Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Budowa baterii z ogniw li-ion

apoco1111 01 Feb 2019 23:54 1278 3
    apoco1111
    Level 2  
    Witam. Planuje zrobić baterie do latarki 36w z ogniw li-on. Napięcie zasilania latarki to 12v. Jako amator mam kilka pytań.
    Chciałbym zrobić pakiet 4s3p. Ogniwa które chciałbym użyć mają po 3.7v czyli po podłączeniu będą mieć 14.8v. Więc wychodzi za dużo o 2.8v. Jaki stabilizator użyć oraz jaki dac balanser do tego pakietu no i jak to oczywiście połączyć aby to miało ręce i nogi. Chciałbym jeszcze zbudować ladowarke do tego cuda żeby ładować cały pakiet naraz Ale najpierw chciałbym się skupić na budowie baterii. Jestem amatorem i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam
    Logan
    Level 30  
    Ogniwa będą miały od 3V do 4,2V w zależności od naładowania.
    apoco1111
    Level 2  
    To jak ograniczyc ich napięcie żeby miały po 3v każda ?
    marian paszek
    Level 19  
    Z latarki chcesz zrobic małą grzałke? Jeżeli zasilanie było 12V to optymalny pakiet z li -on musi być 3s2p o ile wejdą jak nie to 3S1P. W przeciwnym wypadku zrobisz z tej latarki grzałkę. Pakiet 3S ładujesz z balancerem ustawionym na 4-4.1V na celę i
    masz załatwione .Pakiet nie będzie w pełni naładowany bo pełne naładowanie li-on wynosi 4.2V. 3.7 to napięcie znamionowe .Przy pełnym naładowaniu latarka powinna te 12.6V strawić .