Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 405, 1,9 GLD - Czujniki położenia wału korbowego

Zaba78600 02 Feb 2019 13:49 1116 24
  • #1
    Zaba78600
    Level 6  
    Witam wszystkich,

    Posiadam Peugeot'a 405 GLD 1.9 D. Rocznik 1992. Sedan. Model po drugim liftingu. Silnik jak się nie mylę to musi byc XUD9.
    Bardzo dawno zmieniłem zegarek na obrotomierz.
    Od długiego czasu szukam czujnika położenia wału korbowego i nie mogę go znalezc.
    Pod maską, obok silnika są tylko 2 kostki na 2 piny : 1 kostka jest koloru brązowego a druga koloru zielonego. Obie tylko na 2 kable...
    Gdzie nie popatrzę, to wszedzie są czujniki na 3 piny.
    Czy czegos brakuje w moim aucie ?
    Bardzo proszę o pomoc.
  • #2
    pepe150
    Level 36  
    Zaba78600 wrote:

    Czy czegos brakuje w moim aucie ?


    Tak, instalacji.
    Zobacz czy na alternatorze nie masz pinu W.
  • #4
    Zaba78600
    Level 6  
    Mam na alternatorze wyjście aby podłączyć obrotomierz.
    Jak to zainstalować od nowa ?

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    poszukałem trochę...
    jeśli dobrze zrozumiałem to potrzebuje przeprowadzić kabel z 3 przewodami z licznika obrotów do czujnika położenia wału korbowego i to podłączyć razem.

    Na jednym forum znalazłem schemat :

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1164722.html#5850433

    zgadza się ?
  • #6
    pepe150
    Level 36  
    To że wtyczka ma 2 piny, nie znaczy że w alternatorze jest wyjście W.
  • #7
    Zaba78600
    Level 6  
    Witam,
    W alternatorze jest wyjście na 100 %.

    Mam 2 Pytania :
    - do czego slużą te 2 kostki ?
    - jaką Rezystancję [Ohm] musi miec czujnik połozenia wału ?

    Jeśli nie ma okablowania to znaczy że muszę pociągnąć 2 kable z licznika do czujnika ?

    Dziekuje za pomoc
  • #9
    Zaba78600
    Level 6  
    Super

    Dziekuje

    A odnosnie : - jaką Rezystancję [Ohm] musi miec czujnik połozenia wału ?
  • #11
    Zaba78600
    Level 6  
    z tego co widziałem to sa 70 Ohm lub 110 Ohm
  • #12
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Nie wykluczam i takich, choć osobiście nie spotkałem się.

    Pomijając powyższe...
    Przeglądałem kilka schematów i nigdzie nie spotkałem by sensor był w alternatorze i na dobrą sprawę to nawet logiczne.
    1 - Alternator ma inne obroty niż silnik.
    2 - W przypadku poślizgu paska wskazania będą błędne.
    3 - W przypadku innych średnic kół pasowych j/w.
    W każdym z przeglądanych układów Peugeot 405, czujnik znajduje się nad kołem zamachowym.
  • #13
    Zaba78600
    Level 6  
    Jednym słowem musi wszystko iść z czujnika odnośnie położenia koła zamachowego.

    Jeśli nie ma kabli to trzeba poprowadzic 2 kable do licznika + 1 kabel do masy

    Tylko jak patrzę aby kupic czujnik położenia koła zamachowego to są 2 możliwe o różnej rezystencji 70 Ohm lub 110 Ohm
  • #15
    Zaba78600
    Level 6  
    Witam,

    Nadal mam problem bo nie mogę znaleźć odpowiedniego czujnika położenia koła zamachowego : są 2 możliwe o różnej rezystencji 70 Ohm lub 110 Ohm.

    Nigdzie nie mogę znaleźć informacji.


    Może ktoś doradzić ?

    Dziękuję
  • #18
    Zaba78600
    Level 6  
    pochodzenie obrotomierza ciężko powiedzieć

    Dzwoniłem do Peugeota i na podstawie VIN dowiedziałem się że oryginalna część dla aut wyposażonych z obrotomierzem to część 591892


    po szukaniu to by był czujnik o 70 Ohm

    Może ktoś potwierdzić?
  • #19
    pepe150
    Level 36  
    Zegary są od silnika benzynowego - obrotomierz na to wskazuje.

    To na podstawie VIN czy na podstawie modelu?
    Bo na podstawie VIN to egzemplarz nie był wyposażony w obrotomierz.
    Na podstawie modelu w których był licznik z obrotomierzem...

    Jest różnica.
  • #20
    Zaba78600
    Level 6  
    więc

    Diesel obrotomierz powinien mieć do 6000 obrotów a benzyniak do 8 000 obrotów. Zgadza się ?
    W peugeocie powiedzieli ze na podstawie VIN taki model czujnika wału jesli autko mialo obrotomierz.
  • #21
    pepe150
    Level 36  
    Zaba78600 wrote:

    Diesel obrotomierz powinien mieć do 6000 obrotów a benzyniak do 8 000 obrotów. Zgadza się ?

    Tak - nawet zdarza się ze benyznowe mają obrotomierze do 7 tyś czy 9 tyś obrotów.
    Diesle 5 tyś do 6 tyś.

    Zaba78600 wrote:

    W peugeocie powiedzieli ze na podstawie VIN taki model czujnika wału jesli autko mialo obrotomierz.


    Jak na podstawie VIN powiedzieli, że w twoim aucie ma być obrotomierz?
    To gdzie on jest? Gdzie jest czujnik wału?

    Jak napisałem wyżej, dobrali po modelu (nie po VIN), czyli 405 z silnikiem 1.9 D, ale z obrotomierzem. I na podstawie tego podali tobie numer.

    Poza tym, jaka jest stała K prędkościomierza? A jaka jest w twoim aucie?
  • #22
    Zaba78600
    Level 6  
    To by się zgadzało. Rozumiem.

    Na podstawie VIN nie ma Obrotomierza. Faktycznie biorąc pod uwagę rodzaj auta i silnika to dobrali jaki czujnik bo nie ma nigdzie kabli ani czujnika położenia wału.

    Odnośnie : " Poza tym, jaka jest stała K prędkościomierza? A jaka jest w twoim aucie? "

    Co to jest ? Nie rozumiem bardzo
  • #23
    pepe150
    Level 36  
    Zaba78600 wrote:

    Odnośnie : " Poza tym, jaka jest stała K prędkościomierza? A jaka jest w twoim aucie? "

    Co to jest ? Nie rozumiem bardzo


    Bo będziesz przekładał całe zegary czy tylko obrotomierz do swoich?

    Stała K, to wartość obrotów dla prędkościomierza.
    Zależy od skrzyni która była zastosowana w aucie.
    Jeżeli w twoim liczniku powiedzmy stała K wynosi 5000, a w tym wynosi 6500 - to masz błąd licznika.
    Na zegarze 100 km/h a w rzeczywistości lecisz ze 130. Stała K to liczba obrotów linki do prędkościomierza.
    A z tego co wiem to skrzynia w benzynie nie miała tych samych przełożeń jak w dieslu.
  • #24
    Zaba78600
    Level 6  
    chce zamienić zegarek po lewej stronie na obrotomierz, resztę nie zmieniam


    Jak dam czujnik położenia wału z diesela to będzie źle wskazywał obroty auta ?
    Czy w tym przypadku powinien byc czujnik położenia wału od benzyniaka aby obroty były zgodne ?
  • #25
    pepe150
    Level 36  
    Jak zmienisz zegarek na obrotomierz, to stała K prędkościomierza, powtarzam PRĘDKOŚCIOMIERZA zostaje.

    Bo jak byś wymieniał cały komplet to są problemy.

    A co do przeliczania obrotów dielsa, na obrotomierz benzynowy z tego co wiem to będzie działać. Ale co do obrotów i skali nie wiem.