Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf mk7 VII - 2018r 2.0 TSI blokada antyradzieżowa, odcięcie, alarm

04 Lut 2019 17:35 378 12
  • Poziom 18  
    Cześć,
    poszukuję schematu lub podpowiedzi jakie obwody przeciąć aby zabezpieczyć pojazd.

    Wstępnie myślę o:
    - odcięciu rozrusznika;
    - odcięciu złącza diagnostycznego.

    Odcięcie rozrusznika przez multiblok AMT (bo akurat taki został mi ze starych czasów). Czy mogę wykonać odcięcie na przewodach idących do przycisku start/stop? Może ma ktoś schemat aby szybko ustalić który przewód najlepiej przeciąć (w załączniku foto kolorów przewodów dochodzących do przycisku start/stop? Jeśli nie na ww przycisku to gdzie najkorzystniej aby nie wyzwalać w samochodzie błędów w elektronice?

    Odcięcie złącza diagnostycznego - który przewód najlepiej rozłączyć?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 35  
    Złącze mniej kłopotliwe . Odetnij Can i zasilanie gniazda .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pin 16 -12V

    Dodano po 1 [minuty]:

    Piny 6- 14 Can H-L
  • Poziom 18  
    Tak zrobię, ale mimo wszystko przy kradzieży "na walizkę" to chyba nie sprawie, że auto nie odjedzie?

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    teope napisał:
    przy kradzieży "na walizkę"

    teope napisał:
    odcięciu złącza diagnostycznego

    Nic to nie da
    teope napisał:
    odcięciu rozrusznika

    Jak najbardziej tak.

    teope napisał:
    multiblok AMT

    To nie jest dobre zabezpieczenie do tego modelu samochodu.
    teope napisał:
    aby nie wyzwalać w samochodzie błędów w elektronice?

    Należy autoryzować zabezpieczenie zanim "włączysz zapłon".
  • Poziom 36  
    Witam,

    teope napisał:
    zabezpieczyć pojazd.


    Pamiętaj, aby zastosowane zabezpieczenie, miało możliwość uruchomienia trybu serwisowego. Pisałem już o tym w którymś z wątków.
    Montaż zabezpieczenia w pojeździe bez możliwości dezaktywacji trybem serwisowym jest moim zdaniem bez sensu.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Podepnę się do tematu.
    Jaki alarm (bez pilota) polecacie do Golfa 7? W starym aucie miałem zrobione custom odcięcie. Do alarmu Fighter Excellence na wolnym kanale do otwierania bagażnika miałem wpięty wyłącznik sensorowy AMT MULTIBLOK który odcinał pompę paliwa. Sprytne o tyle, że nie miałem ukrytych guziczków pod tapicerką tylko deaktywowałem blokade z pilota. Teraz też bym chciał jakiś taki system "bezprzewodowy" ale nie wiem co można zrobić na szynie CAN, żeby auto nie zwariowało. Prosze o radę bo nie wiem co powiedzieć instalatorowi :)

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Kradzież kluczyków przez "kieszonkowca", to "otwarte" auto i jednocześnie "rozbrojone" zabezpieczenie.
    Pomyśl o dodatkowej "blokadzie zapłonu" rozbrajanej dodatkowym bezprzewodowym transmiterem, np. TYTAN DS050, itp
  • Poziom 9  
    CameR napisał:
    Pomyśl o dodatkowej "blokadzie zapłonu" rozbrajanej dodatkowym bezprzewodowym transmiterem, np. TYTAN DS050, itp


    Właśnie dlatego pytam o alarm na szynie CAN bo chciałbym domontować do niego coś z odcinką zapłonu. Wiem, że alarm bez pilota jest słaby ale w dwóch autach które posiadam mam dodatkowe piloty do alarmu i nie wiem czemu ale co roku kwalifikują się do wymiany. Albo któryś spadnie i się połamie, albo guziki są wytarte i sparciałe (bo gumowe). Jeden pilot kosztuje około 42 zł (https://allegro.pl/oferta/obudowa-pilota-alarm-x-safe-q-safe-toyota-yaris-8445801254) plus baterie za 10zł - niby nic ale rocznie 100zł idzie. Jeszcze jest problem z dostępnością tych pilotów ( na allegro ma je tylko jeden koleś) i dlatego myslałem ze taki bez pilota alarm będzie wygodniejszy w ekspolatacji. Druga sprawa, że o ile ten pilot jest ładny to większość nie grzeszy designem i wygląda jak z lat 90'tych :)

    Poczytam o tym Tytanie. Dzięki za info

    Dodano po 5 [minuty]:

    bhtom napisał:

    Weź pod uwagę, że alarm bezpilotowy to niezbyt dobry pomysł i słabe zabezpieczenie auta.


    W takim razie co proponujesz?

    Dodano po 25 [minuty]:

    A co sądzicie o urządzeniu SEO - CANi? Jak wygląda programowanie takiego urządzenia? Jest w nim pełna dowolność, np. sekwencja guzików umieszczonych na kierownicy czy też są jakieś ograniczenia

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    tradeitdamn napisał:
    sekwencja guzików umieszczonych na kierownicy

    Jeżeli potrzebujesz takiego rozwiązania, to IGLA 200,
    jednak tego zabezpieczenia nie zamontujesz samodzielnie.
    Tylko autoryzowane warsztaty.
  • Poziom 9  
    Absolutnie nie myśle o montażu samodzielnym.
    Chce to zlecić, ale zanim do tego dojdzie chce poznać możliwe opcje i wybrać taką która będzie mi najbardziej pasować bo wiem jak denerwuje mnie obecnie posiadany alarm i chciałbym uniknąć potem takich sytuacji jak mam teraz :)

    Dodano po 15 [minuty]:

    CameR napisał:

    Jeżeli potrzebujesz takiego rozwiązania, to IGLA 200,

    To jest bardzo dobry kierunek :spoko:
  • Poziom 11  
    Witam szanowne grono, chciałbym odświeżyć kotleta tylko z małym wyjątkiem.
    Auto Audi Q3 2016 r (Samochód wuja obecnie mieszka za granicą i boi się o auto)
    Planuję zakupić "jakąś blokadę zapłonu (wszystkie opierają się na przekaźniku i elektronice)" na portalu akcyjnym od 50 zł.
    Mój plan polega na tym że odcięcie miałoby miejsce w skrzynce bezpieczników pod maską, "urządzenie chcę umieścić" za bezpiecznikiem 24 Pompa obiegowa wody, nagrzewnica, nawiew chłodzący, cewki przekaźnika pompy paliwa elementy silnika.
    Pytanie brzmi jak zachowa się komputer? (teoretycznie zasada działania będzie podobna co wyjęcie bezpiecznika)
    Czy CAN wyrzuci błędy?
    Jak sprawdzić w który element mogę ingerować nie tworząc przy tym chaosu?