Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seato Toledo 2, 99r, 1.9TDI - Brak ładowania i brak kontrolki akumulatora.

elvis1987 31 Jan 2019 10:01 762 4
  • #1
    elvis1987
    Level 13  
    Witajcie.
    Mam dziwny problem z moim Seatem Toledo. Mam wersję Seato Toledo 2, 99r, 1.9TDI AHF.

    Ostatnio zauważyłem, że podczas przekręceniu kluczyka w ogóle nie świeci się lampka akumulatora. Po włączeniu silnika napięcie na akumulatorze wynosi 12V. Po dodaniu gazu wskakuje na prawidłowe napięcie czyli ~14V.

    Alternator był wymieniany ok. roku temu. Niestety nie zwróciłem uwagi czy po wymianie alternatora miałem takie same objawy. Nie zwróciłem uwagi ponieważ mechanik wymachiwał mi miernikiem i faktycznie było 14V. Więc nie miałem co podejrzewać, że nie działa.


    I teraz co sprawdziłem:
    Po odłączeniu przewodu od alternatora (mam wtyczkę 2pinową o oznaczeniach L, DFM) sprawdziłem napięcia na wtyczce.
    - Na pinie DFM miernik pokazuje mi napięcie 12V.
    - Na pinie L (niebieski przewód - ten od kontrolki lampki) jest napięcie ~9V. Po połączeniu przewodu z masą lampka na desce rozdzielczej świeci.

    Mam pytanie:
    - czy wartość 9V na tym pinie jest prawidłowa? Czy muszę rozbierać auto i sprawdzać gdzie mi "ucieka napięcie" ?
    - czy do pinu L alternatora można bezpośrednio podłączyć 12V z akumulatora? Chce sprawdzić czy po włączeniu silnika alternator od razu wystartuje i będzie generował napięcie ~14V

    Może ktoś miał podobny problem?
  • #3
    elvis1987
    Level 13  
    No właśnie i tutaj też mam pytanie. Mianowicie:
    po awarii wcześniejszego alternatora mechanik zamontował alternator o takich parametrach:
    BR14-C-L
    F00M144197
    03G903016E
    140A/14V BOSCH

    Szukałem tych oznaczeń i znalazłem alternatory z takimi numerami, jednak przy rubryce "zastosowanie". Nie było mojego seata toledo. Ponoć taki alternator był montowany w VW od 2006 roku.

    Dlatego również pytałem o napięcie na niebieskim przewodzie (L), który idzie do wtyczki alternatora.

    Moim zdaniem mogą być trzy przyczyny takiej "awarii"
    - napięcie z niebieskiego przewodu jest za małe (9V) - trzeba szukać gdzie jest spadek
    - zły zamontowany alternator ze złym regulatorem??
    - uszkodzony regulator/ szczotki?

    zacząłem od najprostszego i najtańszego - sprawdzenia napięcia na wtyczce.
  • #5
    elvis1987
    Level 13  
    Potwierdzam, że wymiana regulatora pomogła.
    Dla osób, które będą miały podobny problem to kilka wskazówek:

    1. Po przekręceniu kluczyka na desce rozdzielczej brak świecenia lampki akumulatora
    2. Po włączeniu silnika napięcie alternatora 12V, w dalszym ciągu brak światełka akumulatora na desce rozdzielczej.
    3. Podczas dodaniu gazu i zwiększenia obrotów alternator się załącza i podaje napięcie ok. 14V
    4. Napięcia na pinach wtyczki alternatora, 1- pin 12V, 2-pin ok. 9V.
    5. Sprawdzenie lampki na desce rozdzielczej polega na połączeniu przewodu 2 pina do masy ( L- niebieski przewód w Seat Toledo 2)

    Wymiana regulatora rozwiązała sprawę.
    Lampki świecą i alternator od razu daje napięcie ok. 14V

    Dzięki za wskazówkę.