Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 313Cdi - 313 Cdi / Migajacy check / wszyscy rozkldaja rece..

Magic121212 21 Feb 2019 17:58 4068 55
Texa Poland
  • #31
    Magic121212
    Level 6  
    Dzisiaj mialem czas na zabawa z samochodem zatem napisze cos...
    Czujnik ciśnienia na pompie zamieniony. Kontrolka jak migala ta miga. Czujnik temp paliwa również sprawdzony. Przepustnica zamienione. Filtr paliwa również dzisiaj wymienilem. Kontrolka wciaz miga... Brak bledow :/
    Teraz pytanie czy to mogą byc wtryaki? Robilem probe przelewowa kilka tygodni temu na jednym wtrysku bylo wyraźnie wiecej. Czy objawy ktore mam mogą byc spowodowane wtryskami?
    Bo coz mi innego zostalo do wyminy w tym aucie. Dzisiai nwet sprawdzalem czy niema luzow na turbo ale wszystko sztywne. Po odpleniu a auta smigla sie kreca, zreszta po zgaszeniu również przez dluzsza chwile..

    Rece mi opdly do samej ziemi.

    Może macie jeszcze jakieś sugestie?
  • Texa Poland
  • #32
    fuelinyourblood
    Level 35  
    A co z czujnikiem cisnienia na listwie?
  • #33
    andrzej20001
    Level 43  
    Kontrola miga i brak błędów?? Parametry ciśnienia i doładowania wymagane i rzeczywiste jak wyglądają? I przede wszystkim czym to czytasz??
  • #34
    Magic121212
    Level 6  
    Czujniki zamienione. Wedlug pomiarow jest takie samo jak w moim drugim sprinterze. Podczas rozruchu oraz na biegu jalowym mniej wiecej takie same wartosci :/
  • #35
    andrzej20001
    Level 43  
    Zresetuj wszystkie adaptacje
  • Texa Poland
  • #36
    Magic121212
    Level 6  
    I tutaj musze nadmienic jeszcze o czym wczesniej pisalem ze cieply silnik potrafi kulawo zapalac. Byl czujnik walu ktory sie pojawil ale ten zostal wymieniony i blad juz sie nie pojawi. Ale wlasnie jak jest ciepły i nie chce zapalic to później jest chmura dymu jak juz zalapie.

    Dla kolegi wyzej, bledy czytalem Icarsfotem tylko to mam w tym momencie. Wciaz posuzkuje kogos ze star diagnostic ale poki co wszyscy maja jakies wynalazki. Najczescie Snap on czy jakos tak. Nie mniej jednak to tez niczego nie rozwizalo. Gdyby nie ten cholerny wyciety DPF to mozw bym sie pokusił o wizyte w serwisie ale jak pojade bez filtra to juz to bedzie dla nich problem ze to nie moze dzialac...

    Co do adaptacji czy przykldowo odlaczenie aku lub kostek zrobi reset? Jesli tak sie resetuje to dzisiaj byla wyciągana bateria. Liczylem na cud :) Ze po braku pradu sie naprawi.

    Obawiam sie ze bez tego star diagnostic to bedzie wrozenie dalej. Tylko ze po tylu podminkach czesci ciezko cokolwiek innego podmienic oprocz wtryskow.
    Z tego co czytalem to trzeba je wprowadzać do ecu? W innyn przypadku po wymianie nie odpali?
    I jeszcze jedna sprawa o ktorej pisalem wczesniej. Sa spore roznice na przelewach, chyba jeszcze raz jutro to sprawdze dla pewnosci i moze zrobie jakas fotke.
  • #37
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Zrob fote tych przelewow.

    Co z czujnikiem cisniena na listwie?
  • #38
    Magic121212
    Level 6  
    Czujnik na listwie tez zmieniony :)
  • #39
    fuelinyourblood
    Level 35  
    z listwa? to sie w komplecie zmienia
  • #40
    Magic121212
    Level 6  
    Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale nie przekladalem calej tej szyny tylko te zawory ktore sa na listwie. Ten zawor z przodu i ten na koncu. Nie mniej jednak wedlug pomiarow cisnienie jest mniej wiecej jednakowe w jednym i drugim sprinterze podczas rozruchu i na biegu jalowym. Niesteyty sprzet ktory posiadam nie pozwolil uzyskaz mi odczytow z wtryskow. Tabela mi sie otworzyla widzialem 4 cylindry ale zero odczytow. Coraz bardziej jestem sklonny co do tych wtryskow. Czy zatem migajacy check powoduja wtryski lub wtrysk nie komunikajac bledow np na Icarsfot?

    Dodano po 18 [godziny] 2 [minuty]:

    Kolejny dzien nie przyniosl nic nowego.

    Zrobilem test przelewowy. Nawet nie wrzucam zdjecia bo mniej wiecej wszystkie wtryski oddaly tyle samo. Moze minimalnie 3 wtrysk ale to naprawde minimalna ilosc wiecej.

    Teraz pytanie do osob ktore mialy przeboje z DPF.
    Bo caly czas nie realne jest dla mnie opcja ze kontrolka miga a niema powodow.
    Chce wrzucic spowrtoem filtr DPF od mojego dawcy i wrocic do czlowieka ktory wgrywal mapy żeby spowrotem powrocicl do starych ustawien. Czy mozliwe jest ze uda sie odnalezc w taki sposob jakis blad?
    Rozmawialem dzisiaj z czlowikiem ktory zasugerowal ze w takiej sytuacji jesli emulowana temperatura oraz usuniety DPF moze dochodzi do sytuacji ze turbo nie bedzie pracowalo bo jest problem z odczytami przez ECU. Malo tego przez ta nowa mape ktorys z bledow jest usuniety jak to powiedzial z "tabeli bledow" o ile ECU nie zostalo uszkodzone.
    Czy to wszystko co napisałem brzmi sensownie?
    Pamietam ze nawet jak korzystalem z najtańszego skanera OBD przed wycieciem filtra pokazywaly sie bledy z czujnikiem cisnienia na DPF. Zatem check engine ktory sie pojawia dawal sygnały co sie dzieje, natomiast teraz okazuje sie ze samochod nadaje sie do zepchniecia na szrot bo check engine miga a konkretnego bledu brak. Uwierz cie mi ze poziom irytacji w tej sytuacji siega juz zenitu :/

    Dodano po 3 [godziny] 16 [minuty]:

    Pytanie czy taki sprzet zdiagnozuje mojego sprinter?
    Znalazlem na ebay

    https://www.ebay.co.uk/itm/MB-STAR-C3-Diagnos...483033?hash=item1a749b4719:g:WPkAAOSwRNRbKUHd
  • #41
    jurekk55
    Level 36  
    Wygraj oryginalny wsad. I wtedy zacznij szukać rozwiązania problemu.
  • #42
    Magic121212
    Level 6  
    Dzisiaj dzwonilem wlasnie do magika ktory wgrywal mapy po wycieciu dpf.
    Powiedzialem ze w weekend wrzucam dpf ze swojego dawcy i chce wrocic do pierwotnych ustawien. Ciekaw jestem tylko czy mowi prawde ze ma te oryginalne mapy. Nie wiem czy dobrze mysle ale chcialem zrobic mala prowakcje i pojechać do niego z odpieta roznicowka. Ciekaw jestem czy po wgraniu starego softu powie ze cos jest z roznicowka. Bo przez tel powiedział ze nie wie po co skoro moc i tak nie wroci :/
  • #43
    jurekk55
    Level 36  
    Sama nie wróci... Sam policz ile kosztowała cię dotąd próba "naprawy" .
  • #44
    Magic121212
    Level 6  
    Juz troche powiem szczerze ze to zaczyna kosztowac a auto stoi...Tzn po miescie jezdzi. Nie mniej jednak juz chyba nie mam wyjscia, chce wrzucic ten DPF i start soft zeby bylo jak bylo. Nie wierze juz co on tam wgral co pokasowal itp. Dzisiaj równiez rozmawialem z chlopakiem ktory kupil podobnego sprintera po takich kombinacjach i okazalo sie ze tez byl problem z jakimis usunietymi kodami bledow.
    Problem najwiekszy to miejsce zamieszkania, dlatego jestem sklonny kupic star diagnostic przyda sie na przyszlosc niz jezdzic po tutejszych mechanikach od ktorych juz chyba wiem wiecej na temat tego samochodu niz oni :/ Szczegolnie ze twierdza ze jak to sie mowi tutaj potocznie "van" to zupelnie inna konstrukcja niz np osobowa E klasa i onie nie naprawiaja takich samochodow.
  • #46
    Magic121212
    Level 6  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Spraw prosta wywalony DPF i mapa błędów i jest big problem z naprawą czegokolwiek.


    A powiedz mi czy jesli chodzi o mape bledow to ona moze byc czesciowo wyrzucona a czesc zostalo ? Czyli ze czesc komunikatow bedzie sie pjawiala a czesc nie? Pytam Poniewaz np. Jak odpinalem wczoraj i wymienialem filtr paliwa to icarsfot pokazal ze taka oeracja byla robiona. Zatem cos tam pokazuje. Nie mam zupełnie doswiadczenie z takim wycietym DPF-em dlatego przepraszam za tyle pytan. Ponieważ Elektroda jest w tym momencie moim jedynym wiarygodnyn zrodlem informacji.
  • #48
    Magic121212
    Level 6  
    To jest sprinter 906. 2007r. 313Cdi.
    Vin za chwile odnajde to napisze.
    Filtr jest przebity i zamontowany spowrotem. Czujnik temperatury i roznicowka obecnie odpieta ale okolo 3-4tygodnie byly podlaczone bo dopiero ten czlowiek ktory wgrywal soft powiedzial ze te czujniki musza byc odpiete.
  • #49
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    OK ale co chcesz zrobić z autem?
    Kupić dpf zamontować i wgrać fabryczny wsad?
    Czy użerać się przy byle usterce przez mękę wgrywania wsadów w kółko.?
  • #50
    Magic121212
    Level 6  
    Nr Vin :WBD9061352N331478
    Tak, chce zamontowac filtr i wgrac oryginalny soft ktory byl. I nie chce juz wiecej slyszec o wycinaniu Dpf i jakis kombinacjach.
  • #51
    fuelinyourblood
    Level 35  
    To jest problem z cisnieniem paliwa.

    Mowiles ze masz drugiego takiego vana? Zamien kompletne listwy.
  • #52
    Magic121212
    Level 6  
    Tak. Mam drugiego z tego samego roku z tym ze 311. Przekladlem ale nie cala listwe tylko czujnik z listwy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A co moze dziac sie z ta szyna skoro czujniki sa zamienione?
    Dzieki za podpowiedź. Każda jest bardzo cenna!

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jedna jeszcze sprawa.. Moj tata jak go dzisiaj odpalal rano mowil ze slyszal jakies bulgotanie przed zapaleniem.. Ten efekt byl juz slyszalny wczesniej ale nic sie nie dzialo innego. Tak czy siak po nocy zawsze zapala za pierwszym razem. Wiec nie bralem pod uwage problemow z paliwem :/ Bo coz tam moze dawac efekt bulgotania?

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    Jeszcze nasuwa mi sie jedna mysl.. Skoro zapchal sie DPF to czy mozliwe ze zapchany jest również katalizator?
  • #53
    adam7009

    Level 40  
    Odpowiedź co trzeba zrobić masz w moim pierwszym poście,jak tego nie zrobisz to nawet jak założysz nowy DPF i przelozysz wszystkie części od innego i kupisz sto innych sprzętów to nie przestanie migać.A wystarczy może zrobić 1 click. Ten ten click na pewno pomoże gdy by było w org.to jestem pewien,po zmianach w sofcie nie wiem,ale od tego zaczyna się robotę.
  • #54
    Magic121212
    Level 6  
    A jak moge zrobic reset przeplywomierza? Jaki program potrzebuje albo jakis manual?

    Dodano po 1 [godziny] 52 [minuty]:

    Znalazłem informacje ze mozliwosci adaptacyjne oraz reset można wykonac za pomoca Maxiecu. Czy ktos może to potwierdzic? Widze ze moge to zamowic przez Ebay, poniewaz Icarsfot chyba tego nie posiada.
  • #55
    jurekk55
    Level 36  
    Jak chcesz wydawać kasę wydaj na Xentry. C3 albo C4.
  • #56
    Magic121212
    Level 6  
    Niestety w tym przypadku zakup takiego sprzetu w przedziale £500-1000 nie ma sensu do jednorazowej diagnostyki.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Potrzebuje czegos teraz co np pomoze mi zrobić ten reset przepkywki np. I cos co w miare się sprawdza. Owszem fajnie miec Stara ale to juz inna liga.