Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Do kogoś kto zna się na renault clio

panjabi-mc 06 Sep 2005 23:53 4818 14
  • #1
    panjabi-mc
    Level 12  
    Witam,
    Jeśli ktoś zna się na tych silnikach proszę o pomoc . Silnik w renault clio 1.2 energy wtrysk . Kroczkowy silniczek wariuje totalnie , impulsywnie szarpie za linke na jałowym biegu , Jak wypne silnik zaczyna równo dopiero chodzić . Wszystkie elementy sprawdzone a można je na palcach policzyc . Czujnik temp OK na goracym w granicach 300om czyli ksiązkowo , czyjnik wału ok bez niego wogole nie chodził by , potencjometr przepustnicy ok , sonda ok , wtrsykiwacz raczej ok , Czy może tak być że ten silniczek jest uszkodzony ????? Silnik taki sobie ale gorsze widziałem i chodziły rowno , cisnienie 12.5 12.5 11.5 o ostatni 10,7 raczej dziury w tłoku niema bo miał by z 5 . Pozatym nieuzyskał bym rownych obrotów w żadnym wypadku
    Proszę o sugestie bo narazie smigam na stałym położeniu przepustnicy a zima przyjdzie i bedzie bieda. A może ktoś miał podobny przypadek . Pozdrawiam
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    panjabi-mc
    Level 12  
    Dziekuję , rospatruje wątek 1 i 2
    Czy "styk biegu jałowego-za duża rezystancja " znajduje się w tej samej obudowie co właśnie ten silniczek ktoczkowy , TPS jest ustawiony raczej poprawnie . Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    linka jest zupełnie lużno . Wariacja jest napewno spowodowana jakimiś błednymi impulsami
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    panjabi-mc
    Level 12  
    Jest przejściówka ale chyba czarna ale mówie "chyba" . Czy to jakiś wzmacniacz ???

    dziekuję
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    panjabi-mc
    Level 12  
    Tak samo z nim czy bez , jutro sprawdze styk i rozejrze się za nowym regulatorem bo ten mi się nie podoba od początku. Skoro bez niego auto chodzi dobrze to coś w tym jest . Czy to wogole bolączka tych renówek . W sumie mało ich miałem .

    Elektrit bardzo dziękuje za doskonałą radę temat uważam na dziś za zamknięty . Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    sigi wrote:
    Jak silniczek rwie linkę, to może ręczna regulacja jest nieodpowiednia.

    Pozdrawiam.


    Linka musi być lużna i jest to że rwie to nieznaczy że ją napina poprostu rzuca raptownie przepustnicą w obydwu kierunkach , niema w tym przypadku nic do rzeczy bo na biegu jałowym przepustnica opiera sie wyłącznie na regulatorze i on ma pełną regulacje położenia. Dostaje poprostu głupoty z jakiś wzgledów sprzętowych nie mechanicznych . Niesprawny styk jak sugeruje elektrit , itp
  • #11
    panjabi-mc
    Level 12  
    Nigdy się nie obija przepustnica o nią , właściwie to zawsze jest przerwa .

    Przyszła mi do głowy taka rzecz do elektrita pewnie , czy można zamostkować ten wyłącznik wtedy upawnił by się na biegu jałowym , że to ten regulator . Ktore to styki bo wysnioskowałem, że dwa sterują silnikiem a dwa pozostałe to włąsnie ten wyłącznik.
    Pozdr.
  • #13
    panjabi-mc
    Level 12  
    Okazało się ,że były pokręcone przewody podciśnień porównałem z takim modelem , auto jak się nagrzeje chodzi bardzo dobrze , ale teraz problem jest jak sie zapala odrazu gaśnie a jak nie to spadaja obroty i się trzęsie . Czujnik temperatury jest dobry bo ma wartości ksiązkowe w każdej temp. A może z sondą coś nietak ??? Jest 3 przewodowa czyli z grzałką . czy takie sondy wskazują odrazu jaka jest zwłoka pomiarowa ???? Co może być przyczyną przy takich układach jednopunktowych ???? Teraz przynajmniej sie nagrzeje to chodzi , nadal na zimnym ten problem jest a i jak sie przyśpiesza to czuć czasem lekkie zadławienie . Pozdrawiam
  • #14
    azji21
    Level 11  
    Objaw o którym napisałeś w ostatnim poście to niedziałający silniczek krokowy. Na zimnym silniku spadają obroty i albo szarpie, albo gaśnie. Po ok 10-15 minutach jak silnik sie nagrzeje wszystko wraca do normy i nie gaśnie. Przerabiałem to samo w swoim Clio. I to dwa razy.
  • #15
    Marwaldor
    Level 12  
    jest to NA BANK wylaczniczek na czubku silniczka krokowego (miesci sie na koncu bolca ktory popycha przepustnice) mialem identyczny problem - rozebralem caly silniczek - uwierz mi ze sie tam nie ma co zepsuc - silniczek i dwa trybiki.... wylaczniczek ten rozpoznaje kiedy dodajesz gazu - wtedy on przestaje regulowac obroty - jak zdejmujesz noge przepustnica dotyka czubek silniczka - zalacza sie wylaczniczek i wtedy nastepuje regulacja biegu jalowego....jezeli wylaczniczek nie robi to mimo ze palisz auto zimne komp mysli ze palisz go z naga na gazie wobec powyszego nie uruchamia silnika krokowego....auto na wolnych obrotach zdycha.....wylaczniczek prosto zmierzyc omomierzem - silnik krokowy ma 4 styki 2 do silnika 2 do wylaczniczka...ale zeby go zmierzyc musisz zdjac czarna przejsciwke zapieta na silnik krokowy i mierzyc bezposrednio na silniczku krokowym (w przejsciowce jest dioda - nie wiem po co) pozdrawiam i prosze o OPIS LIKWIDACJI USTERKI tzn co pomoglo lub co bylo nie tak :) bo sam mam jeszcze kilka problemow ze swoim clio....