Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 313Cdi - 313 Cdi / Migajacy check / wszyscy rozkldaja rece..

07 Lut 2019 18:36 1194 55
  • Poziom 3  
    Witam serdecznie sznowne grono uzytkownikow...

    Szukam juz wszedzie gdzie tylko moge. Pierwszym problem jest miejsce zamieszkania. Anglia kraj w ktorym specjalisci bazuja tylko na klodzie bledu a pozniej juz tylko rozkladanie rak...

    Zaczne od poczatku...

    Mercedes sprinter 313 cdi 2007r.

    Jakis czas temu pojawily sie pierwsze problemy. Auto gubilo moc pod gorke, szbki restart kluczykiem pomagal i jechal dalej. Za jakis czas okazalo sie ze jest zapchany dpf. Znalazl sie spevjalista ktory po wycieciu dpf wylaczyl roznicowke oraz czujnik temperatury wraz z EGR. Tak mi powiedzial. Wgral nowa mape i auto jezdzilo przez okolo miesiac. W miedzy czasie oraz przed problemem z dpf pojawil sie problem z zapalaniem na cieplyn silniku. Krecil krecil dopiero po jakims czasie odpalil. Nie ma reguly raz pali cieply raz nie. Komputer pokazal czujnik walu, zatem zostal wymieniony ale to nie rozwiazalo problemu.

    Okolo tygodnia temu jechalismy auto stracilo moc i tu juz restart nie pomogl.
    Caly czas miga check silnika a mocy brak. Zatem udalismy sie na ponowna diagnostyke.
    Okazalo sie ze pojawil sie kod dtc2624
    Ponoc czujnik doladowania. Zostal wymieniony i wciaz prawdopodobnie jest blad odczytu poniewaz chlopak mowil ze ciśnienie caly czas pokazuje sie takie samo.
    Oto lista czesci zamienionych lub wymienionych.
    -czujnik cisnienia doladowania
    -zawor regulacji gruszki turbo
    -czujnik cisnienia spalin
    -przeplywka
    -map sensor
    -szczelnosc w dolocie sprawdzona, gumy oraz rury od intercoolera rowniez.
    -regualtor cisnienia paliwa na listwie
    -odpieta kostka od ecu i sprawdzone polaczenia i ewentulnie zasniedziale styki
    Nie jestem pewien czy wszysyko wymienilem nie mniej jednak nic nie pomoglo.
    Check silnika miga zaraz po zapaleniu i nic sie nie zmienilo...


    Pomozcie prosze bo rece juz opadaja...
    Nikt nie wie oco chodzi i chyba za bardzo nie chce sie podjac.

    Czy ktos moze mi cos zasugerowac??

    Pozdrawiam serdecznie i bardzo dziękuję za jakies posdpowiedzi.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Albo dziura w dolocie i ciśnienie ucieka albo system widzi dziurę w dolocie. Live data się przyda. Dymi?
  • Poziom 3  
    No wlasnie jesli chodzi o te dziury starałem sie sprawdzic jak tylko moglem. Nawet jak zdejme rure z dolotu i zatykam reke to zasysya z taka sila ze silnik prawie gasnie czyli wyglada tak jak by nie zaciagal lewego powietrze..
    Na live data pokazalo tylko odczyt z czujnika cisnienia turbiny. Wygladalo na to ze ta wartosc stala caly czas w miejscu.

    Jesli chodzi o dymienie pomimo ze niema filtra dpf to jak stoi na wolnych obrotach nic sie nie dzieje. Przy podjezdzie pod gorke w obecnym stanie przy gazie w podlodze widac tylko lekki czarny dymek. Natomiast podczas zapalania w momencie kiedy nie chce odpalić jak juz zalapie to wyrzuca chmure.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    No to jak dane się nie zmieniają to czujnik, jego instalacja, sterownik...
  • Poziom 3  
    A prosze mi powiedziec czy wyciecie dpf oraz ingenerancja w ecu mogla spowowodowac dodatkowe problemy z odczytami albo cos w tym stylu? Martwie sie czy osoba ktora wgrywala nowa mape nie pokopala czegos bardziej ze teraz problem stal sie nie do rozwiazania? Postaram sie jeszcze sprawdzic przewody od kostki do ecu moze tam jest jakieś przebicie :/

  • Poziom 34  
    Jest to niestety możliwe, należałoby zacząć od weryfikacji tego programu.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    czym to czytales?

    mi wychodzi ze jest to czujnik cisnienia paliwa a nie turbiny?
  • Poziom 3  
    Musial bym zapytac tego diagnoste czym to czytal. Aczkolwiek jesli to pomoze to na na telefonie bylo bialo czerwone tlo w tym programie dignistycznym. Zapytam go jaki to program. Ale wlasnie ja tez tak szukalem tego kodu dtc2624 i cos innego mi pokazało. To byl chyba zly wybor jesli chodzi o tego specjaliste od DPF co gorsza tu gdzie mieszkam on jest jeden :/

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zapytalem mechanika...


    Oto jaka odpowiedź dostalem

    "Hej, to jest p2624 launch x431 tak samo czyta błędu jak mercedes star"
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    launch to akurat lubi "bledy w tlumaczeniu". poczytaj to czyms sensowniejszym.
  • Pomocny post

    Poziom 34  
    ten błąd to błąd offsetu czujnika MAF. często spowodowany nieszczelnościami , problemem w regulacji ciśnienia doładowania, ale również nieprawidłowo wyłączony DPF/EGR może go powodować.
  • Poziom 3  
    I wlasnie caly watek sprowadza sie dp tego ze brak odpowniej fachowej porady.. Problem mam taki ze jak coś schrzanil to sie nie przyzna...
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Według autodaty to jest cisnienie paliwa. Kolega twierdzi ze cos innego.

    Zdarza się ze ktos spartoli soft. Znajdz fachowca lub chociaz poczytaj to czyms innym.
  • Poziom 3  
    Przede wszytkim bardzo Wam dziekuje, nie spodziewalem sie ze uzyskam tyle porad. Jeszcze raz bardzo dziekuje...
    Teraz tak jezeli poszedl czujnik cisnienia paliwa to czy ma to wlasnie zwiazek z tym ze cieply czasem nie chce zapalac albo dlugo kreci?
    Jakis czas temu polalem pompe paliwa zimna woda jak nie chcial zapalic i po chwili odpalil.. Czy to moze jakis trop?
  • Poziom 35  
    To sie zdarzalo w starych td a nie w cr. Ten błąd to niskie ciśnienie lub regulacja. Niekoniecznie czujnik.

    A to troche komplikuje sprawe.
  • Poziom 3  
    Pomyslalem o wymianie filtra paliwa. Od tego zaczne, następnie mam rowniez czujnik cisnienia paliwa z drugie auta ktory tez moge przerzucic. Musze juz probowac wszystkiego. Z pewnoscia w polsce problem udalo by sie rozwiazac natomiast tutaj to czarna magia dla mechanika. Zreszta to juz ktores z kolei doswiadczenie. Mojemu znajomu kazali wymienic silnik w aucie po kilku tygodniach diagnostyki, stwierdzili ze rozrzad przeskoczyl i padlo wszystko.. Okazało sie ze katalizator byl zapchany :/
  • Poziom 35  
    Zastanów sie bardzo mocno nad porawnocią usuniecia dpf/egr, bo opis usterki pasuje do problemu z softem
  • Poziom 35  
    misiek-888 napisał:
    Zastanów sie bardzo mocno nad porawnocią usuniecia dpf/egr, bo opis usterki pasuje do problemu z softem


    I tak i nie. Nie kazde usuniecie dpf powoduje pozniejsze problemy.
    Ja tez bym raczej wypalil dpf niz wyciął.

    Zawsze moze wrocic do starego softu, z tym ze juz nie ma flakow w dpf.

    Diagnostyka to podstawa.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Według Mojego opisu też wychodzi na ciśnienie paliwa.
    p2624 - Injector control pressure regulator circuit low.
    Podjedź do tego mechanizatora i pojeździjcie z podglądem na parametry ciśnienia paliwa. Może się wyjaśni czy to wina ciśnienia czy softu.

  • Poziom 34  
    marfur30 napisał:
    Witam.
    Według Mojego opisu też wychodzi na ciśnienie paliwa.
    p2624 - Injector control pressure regulator circuit low.
    Podjedź do tego mechanizatora i pojeździjcie z podglądem na parametry ciśnienia paliwa. Może się wyjaśni czy to wina ciśnienia czy softu.


    ale jakie P ?? widzicie tam P przed kodem ? czy jakikolwiek Mercedes ma kody w module CDI rozpoczynające się na P ?

    podłączyć XENTRY/DAS i oczom się ukaże błąd dryftu przepływomierza.......
  • Poziom 35  
    Dlatego mowie.

    odczytac czyms sensownym.
  • Poziom 38  
    Rozwiązaniem jest zrobić reset tego co podejrzane wg błędu i się wyjasni w 30sec.
  • Poziom 35  
    adam7009 napisał:
    Rozwiązaniem jest zrobić reset tego co podejrzane wg błędu i się wyjasni w 30sec.

    Co wedlug ciebie jest reset?
  • Poziom 38  
    Wartości wyuczonych przepływomierza.
  • Poziom 35  
    Warto kazda adaptacje wykasowac.
  • Poziom 38  
    Inaczej tego błędu się nie pozbędzie ,taki typ.
  • Poziom 35  
    Powrót do oryginalnego softu i wykonanie wszystkich procedur serwisowych, tj. wykasowanie adaptacji, wykonanie programowo (serwisowo)wypalenia DPF,

    Nie wiadomo ile ubyło z fabrycznej listy błędów.

    Wszystko wykonane przy pomocy XENTRY , tylko i wyłącznie.

    Problem wyrżniętego DPF można chwilowo na czas próby naprawy- podłączyć czujnik różnicy ciśnienia przez spreparowany trójnik- w króciec za DPF.

    Przy "programowym" wycięciu DPF "fachowiec" nie usunął wszystkich fragmentów wsadu z DPF...
  • Poziom 3  
    Witam ponownie.. Odswieze troche temat dla tych ktorzy moze w przyszlosci beda mieli podobne problemy..
    Ale w tym momencie nie zbyt pomoge bo problem mam wciaz nie rozwiazany.
    Kupilem skaner Icarsoft do mercedesa ponieważ do tej pory nie znalalzlem nikogo kto moze mi pomoc.
    Jedynie co sie dowiedzialem i zwrocilem uwage to to ze na live data.

    Sa takie informacje ze Barometric pressure jest caly czas 101kpa i nic sie nie zmienia oraz throttle position non stop pokazuje 90.6% i tutaj nic sie nie zmienia. Czy moze to sygnalizowac problem z przepustnica? Poniewaz tylko tego nie ruszalem jeszcze :/
    I jeszcze jedna sprawa o ktorej pisal kolega wyzej zamienie czujnik cisnienia na pompie czyli ten kod 2624 o ktorym mowa byla wczesniej. Czy ten kod powoduje miganie kontrolki silnika i brak mocy?
  • Poziom 35  
    Icar soft to dziadostwo.

    Cisnienie atmosferyczne sie nieznacznie zmienia.

    Przepustnica w dieslu dziala podczas gaszenia, wypalania i pracy egru.

    Tak P2624 powoduje mrugajacy check.
  • Poziom 3  
    Przynajmniej na pryszlosc bede mial w razie czego. Przynajmniej kontrolke srs skasowalem :)
    W takim razie wymienie filtr paliwa czujnik na pomie i napisze co dalej z moja gwiazda.

    Pozdrawiam, dobrej nocy
  • Poziom 11  
    Proponuje sprawdzić soft, zdarza się że modyfikacje przeprowadzane są w atomowe sposoby po czym dochodzi do takich sytuacji.