Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan 1.8T automat Jatco - automat mocno szarpie na zimnym z 2 na 3

marian19841 01 Feb 2019 18:40 3933 9
  • #1
    marian19841
    Level 12  
    Witam!
    Posiadam Sharana z 2002r 1.8T z automatem, skrzynia Japońska Jatco JC7, auto już tak kupiłem.
    Skrzynia po dłuższym postoju lub po ostygnięciu mocno szarpie lub wrzuca na luz z 2 na 3, przy czym włożenie 3 następuje bardzo gwałtownie.
    Wymieniłem elektrozawór shift A i B, po złożeniu wszystkiego do kupy przez około 3 ostygnięcia skrzyni było ok, w tym momencie wszystko wróciło do stanu z przed wymiany elektrozaworów.
    Przed wymianą jeszcze było szarpnięcie przy zmianie z 2 na 3 lecz zawsze działo się to przy obrotach około 4000. Jak wciskałem gaz do spodu nie było szarpnięcia, tak samo przy spokojnej jeździe, po wymianie elektrozaworów problem znikł, został tylko na zimnym.
    Płytę sterującą też rozebrałem i wymyłem, olej nowy, w starym opiłków nie zauważyłem.
  • #2
    romuald-f
    A/T specialist
    Elektrozaworu A (N88) i B (N89) bym nie ruszał, raczej N281.
    Ps. jaki przebieg autka ?
  • #3
    marian19841
    Level 12  
    200.000 tys km, z tego co widzę to zawór redukcji, ale przy redukcji nie ma żadnego problemu, tylko z 2 na 3, z 3 na 2 jest ok.
  • #4
    romuald-f
    A/T specialist
    Ciekaw jestem jak filtr oleju, nie słychać "skowytu" pompy oleju ? VW Sharan 1.8T automat Jatco - automat mocno szarpie na zimnym z 2 na 3
  • #5
    marian19841
    Level 12  
    nie wiem jak filtr, w tej skrzyni podobno bez rozbierania nie wymieni go, konwertera nie słychać, pompy oleju też nie. Dziwne że po rozgrzaniu wszystko działa idealnie.
    Dodam jeszcze taką dziwną rzecz, w silniku jest opcja adaptacji przepustnicy, jak się ją zrobi to wtedy nawet na rozgrzanym silniku i skrzyni dłużej mu schodzi z 1 na 2, a z 2 na 3 jest walnięcie, dopiero po paru ruszeniach wraca wszystko do normy.
    Myślę już nad zakupem drugiej skrzyni, lecz do 1.8T ich nie ma, a od 1.9TDI chyba nie podejdzie.
    Wymienię jutro jeszcze ten zawór n281 i dam znać.
  • Helpful post
    #6
    romuald-f
    A/T specialist
    Elektrozawór, który zaznaczyłem na czerwono (N281) odpowiedzialny jest za prawidłowe zapięcie trzeciego biegu. Pierwsze objawy jego "zawieszania" się są zwłaszcza na nie rozgrzanej skrzyni.
  • #7
    marian19841
    Level 12  
    Dziękuje za poradę, jutro postaram się go wymienić, dam znać czy pomogło.
  • #8
    marian19841
    Level 12  
    Przepraszam że tak długo, ale dopiero w czwartek przyszedł nowy zawór, po wymianie jest lekka poprawa, lecz przez przypadek urwał się pin o zaworu B, założyłem więc stary. I teraz nie wiem czy ma on wpływ na to szarpanie czy nie.
    Ogólnie poprawa jest, ale nie na 100%.
    Jakieś pomysły?
  • #9
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Odkopuje temat bo mam taką robotę jak w temacie tylko w Galaxy 2.8 VR6, czy da się zdemontować ten zawór bez rozbierania połowy auta? Bo z tego co widzę to najlepiej byłoby zdemontować cały przedni pas z chłodnicami. Ktoś to robił?
  • #10
    marian19841
    Level 12  
    Ja to robiłem bez demontowania pasa, płyn chłodniczy spuszczałem i rurę od IC ściągałem, ale w VR6 może luźniej 🙂 nie ma Turbo