR i działa pięknie, test układu zakończony powodzeniem, zero błędów. Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji i pomoc. Pozdrawiam.

    0