Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pilarka przesuwna do cięcia płyt granitowych

02 Feb 2019 23:12 390 10
  • Level 9  
    Witam serdecznie przyznaje się na początku ze jestem zielony jeśli chodzi o automatykę zrobiłem własną pilarkę tarczową do cięcia kamienia i mam pewien problem a mianowicie potrzebuje przesuwać tarczę po prowadnicy w prawo około 3 metry i za pomocą wyłącznika krańcowego, zatrzymać piłę i sprawić aby wróciła z powrotem do stanu początkowego czyli wykonała odwrotny ruch. Obecnie stosuję przełącznik obrotów silnika 3 fazowego. Silnik podłączony jest z podajnika do kotła. Czy jest możliwość zamontowania czegoś automatycznego aby po wyłączeniu krańcówki zmieniło fazę i wróciło do stanu początkowego i zostało wyłączone krańcówką? Wiem iż było dużo tematów na ten temat, ale szukając to były tematy 2008r. Proszę o odpowiedź
  • Level 29  
    Nie rozumiem tego jaki ruch wykonuje ta piła. Czy rownolegly do tarczy czy prostopadly. Automatyke najprosciej mozna zrobić na dwóch stycznikach i dwóch przekaznikach. Lub same przekaźniki , zalezy ile ma mocy silnik. Ale musi być na przeskoku z pól sekundy martwego czasu bo moze wystąpić zwarcie miedzyfazowe. Mozna wykorzystac jakis timer na listwe montowany. W 1995 roku robiłem do dwóch takich maszyn automatyke. To była piła z tarcza i boczkarka. Dziś bym zastosował na pewno mikrokontroler do tego. Wtedy to byla masa przekaźników styczników czasówki nawet schodowe sie stosowało😀. Krańcówki mechaniczne nie polecam. Bezwładność urzadzenia może powodować problemy.
  • Level 9  
    Mam podpięte jak na schemacie a chciałbym aby poszedł w lewo i przełączył sam w prawo
    Pilarka przesuwna do cięcia płyt granitowych
  • Level 9  
    na szynie przesuwa się silnik z tarczą do Cięcia granitu
  • Level 9  
    aaa przepraszam nie zajarzyłem pila tnie według tego posuwu w obu kierunkach prawo i na powrocie