Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] BMW e46 - Falujące obroty w czasie jazdy i dziwne zgrzyty

07 Lut 2019 20:02 594 8
  • Poziom 25  
    Witajcie.
    Mam pewien problem z moim BMW e46 (320Ci, automat). Otóż zauważyłem, że od niedawna falują mi obroty podczas jednostajnej jazdy z lekko wciśniętym gazem. Do tego przy osiąganiu dolnej granicy falowania słychać dziwny, jakby wytłumiony zgrzyt.

    Dziś pojechałem się przejechać; prosta droga, prędkość poniżej 50km/h, obroty w granicach 2 tys, pedał gazu lekko, ale jednostajnie wciśnięty.

    Obroty falowały w granicach 1,8k-1,5k w odstępach 2-3 sekundowych. Zauważyłem, że kiedy wskazówka obrotów zbliża się do dolnej granicy falowania pojawia się ten zgrzyt, po którym od razu wraca do normalnych obrotów, potem znów spada, znów zgrzyt i wraca. I tak w kółko.

    Przy przyśpieszaniu czy zwalnianiu ani zgrzyt ani falowanie nie występuje.

    Z tego co czytałem, za takie falowanie podczas jazdy może odpowiadać konwerter, natomiast co z tym zgrzytem? Boję się, że może być problem ze skrzynią biegów. Samochód ma (podobno) 216 tysięcy przebiegu, a nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany olej w skrzyni.
  • Poziom 33  
    Może panewka szyjki konwertera...
  • Poziom 25  
    Regeneracja konwertera to obejmuje?
  • Poziom 25  
    Odświeżam temat.
  • Poziom 12  
    Panewkę można wymienić, ona jest w korpusie skrzyni/pompy oleju, konwerter wysyłasz bez tego elementu. Koszt panewki to gdzieś 20zł. Zgrzyt może być z konwertera jak zapina lockup. To przez niego ci falują obroty. Konwertery najczęściej padają właśnie w okolicach 200tys km. To moje zdanie
  • Poziom 25  
    Rozumiem.
    Generalnie mam taki plan aby oddać całą skrzynie do przeglądu + wymiany oleju no i ten konwerter do regeneracji.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Uważam że nie masz się co pchać w koszty, konwerter do regeneracji i później wymień olej z filtrem bo pewnie dużo opiłków z konwertera.
  • Poziom 25  
    Żeby wyciągnąć konwerter i tak będą musieli chyba zdemontować skrzynie, a nie mam pojęcia czy przez ostatnie 16 lat ktokolwiek do niej zaglądał więc wolałbym aby profilaktycznie ktoś do niej zajrzał (+ oczywiście wymiana oleju).
  • Poziom 25  
    Faktycznie, po wymianie (regeneracji) konwertera problem ustąpił.

    Natomiast, to chyba prawda co mawiają o BMW: naprawisz jedno, padnie coś innego. Ale to już oddzielny temat.