Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blad czujnika w lewym kole RENAULT magnum dxi

leroy 05 Lut 2019 16:56 216 9
  • #1 05 Lut 2019 16:56
    leroy
    Poziom 8  

    Dzień dobry. Mam następujący problem. Otóż komputer cały czas pokazuje mi "błędna wartość oś 1 koło lewe. Podmienione są czujniki i cały czas to samo. Gdy zamieni się kostki na modulatorze tak żeby prawe koło było lewe to i tak komputer pokazuje ten sam błąd i cały czas chodzi o lewe koło które rzekomo ma 230 km/h. Jakiś czas temu wymieniony modulatorze

    0 9
  • #2 11 Lut 2019 18:03
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Nie piszesz czy chodzi o przód czy o tył. Ale zasad jest że po defekcie system przeprowadza test jeśli jest pozytywny pokazuje się prędkość i błąd można skasować. Jesli sygnał będzie nieprawidłowy błąd pozostaję.

    0
  • #3 11 Lut 2019 18:21
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    A pierścień Abs-u wymieniłeś?

    0
  • #4 11 Lut 2019 18:36
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    wymień czujnik ( knorr,wabco) i pierścień abs zrób jazdę próbną i powinno być po problemie

    0
  • #5 11 Lut 2019 20:29
    leroy
    Poziom 8  

    Panowie pierścień abs jest wporzadku sprawdzony poprzez podłączenie lewego czujnika w miejsce prawego w modulatorze i pokazuje normalna prędkość. Problem jest taki, że po odlaczeniu obu przednich czujników i wszystkich przewodów od przedniego modulatora i po jeździe próbnej komputer cały czas wskazuje że przednie lewe koło ma nieprawidłową wartość. Jazda próbna prawie 45 km /h, zapłon wyłączany parę razy , jazda próbna parę razy, czujniki i modulator odpiety, a i tak w komputerze blad na przednim lewym kole. Sterownik uszkodzony ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam jeszcze że były wymieniane czujniki abs z przodu do tego momentu aż oba miały identyczną odporność. Czujniki wabco

    0
  • #6 11 Lut 2019 21:05
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Przewody idą od czujnika do modulatora czy od czujnika do sterownika??
    Jeśli czujniki zamieniałeś miejscami przy modulatorze to modulator siedzi.
    Natomiast jeśli idą bezpośrednio do sterownika to wszystko wskazuje na to, że masz sterownik do wymiany.

    0
  • #7 11 Lut 2019 21:09
    leroy
    Poziom 8  

    Czujniki ida bezpośrednio do modulatora. Od modulatora przewody do sterownika. Ten problem już był w tym aucie kiedyś. Pomogło wtedy założenie czujników z identyczną opornoscia. Tym razem nieskutecznie

    0
  • #8 11 Lut 2019 22:19
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Zmierz oba wejścia czujników do modulatora jesli mają znaczącą różnicę w oporności to modulator do wymiany (podaj wyniki pomiaru). Przed tym pomiarem wyłącz wtyczkę zasilania modulatora.

    0
  • #9 12 Lut 2019 06:50
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    leroy napisał:
    Otóż komputer cały czas pokazuje mi "błędna wartość oś 1 koło lewe. Podmienione są czujniki i cały czas to samo.




    leroy napisał:
    Panowie pierścień abs jest wporzadku sprawdzony poprzez podłączenie lewego czujnika w miejsce prawego w modulatorze i pokazuje normalna prędkość.

    ???

    0
  • #10 12 Lut 2019 07:38
    leroy
    Poziom 8  

    stanisławpiotr napisał:
    Zmierz oba wejścia czujników do modulatora jesli mają znaczącą różnicę w oporności to modulator do wymiany (podaj wyniki pomiaru). Przed tym pomiarem wyłącz wtyczkę zasilania modulatora.
    no ok obecnie nie mogę tego zrobić auto już w trasie. Tylko czemu gdy modulator odpiety całkowicie komputer nadal widzi blad. Czy sterownik uszkodzony

    Dodano po 2 [minuty]:

    Under_Pressure napisał:
    leroy napisał:
    Otóż komputer cały czas pokazuje mi "błędna wartość oś 1 koło lewe. Podmienione są czujniki i cały czas to samo.




    leroy napisał:
    Panowie pierścień abs jest wporzadku sprawdzony poprzez podłączenie lewego czujnika w miejsce prawego w modulatorze i pokazuje normalna prędkość.

    ???


    W modulatorze na miejscu prawego czujnika wpieta została kostka od lewego czujnika (wtedy lewe koło komputer widzi jako prawe kolo) i normalnie prędkość pokazuje

    0