Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot 307 SW 2.0 16V PB - Kupiłem auto - kilka spraw do wymiany/naprawy itd

06 Lut 2019 15:51 864 14
  • Poziom 11  
    Moi drodzy,
    Kupiłem 307 sw, 2.0 16V, 2004 r. (przed fl), premium.
    Stąd moja prośba o kilka prostych (mam nadzieję) spraw:

    1. Poszukuję kratki bagażnika (takiej jakie były montowane jako trwała przegroda do oddzielenia kabiny od bagażu dla potrzeb VAT) - chodzi o to, że w aucie będzie czasami wożony pies i stąd bezpieczeństwo. Przeszukuję allegro/olx i trochę słabo.
    2. Radio - czy po VIN można dopasować dokładnie fabryczne radio (były 2 modele CD + 1 do navi ze zmieniarką)?? Niestety wsadzony jest jakiś lg albo inny iso zamiennik - chcę wrócić do oryginału (patyk do sterowania nie działa z tym radiem). Poza tym podobno radio jest spięte na sztywno z nr VIN auta - jak radio przypiąć do samochodu? Nie wiem tylko do model radia z VIN, czy każde radio ma być spięte z VIN??
    3. Instrukcja - PDF najlepiej w j. polskim (czy ktoś może podesłać link, na forum lub prywatna wiadomość)?
    4. Jaki olej był zalecany do tego silnika (160 tys km przebiegu) - dedykowany total 10W40 (półsyntetyk)?
    5. Hamulce, wg info z ASO na podstawie VIN: przód 1 system hamulcowy Bosch, tył 2 systemy Bosch lub Lucas.
    U mnie z tyłu zacisk LUKAS. Muszę wymienić całe hamulce - klocki, tarcze + zestaw regeneracyjny do zacisków (auto długo stało, są lekko zapieczone). Dziwna sprawa, że przód tylko Bosch, a tył 2 systemy w aucie. Ktoś kupował zestawy regeneracyjne do zacisków? Są dostępne tarcze z łożyskami i bez (nie rozumiem dlaczego tarcza ma łożysko)?

    Pewnie jeszcze kilka wątków mi się przypomni, więc będę kontynuował...
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    Nie rozumiem - nie było kratek do 307 sw?

    Poza tym rozszerzę temat...

    Proszę jeszcze o informacje w poniższych sprawach:

    - radio - niestety wsadzony iso zamiennik (na olx/allegro szukać oryginału jak leci, czy konkretnego modelu - w instrukcji są 3 modele: deck, cd, cd do navi). Navi odpada, bo mam u siebie podstawowy wyświetlacz (mimo, ze wersja premium) - więc zostaje albo deck albo cd. Stąd pytania:
    -> który model będzie pracować z wyświetlaczem i sterowaniem przy kierownicy
    -> w jaki sposób sparować radio z samochodem, bo podobno nie jest tak prosto, że się radio wsadza i gra (potrzebuje mieć jakiś kod do radia od sprzedawcy, czy w jakiś sposób zgrać radio z autem)

    - olej - 161 tys km, nie wiem jaki był zalany (samochód miał przegląd 2 lata temu przy 140 tys). Olej do zmiany z automatu, pytanie czy 5W40 - syntetyk, czy 10W40 - półsyntentyk. Docelowo do auta będzie wsadzony LPG.

    - kratka bagażnika - czy były oryginały (jako element dostępny w aso w oficjalnych katalogach z akcesoriami) Czy szukać jakiegoś zamiennika/uniwersalnej kratki (taką mam w focusie i jest ok - kratka tylko na wysokości od krawędzi oparcia kanapy do sufitu). Mój ojciec w Xsarze ma kratke oryginał (spasowana na styk, od sufitu po podłogę).

    - samochód wymaga remontu hamulców (auto stało, wg mnie ok. 8 mcy). Zaciski są zapieczone. Czy ktoś miał do czynienia z regeneracją zacisków (są do kupienia zestawy regeneracyjne). Szukam nowych tłoczków + oringi. Do tego nowe tarcze i klocki kupiłem (przód Bosch, tył Lucas) - nie rozumiem po co montowane były 2 różne systemy hamulcowe z tyłu?

    - w aucie jak wiadomo są przód i tył tarcze (na allegro widziałem, że do silników 1.4-1.6 tarcze były mniejsze niż do 2.0 16V). Nalepka na drzwiach ma wpisane tylko koła 16'' + opona 205/55. Rozumiem, że z uwagi na zbyt duży rozmiar tarcz, do tego samochodu felgi stalowe 15'' nie wejdą (jako docelowy rozmiar kół zimowych)? Zostaje kupować felgi i opony 16'' na zimę?

    - przegląd, jaki planuję zrobić poza kompletną regeneracją hamulców (tarcze, klocki, zaciski, nowy płyn), oraz:
    -> rozrząd, pompa wody, wymiana oringu/uszczelniacza na wale
    -> sprzęgło, wysprzęglik, wymiana oringu/uszczelniacza na skrzyni
    -> olej (j.w. pytanie)
    -> wszystkie filtry (olej, powietrze, kabina, paliwo)

    Auto po takim przeglądzie będzie jeździło 2-3 miesiące i następnie będzie założony LPG (Stag najprawdopodobniej). Czy już teraz przygotować się do montażu LPG i coś sprawdzić, ewentualnie wymienić przy wymianie w/w elementów
    Na pewno będzie trzeba zwrócić uwagę na zapłon (świece, cewka - przewody w tym aucie chyba nie występują)? U ojca w xsarze cewka nachodzi bezpośrednio na świece (brak przewodów).

    - czy przy okazji warto wymieniać olej w skrzyni? Szukać dedykowanego total transmission, czy innego o takich samych parametrach?

    - auto chcę przygotować do min. 40 tys km bezobsługowej jazdy (poza wymianą oleju co 12-15 tys. km z filtrem), stąd przegląd bazowy taki a nie inny. Zawieszenie na szczęście twarde, klima działa, opony letnie prawie nówki (z 06/2016, ale wyglądają na praktycznie nowe).

    - climatronic 1-stronny - fabrycznie ten element ma podświetlane przyciski, czy nie? Bo u mnie podświetlony jest cały wyświetlacz, ale w nocy przycisków nie widać - dosyć irytujące, bo na ślepo się wciska. Czy tak ma być?

    Proszę o informacje.
  • Poziom 35  
    2. - tak po VIN można ustalić dokładnie jaki model siedział.
    3. - poszukam i jak coś podeśle link.
    5 - na podstawie VIN dokładnie się ustali systemy hamulcowe - numery klocków, zestawów naprawczych.

    Podaj nr VIN to wszystkiego się dowiesz.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za zainteresowanie tematem.
    VF33HRFNC83764424

    Instrukcja - nieaktualne, mam PDF.
    Co do hamulców - w ASO powiedzieli mi o tym, że tył miał 2 systemy (2 zaciski) i po VIN tego nie da się sprawdzić. Zostaje tylko ściągnąć koło i zobaczyć czy jest widoczne oznaczenie na zacisku. Z tyłu na zacisku mam LUCAS (system TRW/Lucas). W ASO powiedzieli także, że z przodu jest tylko system Bosch. Stąd już wszystko mam rozgryzione, nie rozumiem dlaczego w jednym aucie były montowane zamiennie 2 systemu z tyłu, mimo, że był dostawca do systemu na przód (przód - tylko Bosch, tył Bosch lub Lucas). Retoryka, w sumie nie ma to żadnego większego sensu, jest jak jest. Dobrze, że się dowiedziałem, zanim kupiłem tarcze i klocki na tył.

    Dokładając do wątku pytań (mój drugi post na forum), zauważyłem poważny problem z pasem kierowcy - bardzo słabo się zwija. Pas do wymiany, czy w jakiś sposób się to smaruje/wymienia naciąg?? Ktoś miał taki problem, nie ukrywam, że pasy dla mnie muszą być 1000% sprawne.
  • Poziom 35  
    Radio: SYST. AUDIO ODTW. CD RDS "RD3"

    Hamulce przód: BOSCH
    Zestaw naprawczy: 4427 A3
    Klocki hamulcowe: 4254 71

    Hamulce tył - potwierdzam, zanim nie zobaczy się nie wiadomo co siedzi.
    Hamulce tył - Bosh:
    Klocki hamulcowe: 4253 98
    Zestaw naprawczy: 4427 C3

    Hamulce tył - TRW LUCAS:
    klocki hamulcowe: 4254 67
    Zestaw naprawczy: 4439 46

    Co do pasów - trzeba je uprać. Widziałem jak słabo się zwijały - po wypraniu zwijają się zdecydowanie lepiej.

    W bagażniku jest cos takiego jak: Siatka przytrzymująca - 7220 AA

    Jeszcze znalazłem jakąś kratkę: 7220 FH - ale w ASO niedostępna, w internecie nie widzę zdjęć.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za info. Zawsze coś.

    W temacie:
    - radio - wiem już czego szukać, pytanie czy jak znajdę, to jak to spiąć z samochodem (muszę od sprzedawcy wydębić jakiś kod i liczyć, że jest prawidłowy), czy wkładam radio i gra?

    - hamulce/zaciski - ostatnie rzeczy kupiłem dosłownie teraz (2x reparaturki przód i 2x reparaturki tył) - jedne do prowadnic zacisków, drugie do tłoczysk (nie jestem mechanikiem, zakładam, że skoro są 2 różne zestawy, to kupuję wszystko) i zgodnie z systemem przód do Bosch, tył Lucas TRW

    - pasy - jakoś nie widzę prania pasów, zwłaszcza w pralce. Ogólnie to kupiłbym fabrycznie nowy, to podstawowy element bezpieczeństwa (100 poduszek powietrznych i inne cuda, ale te systemy działają tylko przy sprawnych pasach). Ktoś ma doświadczenie w rozbieraniu pillara B (słupka)?? Pracuję w motoryzacji, wiem, że często te elementy są tak zrobione, że lepiej tego nie próbować rozbierać, naprawiać i zakładać. Pas zwija się słabo (prawie w ogóle, po kilku razach rozwinięcia i wpychania do środka coś się poprawiło). Mogę sam tylko jakimś smarem (wd-40 itp) prysnąć, ale i to mam obawy czy to właściwe rozwiązanie.

    - kratka - wpisują w goole, wyskoczył mi adres: http://www.peugeot307.club/viewtopic.php?t=2908 (PDF z tym kawałkiem w załączeniu). O takie coś mi chodzi ( Oryginalne...geot -.pdf Download (106.57 kB) załącznik 1 jako opcja awaryjna). O wiele bardziej przyda się kratka stalowa ( 2 Oryginal...eugeot.pdf Download (226.57 kB) załącznik 2 - jedna uniwersalna, druga dla psa).
  • Poziom 35  
    bkroy napisał:
    Dziękuję za info. Zawsze coś.
    W temacie:
    - radio - wiem już czego szukać, pytanie czy jak znajdę, to jak to spiąć z samochodem (muszę od sprzedawcy wydębić jakiś kod i liczyć, że jest prawidłowy), czy wkładam radio i gra?


    Nie wiem jak w instalacji CAN VAN (bo po takiej pracuje radio), ale w instalacji CAN CAN w radiu trzeba wprowadzić nr VIN auta. Bo radio komunikuje się z BSI w którym jest nr VIN, i jak mu nie pasuje to będzie pikało.
    Ale podejrzewam, że CAN VAN ma identycznie.

    bkroy napisał:

    - pasy - jakoś nie widzę prania pasów, zwłaszcza w pralce. Ogólnie to kupiłbym fabrycznie nowy, to podstawowy element bezpieczeństwa (100 poduszek powietrznych i inne cuda, ale te systemy działają tylko przy sprawnych pasach). Ktoś ma doświadczenie w rozbieraniu pillara B (słupka)?? Pracuję w motoryzacji, wiem, że często te elementy są tak zrobione, że lepiej tego nie próbować rozbierać, naprawiać i zakładać. Pas zwija się słabo (prawie w ogóle, po kilku razach rozwinięcia i wpychania do środka coś się poprawiło). Mogę sam tylko jakimś smarem (wd-40 itp) prysnąć, ale i to mam obawy czy to właściwe rozwiązanie.


    Pasy - proszę: https://www.youtube.com/watch?v=VeX0v4cZ9wk
    Pasy się pierze bez ich demontażu.
  • Poziom 11  
    Dzięki za info.
    Nie wiem co to jest instalacja CAN/VAN - pytanie czy bez narzędzi (oprogramowanie dedykowane, kable itd) jestem w stanie podłączyć radio?
    Czy mam oczekiwać od sprzedawcy poza radiem jakiegoś kodu dostępu do ustawień radia itd? Czy w zasadzie radio jest wymagane + umiejętność dostępu do ustawień serwisowych samochodu??
  • Poziom 35  
    bkroy napisał:
    Dzięki za info.
    Nie wiem co to jest instalacja CAN/VAN - pytanie czy bez narzędzi (oprogramowanie dedykowane, kable itd) jestem w stanie podłączyć radio?
    Czy mam oczekiwać od sprzedawcy poza radiem jakiegoś kodu dostępu do ustawień radia itd? Czy w zasadzie radio jest wymagane + umiejętność dostępu do ustawień serwisowych samochodu??


    CAN/VAN to instalacja Multipleks - stosowana w Citroenach i Peugeotach tak od 2001 do 2005. Potem przeszli na CAN CAN.

    W radiu trzeba zmienić VIN. Robi się to kiedy radio jest na stole edytując pamięć w radiu, albo jak podłączone do auta, programem serwisowym Peugeota.

    Radio już nie ma kodu wtedy. Musi być zgodne z autem (VIN).
  • Poziom 11  
    Rozumiem, że sam tego nie jestem w stanie zrobić? Ani grzebać w pamięci radia, ani w oprogramowaniu samochodu.
  • Poziom 11  
    pepe150 napisał:

    Hamulce przód: BOSCH
    Zestaw naprawczy: 4427 A3
    Klocki hamulcowe: 4254 71

    Hamulce tył - potwierdzam, zanim nie zobaczy się nie wiadomo co siedzi.
    Hamulce tył - Bosh:
    Klocki hamulcowe: 4253 98
    Zestaw naprawczy: 4427 C3

    Hamulce tył - TRW LUCAS:
    klocki hamulcowe: 4254 67
    Zestaw naprawczy: 4439 46


    Auto dzisiaj odebrałem od mechanika. Wymieniono:
    1. Rozrząd + pompa wody + uszczelnienie wału
    2. Sprzęgło + wysprzęglik + uszczelnienie skrzyni
    3. Olej + filtr + olej skrzynia
    4. Hamulce - tarcze (przód Bosch, tył TRW zespolona tarcza z łożyskami) i klocki przód Bosch + tył TRW
    5. Regeneracja zacisków (nowe tłoczki + prowadzenia) + nowy płyn hamulcowy i odpowietrzenie układu

    Autem przejechałem 3-4 km. Na początku hamulce ciągle wydają się słabe, po dłuższej jeździe i kilkunastu hamowaniach jakby trochę lepsze. Nie wiem tylko czy mają być total żyletki (jechałem rok temu wujka Megane II z 2007) to dosłownie dotknięcie hamulca powoduje, że auto stawało dęba.
    W 307 na razie szału nie ma - nie wiem czy można to jeszcze poprawić, czy takie średnie hamulce już mają być? Jadąc na prostej 50-60 km/h + awaryjne hamowanie nie blokuje ani kół ani nie załącza ABS, gdzie wg mnie powinno koła blokować + załączyć ABS.

    Dziwny objaw jest taki, że naciśnięcie pedału hamulca po odpaleniu auta (pierwsze naciśnięcie po odpaleniu silnika) = taki jakby szum (ale słyszalny z kabiny, a nie z kół) - jakby powietrze gdzieś się 'ulatniało'? Mechanik powiedział, że po tygodniu jazdy mam sprawdzić płyn i ewentualnie przyjechać na dodatkowe odpowietrzenie.

    Wrzucam film - nagrany na pracującym silniku - dziwne syczenie słychać przy wciskaniu hamulca.


    Jeździłem 307 kolegi (hamulce te same - przód bosch, tył Lucas - tarcze z łożyskami, koła 16''). U niego pierwsze 3-5% skoku pedału hamulce = brak reakcji, dalej pedał mega twardy (nie poddaje się pod mocniejszym uciskiem) i hamulce mega skuteczne (zrzucają kierowcę z fotela).
    U mnie pedał bardziej gąbczasty, poddaje się pod mocnym uciskiem ale nie przekłada się to na siłę hamowania. Efekt => muszę odpowietrzyć (w ASO robią to tylko jakąś maszyną, bo twierdzą, że tradycyjne pompowanie tego prawidłowo nie jest w stanie przeprowadzić).
  • Poziom 11  
    urbios napisał:
    1. Kratka w tym modelu raczej nie wychodziła


    Kupiłem kratkę dedykowaną - stalową z wycięciem na pas (taka jak na pdf w poście). Jedna znaleziona na ebay w DE, montowana na pas (ciekawy sposób do podłogi - uchwyty przy tylnych fotelach z boku oparcia). W PL raczej dostępne tylko parciane, stalowa prawdopodobnie była za droga w zakupie.
    Teraz szukam chlapaczy + uniwersalne poprzeczki na boxa dachowego.
  • Poziom 11  
    urbios napisał:
    1. Kratka w tym modelu raczej nie wychodziła


    Kupiłem kratkę dedykowaną - stalową z wycięciem na pas (taka jak na pdf w poście). Jedna znaleziona na ebay w DE, montowana na pas (ciekawy sposób do podłogi - uchwyty przy tylnych fotelach z boku oparcia). W PL raczej dostępne tylko parciane, stalowa prawdopodobnie była za droga w zakupie.
    Teraz szukam chlapaczy + uniwersalne poprzeczki na boxa dachowego.

    Dodano po 11 [godziny] 46 [minuty]:

    Odpowietrzone przez maszynę (dolali 1,5 zbiornika płynu). Do tego pedał twardszy, siła hamowania większa. Pełna sprawność na nowych tarczach i klockach po min. 500 km przebiegu (tak mi powiedzieli).
    Zamknięty temat.