Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik jednofazowy - podłączenie kondesatora - zwarcie

arasowsky 03 Feb 2019 09:51 4008 32
Tespol
  • #31
    Andrzej42
    Level 28  
    krzysiek7 wrote:
    Andrzej42 wrote:
    Ale na pewno polecany schemat z postu #25 ma nadmiarową kropkę...

    Czytam to już kilka razy i przyznam, że nie wiem o jaką kropkę chodzi. Może coś bliżej wyjaśnisz?

    Porównaj ze schematem z postu#1 - tam jest dobrze. Widziałeś kiedyś uzwojenie w silniku zwarte kondensatorem?
    Aczkolwiek tu pewno jeszcze włącznik rozruchowy w szeregu z uzwojeniem rozruchowym będzie.
  • Tespol
  • #32
    krzysiek7
    Moderator of Electricity
    Andrzej42 wrote:
    Porównaj ze schematem z postu#1 - tam jest dobrze.

    Nie jest dobrze.
    Andrzej42 wrote:
    Widziałeś kiedyś uzwojenie w silniku zwarte kondensatorem?

    Zwartego kondensatorem nie widziałem, bo i nie wiem czemu to miało by służyć? Widziałem natomiast uzwojenie pomocnicze połączone w szereg z kondensatorem. :D
    Andrzej42 wrote:
    Aczkolwiek tu pewno jeszcze włącznik rozruchowy w szeregu z uzwojeniem rozruchowym będzie.

    No widzisz? Teraz już wiesz dlaczego stwierdziłem, że schemat nie jest prawidłowy. Szczegóły kolego, dbajmy o szczegóły.
  • #33
    Andrzej42
    Level 28  
    krzysiek7 wrote:
    Zwartego kondensatorem nie widziałem

    O ten błąd mi chodzi - więc ustaliliśmy, że to jest błąd.

    krzysiek7 wrote:
    uzwojenie pomocnicze połączone w szereg z kondensatorem.

    To jest jeden z trzech możliwych połączeń silników dwufazowych.
    W jednych , uzwojenie pomocnicze jest włączane na czas rozruchu przez włącznik pomocniczy,
    W drugich dodatkowo wspomaga się szeregowo włączonym kondensatorem ,
    I w trzecim , kondensator jest a włącznika nie ma.

    Przedmiotem dyskusji tu jest właściwy schemat połączenia.
    Tabliczka znamionowa jest, i jest czytelna, więc paramenty silnika (oryginalnego, bo może przezwojony?) są.
    Z silnika wychodzą cztery przewody.
    Z nowego lub nieprzerabianego, z silnika powinno wychodzić sześć przewodów - dodatkowe dwa od wyłącznika rozruchowego.
    Więc możliwości jest kilka: albo ktoś dłubał w tym silniku i wtedy wszystko jest możliwe;
    - albo powinien działać z tym kondensatorem na stałe.
    W tej sytuacji rozebrałby ten silnik i obejrzał , czy jest, lub był włącznik rozruchowy; czy uzwojenie mniej-więcej pasuje do danych z tabliczki (ilość cewek, układ, średnica drutu).