Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasięg 4G - Zanik sygnału 4G po jednej stronie mieszkania

01 Lut 2019 17:53 99 3
  • Poziom 10  
    Witam, może na tym forum otrzymam jakieś sensowne rady, bo dotąd nie uzyskałem konkretnych odpowiedzi.
    Sprawa wygląda następująco.
    Mam trzy telefony w T-Mobile. Do lipca 2018 wszystko było w najlepszym porządku z połączeniami.
    Od połowy lipca zaczęły się dziać dziwne rzeczy u mnie w domu
    Mieszkanie jest wschód-zachód. Po zachodniej stronie mieszkania mogę rozmawiać bez przeszkód, po przejściu na wschodnią stronę tracę abonenta. Połączenie wraca po 2-3 sekundach, czasem słychać szumy. W niektórych przypadkach nawet dochodzi do zerwania połączenia.
    Co ciekawe, podczas utraty abonenta, on/ona mnie słyszy jak się drę „halo, halo” więc rozmowa jest jakby utracona jednostronnie.
    Zgłaszałem ten problem w biurze T-mobile kilka razy. Dwa razy nawet udało im się „coś” zrobić, bo sytuacja wróciła do normy… na tydzień.
    4 dni temu, po kolejnym zgłoszeniu mailem, otrzymałem od nich radę:

    Cytat:
    „Uprzejmie informuję, że w podanej przez Pana lokalizacji zasięg 2G na zewnątrz pomieszczeń to 4 kreski, a zasięg sieci 3G to 2-3 kreski. Okoliczne stacje nadawcze działają prawidłowo.
    Gdy tryb pracy sieci w ustawieniach telefonu jest ustawiony na „automatyczny”, a tak jest w standardzie, to w pierwszej kolejności w czasie prowadzenia rozmów telefonicznych, następuje logowanie telefonu do sieci 3G. Skoro na zewnątrz pomieszczeń są 2-3 kreski zasięgu, to niestety wewnątrz budynku będzie on odpowiednio niższy.
    Sugeruję, żeby w trakcie korzystania z naszych usług w mieszkaniu, zmienić tryb pracy sieci w ustawieniach telefonu na „tylko 2G” (tylko GSM), co powinno przełożyć się na poprawę jakości połączeń głosowych.
    W razie braku poprawy, proszę odpowiedzieć na tę wiadomość, podając przykłady błędnych połączeń, co ostatecznie zgłoszę do działu technicznego.”


    Niestety „rada” nic nie daje. Oczywiście napisałem do biura, że to nic nie daje i spodziewam się wreszcie jakiejś konkretnej reakcji.
    Nie znam się na technologii GSM, ale czasem mam wrażenie jakby ktoś w pobliżu miał jakieś urządzenie które po prostu zakłóca. Gdyby to faktycznie był problem stacji bazowej to pewnie przerwa występowałaby po obu stronach, a nie tylko po mojej. Nie wiem, nie znam się.
    Dzisiaj to już w ogóle kompletna kicha. Zrywa połączenia w każdym miejscu mieszkania, ale może to wina wczorajszego pożaru.
    Jeszcze jedno. Usterka występuje na wszystkich trzech telefonach.

    Co sądzicie o tym problemie? Może macie jakieś sensowne rady, które mógłbym podsunąć działowi technicznemu T-Mobile?
  • Poziom 3  
    Może powiedz na infolinii, żeby sprawdziło czy nikt rzeczywiście nie zakłóca sygnału.
  • Moderator - GSM
    Sprawdź z inna kartą sim innego operatora. Jeśli nadal będą problemy to już będziesz miał pewność, że to nie wina operatora.
  • Poziom 10  
    nutergsm napisał:
    Sprawdź z inna kartą sim innego operatora. Jeśli nadal będą problemy to już będziesz miał pewność, że to nie wina operatora.


    Jeden z domowników ma telefon w PLAY. Opisanych przeze mnie problemów brak.