Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen c4 II 1.6 hdi - Dozownik powietrza-jego działanie oraz usterki

cichy koksik 03 Feb 2019 17:18 3171 7
  • #1
    cichy koksik
    Level 15  
    Chciałbym zapytać jak konkretnie działa dozownik/mieszalnik powietrza w tych silnikach?
    Wiem,że miesza ciepłe powietrze z zimnym,ale chodzi mi o konkrety,czyli kiedy to powinno następować itd.

    Od razu napiszę,że podczas otwarcia dozownika ciśnienie turbo spada-dlaczego?

    Schemat-nr 8 to dozownik/przepustnica w moim aucie
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    berthold61
    Level 25  
    Jak miałem forda z silnikiem TDCI czyli HDI to to rozkminiałem ale to tak nie działa jak mówisz czyli mieszanie tylko po zapaleniu i osiągnięciu pewnej tep zaworek odcina powietrze do odcięcia powietrza tzw ciepłego na zimne które idzie przez intercoler . w końcu się wnerwiłem ściągłem wężyk zaślepiłem go a przepustnica została ustawiona na stałe czyli przelot przez intercoler . nic się nie działo złego i auto dobrze ciągło
  • #3
    cichy koksik
    Level 15  
    berthold61 wrote:
    w końcu się wnerwiłem ściągłem wężyk zaślepiłem go a przepustnica została ustawiona na stałe czyli przelot przez intercoler . nic się nie działo złego i auto dobrze ciągło

    Ja mam elektryczne sterowanie,ale pomińmy to.
    Jeżeli odepnę kostkę to w tym momencie zawór egr również nie będzie działał prawidłowo-u Ciebie zapewne też tak było.
  • #4
    berthold61
    Level 25  
    Tak zawór jest elektryczny ale on steruje zaworem podciśnieniowym i od tych zaworków podciśnieniowych idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy - kierownicy jak zwał tak zwał , w każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów , ja tym bawiłem sie w silniku 2,0 TDCI-HDI 136ps , być może w 1,6 jest inaczej ale wątpię .
  • #5
    cichy koksik
    Level 15  
    berthold61 wrote:
    idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy -

    No właśnie do przepustnicy nic nie idzie,żadne wężyki podciśnieniowe.Dziś pstryknę foto jak zdążę.
    berthold61 wrote:
    każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów

    Na logikę tak być powinno,ale program pokazuje,że ta przepustnica jest otwarta na 0% podczas przyśpieszania/jazdy.
    No chyba,że te 0% to maks otwarcie-muszę to sprawdzić.
    berthold61 wrote:
    ja tym bawiłem sie w silniku 2,0 TDCI-HDI 136ps , być może w 1,6 jest inaczej ale wątpię .

    Jest inaczej bo Ty zapewne miałeś przepustnicę dwugardzielową (strona ciepła i zimna) a ja mam jednogardzielową (strona zimna)
    Nie mogę dojść do ładu,gdzie w moim przypadku jest strona ciepła bo zimna to wiadomo,że od ic.

    Dodano po 4 [godziny] 14 [minuty]:

    Sprawdziłem jeszcze raz wszystko od początku fizycznie i programem.
    Przepustnica 0% to maksymalne otwarcie-sprawdziłem patrząc na jej zachowanie.
    Także w tym co napisałeś miałeś rację
    Poprzedni post edytuję by nie wprowadzać w błąd
    berthold61 wrote:
    zaworek odcina powietrze do odcięcia powietrza tzw ciepłego na zimne które idzie przez intercoler

    Tylko właśnie u mnie nie mogę namierzyć tego zaworka/dozownika powietrza od strony ciepłej.W diagboxie jest on nazwany "elektrozawór dozownika powietrza" i otwiera się on na 20%,gdzie przepustnica (dozownik powietrza zimnego) zamyka się na 85%
    W zasadzie jestem pewny,że od strony ciepłej jest problem,czyli wychodzi na to,że między egr a przepustnicą.

    Dozownic powietrza ciepłego wyłącza się,gdy auto się nagrzeje do około 70*

    Dodano po 6 [godziny] 19 [minuty]:

    Nikt nie chce podjąć tematu?
  • #6
    lukacz_d-_-b
    Level 2  
    Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam C4 z tym silnikem i też mam tak jak mówisz - na wolnych obrotach ciśnienie zmierzone jest mniejsze od zadanego gdy klapa dozownika jest otwarta, gdy się zamknie obie wartości się pokrywają ale silnik chodzi twardziej.
  • #8
    cichy koksik
    Level 15  
    Witaj ponownie.
    Przez te kilka dni było chłodniej i udało mi się wyłapać pracę dozownika powietrza.
    Niestety problem nadal występuje,ale prawda jest taka,że wcześniej zbyt wiele nie dłubałem by to zmienić.
    Doszedłem do pewnych wniosków,ale sam do siebie nie będę pisał:)