Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat seicento 900 awaria z odpalaniem

Kierownik_zmc 04 Feb 2019 04:33 1722 15
  • #1
    Kierownik_zmc
    Level 11  
    Witam forumowiczów
    Otóź mam taki problem posiadam seicento 900 1999rok
    Jak na zimny śilnik odpalam seja to jest wszystko ok zaś jak się rozgrzeje i chce go zapalić to jest mały problem potrafię kręcić go kilka minut i dopiero zapala i to z wielką łaska czego to wina czy pompy paliwa czy może czujnika położenia wału?? Jest w nim też taki problem że czasami zapali się temperatura wody pomimo że płyn chłodniczy zimowy jest zalany pod max bezpiecznik wiatraka sprawny czy jedno z drugim ma może coś spulnego??
    jeżeli ma ktoś wiedzę albo miał podobny problem proszę o opinie.
  • #2
    kindlar
    Level 40  
    Wskazania temp. prawidłowe? Jeśli masz podwójny czujnik temp. jedna strfa jest na wskaźnik, druga na komp. Jeśli komp widzi niepoprawnie temp. będzie zła dawka rozruchowa.
  • #3
    Kierownik_zmc
    Level 11  
    A w którym miejscu są te czujniki
  • #4
    sandamiano
    Level 29  
    Są 4 czujniki temperatury
    1. W głowicy na lewo od przepustnicy - do kontrolki przegrzania - podaje tylko masę przy temperaturze około 120 stopni. Działa zerojedynkowo albo otwarty albo zamknięty bimetal. Jeśli zapala się kontrolka jeśli wiesz ze silnik nie jest przegrzany to albo uszkodzony czujnik albo przewód robi zwarcie do masy i zapala kontrolkę
    2.W termostacie - kolor niebieski dwupinowy- on podaje sygnał o temperaturze silnika do sterownika wtrysku i na jego podstawie sterownik dobiera czas wtrysku a tym samym dawkę paliwa
    3.W chłodnicy - dwupinowy - załącza wentylator chłodnicy zależnie od temperatury (około 95-98 stopni)
    4.W korpusie przepustnicy - czujnik temperatury zasysanego powietrza - jego dane są potrzebne do korekty czasu wtrysku - im powietrze cieplejsze tym ma mniej tlenu i tym samym mniej cząsteczek paliwa może się spalić
  • #5
    carrot
    Moderator of Cars
    Weź szczelinomierz i sprawdź odległość czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak >1mm to podpiłuj uchwyt mocujący
  • #6
    wojtek1234321
    Level 35  
    sandamiano wrote:
    Są 4 czujniki temperatury

    W 900-setce są tylko 3 czujniki temperatury, z tym tylko jeden z nich bierze udział w ustalaniu składu mieszanki - ten wkręcony w termostat. Pozostałe dwa to tylko wskaźnik przegrzania silnika - ten w głowicy który załącza kontrolkę, i włącznik termiczny włączający wentylator chłodnicy - ten w chłodnicy. Te dwa ostatnie nie mają wpływy na skład mieszanki.

    Dodano po 4 [minuty]:

    sandamiano wrote:
    Jeśli zapala się kontrolka jeśli wiesz ze silnik nie jest przegrzany to albo uszkodzony czujnik albo przewód robi zwarcie do masy i zapala kontrolkę

    Lub wkręcony zły czujnik, nie 0-1, tylko taki na wskaźnik temperatury, można powiedzieć "oporowy" (zdarzały się takie przypadki) i przy troszkę bardziej nagrzanym silniku kontrolka zaczyna świecić.
  • #7
    Kierownik_zmc
    Level 11  
    Powiem tak, jak nie jest zagrzany to się nie świeci. Potrafi też na zgaszonej kontrolce nie odpalić druga sprawa w nim siedzi stożek z dolotem tak, że powietrze ma on tak że jak się rozgrzeje to ma problem z odpaleniem, ale to nie zawsze.
  • #8
    wojtek1234321
    Level 35  
    Kierownik_zmc wrote:
    Powie tak jak nie jest zagrzany to się nie świeci.

    A czasami nie jest tak, że im bardziej się zagrzewa, to kontrolka jaśniej świeci?
  • #9
    Kierownik_zmc
    Level 11  
    Właśnie tak nie ma świeci tak samo cały czas. A ile powinien być czujnik położenia wału od koła?
    Zastanawia mnie też dla czego się grzeje? Wentylator padł czy czujnik odpowiedzialny za jego włączanie?
  • #10
    wojtek1234321
    Level 35  
    Kierownik_zmc wrote:
    Wentylator padl czy czujnik odpowiedzialny za jego włączanie

    Wentylator to bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy zdjąć wtyczkę z czujnika na chłodnicy i zewrzeć jej piny kawałkiem przewodu. Wentylator powinien się zakręcić i będzie pewność że dobry. Powodem przegrzewania może też być uszkodzony termostat. Może się "zaciął" i nie otwiera przepływu na chłodnicę.
  • #11
    Kierownik_zmc
    Level 11  
    Może tak być, na pewno to sprawdzę, może faktycznie co jakiś czas się przycina. Nie zawsze, albo się tylko trochę otwiera, bo nie zawsze się grzeje. Jak mu podkładam to grzeje się, jak jeżdżę normalnie, to się nie grzeje.
  • #12
    wojtek1234321
    Level 35  
    Kierownik_zmc wrote:
    Jak mu podkladam to grzeje Sie jak jeżdżę normalnie to się nie grzeje

    Może jest cały czas "zacięty", ale przy spokojnej jeździe tego nie zauważasz. Jest zima i jeździsz zapewne na włączonym ogrzewaniu, które niweluje troszkę skutki, brak (ograniczenie), przepływu płynu przez chłodnicę.
  • #13
    Kierownik_zmc
    Level 11  
    Dokładnie tak zgadza się zatem uderze w termostat
  • #14
    wojtek1234321
    Level 35  
    Kierownik_zmc wrote:
    zgadza się zatem uderze w termostat

    Możesz to łatwo sprawdzić, zamknij ogrzewanie. :D :D
  • #15
    Kierownik_zmc
    Level 11  
    Jak parę dni się ciepło zrobiło to nie latam na ogrzewaniu a jak latam to na 1 dynce
  • #16
    cinepi
    Level 15  
    Co do zaświecania się kontrolki płynu chłodniczego warto sprawdzić:
    - bezpiecznik wentylatora (taki duży przy podszybiu za akumulatorem - bodajże 20A),
    - wentylator - kabelkami na krótko podać mu 12V z akumulatora i zobaczyć czy ruszy.
    - czujnik temperatury wkręcony w chłodnicę - groszowe sprawy i można go wymienić nie spuszczając płynu z układu.
    Warto przyjrzeć się wtyczce tego czujnika i wtyczce wentylatora - są takie same. Można kupić taką wtyczkę w sklepach motoryzacyjnych. Sam miałem taką sytuację, że w grudniu podczas mrozów zaświeciła się kontrolka z temp. płynu chłodniczego. Wymieniłem czujnik w chłodnicy i dalej wentylator nie chciał się załączyć. Okazało się że zgniła wtyczka czujnika - wyglądała na dobrą, a po poruszaniu przewodami jeden z nich odpadł.