Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kadett E - Regulator paliwa głośno stuka?

01 Lut 2019 23:18 174 8
  • Poziom 4  
    Witam,
    Posiadam układ wtryskowy Multec oparty na monowtrysku. Regulator ciśnienia paliwa bardzo głośno stuka i to z dużą częstotliwością. Metaliczny stukot rozchodzi się po całej przepustnicy, a gdy nawet otworzy się maskę można usłyszeć jak on działa.

    Pojazd zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku ma nieregularny bieg jałowy. Na rozgrzanym obroty wahają się między 750 - 950 obr/min. Świece zapłonowe są okopcone, posiadają matowy/suchy nalot sadzy.

    Czy to normalne, że regulator tak głośno pracuje? Co może powodować jego głośną pracę?

    P.S.
    Zamontowana została nowa kompletna przepustnica (nowy silnik krokowy, wtryskiwacz, regulator ciśnienia, czujnik przepustnicy) produkcji GM-Rochester. W starej uszkodzeniu uległa uszczelka, ale przez przypadek udało mi się dostać całą nową przepustnicę w ASO. Zamontowane są również nowe przewody zapłonowe, cewka i świece.
  • Moderator Samochody
    Odwrotnie przewody paliwowe podpięte? To jakoś jedzie w ogóle?
  • Poziom 4  
    ociz napisał:
    Odwrotnie przewody paliwowe podpięte? To jakoś jedzie w ogóle?


    Przewody paliwowe są podłączone poprawnie.

    Samochodem można jechać. Podczas jazdy następują tylko drobne szarpnięcia.
    Przykładowo utrzymując obroty na poziomie 2000, to co jakiś czas następuje ich spadek o ok. +/-50 obrotów - występują takie szarpnięcia/pulsacje. Łatwiej mówiąc mam 2000 obrotów, nagle spadają do 1950, a następnie zwiększają się do 2050 i wracają do 2000 obrotów. Po krótkiej chwili ponownie występuje ta pulsacja - zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.

    Na wolnych obrotach szarpnięcia są irytujące, silnik nie pracuje równo. Przepustnica posiada trzy złącza podciśnienia z boku: EGR, pochłaniacz oparów paliwa, zaślepka + z tyłu jedno złącze: MAP. Gdy zdejmę zaślepkę (jest gumowa), silnik zaczyna pracować znacznie lepiej. Ewidentnie widać, że brakuje mu powietrza, tylko dlaczego?

    Filtr powietrza nowy, próbowałem również bez filtra i nie ma żadnej różnicy. Filtr paliwa również wymieniłem.

    Jednak cały czas nie zależnie od obrotów, mocno stuka regulator paliwa - jego metaliczny dźwięk pracy niesie po całej przepustnicy.
  • Moderator Samochody
    Podłącz manometr z trójnikiem do przewodu doprowadzającego paliwo, zobacz czy ciśnienie paliwa utrzymuje się na poziomie 0,9 -1,1 bar
  • Poziom 24  
    Witam.
    A jak wygląda kompresja w tym silniku? Była mierzona?
  • Poziom 4  
    carrot napisał:
    Podłącz manometr z trójnikiem do przewodu doprowadzającego paliwo, zobacz czy ciśnienie paliwa utrzymuje się na poziomie 0,9 -1,1 bar


    Po przekręceniu kluczyka stacyjki pompa działa ok. 2 sekundy i manometr wskazuje 0,83 bara.
    Natomiast po uruchomieniu silnika manometr wskazuje 0,9 bara, a po wyłączeniu silnika ponownie wskazówka wraca na 0,83 bara.
  • Poziom 43  
    Regulator nie stuka,stuka wtryskiwacz. Regulator może delikatnie syczeć jednostajnie.
  • Poziom 4  
    andrzej20001 napisał:
    Regulator nie stuka,stuka wtryskiwacz. Regulator może delikatnie syczeć jednostajnie.

    Pomimo, że głośno słychać stukot, to sprawdzając stetoskopem dźwięk dochodzi z regulatora ciśnienia.

    Dodano po 7 [minuty]:

    LENIWIEC_PL napisał:
    A jak wygląda kompresja w tym silniku? Była mierzona?

    Kompresja była mierzona wcześniej i jest w porządku ok. 12 bar na każdy cylinder.
  • Poziom 43  
    Stetoskopem mówisz hmm. No ok. Powodzenia