Te 2 wymienione problemy być może są związane, może niezależne. Występują z różnym nasileniem od paru miesięcy. Po kolei:
Dawny właściciel w umowie z handlarzem ujawnił "szarpanie silnikiem podczas jazdy". Handlarz zapewnił mnie, że przyczyną był rozrząd, a wymiana skutecznie rozwiązała problem. Fakt, rozwiązała - ale na kilka miesięcy. Po tym czasie zaczęły występować objawy, które od razu przypomniały mi tamten dopisek: Szarpanie**, dodatkowo wyraźnie gorsze przyspieszanie. Na przemian dzień było gorzej, dzień znośnie. Wydawało mi się, że pogorszenie wynikało z jakości paliwa, bo ze 3x nastąpiło zaraz po tankowaniu na konkretnej stacji (a może po odpaleniu po drodze na stacji gorącego silnika?). Po paru cyklach lepiej-gorzej, zaczęło dominować "gorzej", odwiedziłem więc warsztat. Zanotowane błędy 1612, 1405, 0300, 0302, 0303 i 0304 (z grubsza: kiepska masa, EGR, wypadanie zapłonów) i decyzja o wymianie EGR. Zamiar wymiany okroiliśmy do "niekanonicznego" zaślepienia. Pomogło wyraźnie (nieźle przyspieszał, nie szarpał wcale), ale na krótko. Po miesiącu problem wrócił*. Po konsultacji zleciłem wymianę filtra paliwa i świec. Pomogło na spadek mocy, szarpanie** zostało. Przyjrzałem się po jeździe wykręconym świecom: Wszystkie suche, w cylindrach 1, 2 i 4 świece wypalone na jasno, w trzecim ciemno okopcona i wewnątrz cylindra zdaje się trochę mokro.
*) Co ciekawe, szarpanie i spadek mocy ostatnio wróciły z... odwilżą
i od razu z nowymi problemami: 1) padnięty wyświetlacz licznika km (samonaprawił się po kilku godzinach), 2) zniknięcie trzech niższych z 4 biegów dmuchawy nawiewu powietrza (to zostało zepsute). Może to dodatkowy trop i w wilgotnych warunkach masowo zawiodła elektronika? Dodatkowo nie mogę zebrać błędów metodą z gazem i hamulcem. Dawniej się udawało, teraz migotanie resetuje zanim się skończy. Towarzyszy temu jakiś chrzęst z okolic listwy zapłonowej (w tym położeniu kluczyka zapłon nie powinien chyba być aktywny?).
**) Tego szarpania nie da się powiązać z jednym biegiem czy obrotami, ale jego wystąpieniu sprzyja jakaś zmiana - jak dodatnie gazu, redukcja biegu, pokonanie kilku metrów na wstecznym. Wyczuwalnemu szarpnięciu towarzyszy zapalenie na sekundę wszystkich chyba kontrolek, prędkościomierz wyraźnie zlatuje wtedy do zera. Deska na moment jakby traci zasilanie i restartuje.
O podobnych usterkach corsy C czytałem kilka tematów. Często wymieniane rady (EGR, filtr paliwa) u mnie nie pomogły. Proszę o pomysły ; )
Dawny właściciel w umowie z handlarzem ujawnił "szarpanie silnikiem podczas jazdy". Handlarz zapewnił mnie, że przyczyną był rozrząd, a wymiana skutecznie rozwiązała problem. Fakt, rozwiązała - ale na kilka miesięcy. Po tym czasie zaczęły występować objawy, które od razu przypomniały mi tamten dopisek: Szarpanie**, dodatkowo wyraźnie gorsze przyspieszanie. Na przemian dzień było gorzej, dzień znośnie. Wydawało mi się, że pogorszenie wynikało z jakości paliwa, bo ze 3x nastąpiło zaraz po tankowaniu na konkretnej stacji (a może po odpaleniu po drodze na stacji gorącego silnika?). Po paru cyklach lepiej-gorzej, zaczęło dominować "gorzej", odwiedziłem więc warsztat. Zanotowane błędy 1612, 1405, 0300, 0302, 0303 i 0304 (z grubsza: kiepska masa, EGR, wypadanie zapłonów) i decyzja o wymianie EGR. Zamiar wymiany okroiliśmy do "niekanonicznego" zaślepienia. Pomogło wyraźnie (nieźle przyspieszał, nie szarpał wcale), ale na krótko. Po miesiącu problem wrócił*. Po konsultacji zleciłem wymianę filtra paliwa i świec. Pomogło na spadek mocy, szarpanie** zostało. Przyjrzałem się po jeździe wykręconym świecom: Wszystkie suche, w cylindrach 1, 2 i 4 świece wypalone na jasno, w trzecim ciemno okopcona i wewnątrz cylindra zdaje się trochę mokro.
*) Co ciekawe, szarpanie i spadek mocy ostatnio wróciły z... odwilżą

**) Tego szarpania nie da się powiązać z jednym biegiem czy obrotami, ale jego wystąpieniu sprzyja jakaś zmiana - jak dodatnie gazu, redukcja biegu, pokonanie kilku metrów na wstecznym. Wyczuwalnemu szarpnięciu towarzyszy zapalenie na sekundę wszystkich chyba kontrolek, prędkościomierz wyraźnie zlatuje wtedy do zera. Deska na moment jakby traci zasilanie i restartuje.
O podobnych usterkach corsy C czytałem kilka tematów. Często wymieniane rady (EGR, filtr paliwa) u mnie nie pomogły. Proszę o pomysły ; )