Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane 2 1.5 dci - Usterka wtrysku

jkm73 07 Lut 2019 18:02 246 7
  • #1 07 Lut 2019 18:02
    jkm73
    Poziom 21  

    Witam , mam problem z renault megane 2 z silnikiem 1.5 dci 74 kW na wtrysku siemensa. Pojawia się kontrolka wtrysku i auto traci moc - w pamięci błąd związany z ciśnieniem paliwa na rampie. Podpinałem auto pod clipa, cdifa i cdp wszystkie testery wskazują na usterkę związana z ciśnieniem paliwa na listwie, Co ciekawe usterka nie objawia się przy przyśpieszaniu (pod obciążeniem) ale podczas spokojnej jednostajnej jazdy na 2,3 biegu (na delikatnym gazie). Podczas jazdy z testerem nie widać znacznych różnic pomiędzy ciśnieniem paliwa zadanym a rzeczywistym. Zaobserwowałem że usterka pojawia się w zakresie ciśnienia 350-400 bar (podczas delikatnej , jednostajnej jazdy), wydaje mi się że wtedy wartości zadane i rzeczywiste na 3,4 sek zaczynają sie różnić o ok 40 -50 bar (ale to ciężko stwierdzić bo wartości stale wahają się) , wtedy zapala się kontrolka i auto traci moc . Ciśnieni doładowania prawidłowe,gdy kontrolka zapala się jest ograniczane (auto ma ok 70% mocy).
    Zacząłem od wymiany filtra paliwa,następnie wykręcałem egr i sprawdzałem nagar.
    Wymieniłem zawór regulacyjny ciśnienia paliwa na pompie wysokiego ciśnienia,wszystkie te zabiegi nie przyniosły poprawy. Czy ktoś może miał podobny przypadek? Może to ,którys wtryskiwacz puszcza?

    0 7
  • #2 07 Lut 2019 18:26
    polonez15
    Poziom 33  

    NO a do czujnika na listwie zajrzałeś / podmieniałeś?

    0
  • #3 07 Lut 2019 19:02
    jkm73
    Poziom 21  

    Do czujnika zaglądałem,doginałem piny i potraktowałem kontakt spreyem. Nie podmieniałem go jeszcze ale chyba trzeba będzie i to zrobić.

    0
  • #4 07 Lut 2019 19:10
    jurekk55
    Poziom 35  

    Clip podaje konkretny numer błędu z fabrycznym opisem. Stwierdzenie że coś z paliwem jest raczej zabawa a nie szukaniem rozwiązania.

    Jak wygląda reszta błędów i parametrów? Klimatyzacja działa prawidłowo?

    0
  • #5 07 Lut 2019 20:22
    jkm73
    Poziom 21  

    Błąd był DF053 2 def regulator open i jeszcze od swiecy żarowej. Gdyby nie zapisany błąd to po zachowaniu auta nie szukałbym przyczyny w układzie paliwowym ale nie mam innego punktu zaczepienia ( co prawda nie mam zbyt dużego doświadczenia w autach francuskich). Dzis przejechałem nim dosyć dynamicznie i ze zmiennym obciążeniem ok 20 km i usterka nie wystąpiła (auto miało pełną moc), wystarczyło kilkanascie sekund przejechać z niewysoką prędkoscia ok 30,40 km/godz ze stałym obciązeniem i od razu zapaliła sie kontrolka i brak pełnej mocy.
    Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu usterka oczywiście ustępuje i tak do następnego razu. Dodam jeszcze ,ze jadąc z testerem nie widąc w momencie zapalenia kontrolki znaczącej różnicy w ciśnieniu paliwa zadanym i rzeczywistym( może rzedu 40-50 bar ale to cięzkie do jednoznacznego stwierdzenia) .
    Klimatyzacja działa prawidłowo.

    0
  • #6 07 Lut 2019 21:59
    genek1000
    Poziom 30  

    Wykonaj trzy operacje -
    : - na pompie CR są dwie wtyczki zdejmij obie i potraktuj kontakt spreyem
    : - kup na stacji płyn STP do czyszczenia układów diesla i zalej wedłu instrukcji
    : - daj znać po zrobieniu około 500km
    P.S . miałem to samo i któraś z tych czynności pomogła a problem leży w utracie styku na regulatorze przepływu i braku możliowści sterownia niskim prądem lub zabrudzonym zaworom w pompie .

    0
  • #7 07 Lut 2019 22:15
    jkm73
    Poziom 21  

    Liqui moly 2666 już zastosowalem, przyjrze się jeszcze temu zaworowi regulacji przepływu .

    0
  • #8 07 Lut 2019 22:32
    genek1000
    Poziom 30  

    Ile km zrobiłeś po zastosowaniu ? To potrzebujue najmniej 500km

    1