Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen c4 II 1.6 hdi - Dozownik powietrza-jego działanie oraz usterki

03 Lut 2019 17:18 336 4
  • Poziom 11  
    Chciałbym zapytać jak konkretnie działa dozownik/mieszalnik powietrza w tych silnikach?
    Wiem,że miesza ciepłe powietrze z zimnym,ale chodzi mi o konkrety,czyli kiedy to powinno następować itd.

    Od razu napiszę,że podczas otwarcia dozownika ciśnienie turbo spada-dlaczego?

    Schemat-nr 8 to dozownik/przepustnica w moim aucie
  • Poziom 20  
    Jak miałem forda z silnikiem TDCI czyli HDI to to rozkminiałem ale to tak nie działa jak mówisz czyli mieszanie tylko po zapaleniu i osiągnięciu pewnej tep zaworek odcina powietrze do odcięcia powietrza tzw ciepłego na zimne które idzie przez intercoler . w końcu się wnerwiłem ściągłem wężyk zaślepiłem go a przepustnica została ustawiona na stałe czyli przelot przez intercoler . nic się nie działo złego i auto dobrze ciągło
  • Poziom 11  
    berthold61 napisał:
    w końcu się wnerwiłem ściągłem wężyk zaślepiłem go a przepustnica została ustawiona na stałe czyli przelot przez intercoler . nic się nie działo złego i auto dobrze ciągło

    Ja mam elektryczne sterowanie,ale pomińmy to.
    Jeżeli odepnę kostkę to w tym momencie zawór egr również nie będzie działał prawidłowo-u Ciebie zapewne też tak było.
  • Poziom 20  
    Tak zawór jest elektryczny ale on steruje zaworem podciśnieniowym i od tych zaworków podciśnieniowych idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy - kierownicy jak zwał tak zwał , w każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów , ja tym bawiłem sie w silniku 2,0 TDCI-HDI 136ps , być może w 1,6 jest inaczej ale wątpię .
  • Poziom 11  
    berthold61 napisał:
    idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy -

    No właśnie do przepustnicy nic nie idzie,żadne wężyki podciśnieniowe.Dziś pstryknę foto jak zdążę.
    berthold61 napisał:
    każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów

    Na logikę tak być powinno,ale program pokazuje,że ta przepustnica jest otwarta na 0% podczas przyśpieszania/jazdy.
    No chyba,że te 0% to maks otwarcie-muszę to sprawdzić.
    berthold61 napisał:
    ja tym bawiłem sie w silniku 2,0 TDCI-HDI 136ps , być może w 1,6 jest inaczej ale wątpię .

    Jest inaczej bo Ty zapewne miałeś przepustnicę dwugardzielową (strona ciepła i zimna) a ja mam jednogardzielową (strona zimna)
    Nie mogę dojść do ładu,gdzie w moim przypadku jest strona ciepła bo zimna to wiadomo,że od ic.

    Dodano po 4 [godziny] 14 [minuty]:

    Sprawdziłem jeszcze raz wszystko od początku fizycznie i programem.
    Przepustnica 0% to maksymalne otwarcie-sprawdziłem patrząc na jej zachowanie.
    Także w tym co napisałeś miałeś rację
    Poprzedni post edytuję by nie wprowadzać w błąd
    berthold61 napisał:
    zaworek odcina powietrze do odcięcia powietrza tzw ciepłego na zimne które idzie przez intercoler

    Tylko właśnie u mnie nie mogę namierzyć tego zaworka/dozownika powietrza od strony ciepłej.W diagboxie jest on nazwany "elektrozawór dozownika powietrza" i otwiera się on na 20%,gdzie przepustnica (dozownik powietrza zimnego) zamyka się na 85%
    W zasadzie jestem pewny,że od strony ciepłej jest problem,czyli wychodzi na to,że między egr a przepustnicą.

    Dozownic powietrza ciepłego wyłącza się,gdy auto się nagrzeje do około 70*

    Dodano po 6 [godziny] 19 [minuty]:

    Nikt nie chce podjąć tematu?