Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mam Tga Euro 3 - Brak mocy

Under_Pressure 09 Lut 2019 09:26 375 14
  • #1 09 Lut 2019 09:26
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Witam. Mam Mana na warsztacie z problemem braku mocy i auto wkręca się tylko do 1800 obr/min. Wymieniłem w nim pompę i dalej to samo. Zastanowia mnie pozycja pedału gazu a mianowicie gdy wcisne do końca pokazuje 90%nl a nie powinno być 100%? Wrzucę zrzut ciśnień jeszcze może ktoś dostrzeże więcej fachowym okiem i podpowie cos wiecej. Ogólnie błędów brak a i dodam że EGR zaślepiony. Turbina przy jeździe dmucha do 2.2 bar
    Pozdrawiam
    Mam Tga Euro 3 - Brak mocy Mam Tga Euro 3 - Brak mocy Mam Tga Euro 3 - Brak mocy Mam Tga Euro 3 - Brak mocy

    Dodano po 2 [minuty]:

    Vin WMAH382207M461649

    0 14
  • #2 09 Lut 2019 15:29
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Po pierwsze i najwazniejsze to ciśnienie paliwa na wolnych słabe. Powinno być o prawie 1 bar więcej.
    Tym się zajmij na samym początku. Filtry, separator, zawor DBV bo domyślam się ze MProp przyszedł razem z pomą nowy?

    0
  • #3 09 Lut 2019 15:45
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Filtry zostały wymienione na samym początku i zaworek przelewowy przy obudowie filtra więc została wymieniona cała pompa (wysokiego i niskiego +mprop) i poprawy nie ma z niskim ciśnieniem. Zawór na listwie nowy.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Co do zaworu DBV to przeciwcisnienie pokazuje ok 0.5-0.7 bar na jałowym, klapka na wydechu chodzi i podczas testu działa wszystko OK.

    0
  • #4 09 Lut 2019 22:01
    thesperado
    Poziom 13  

    Co do pozycji pedału, to czy pedał nie jest PWM? Tak mi się wydaje że jak ostatnio miałem problem z procentami przy pedale gazu to było badaj to w TGL. Po procedurze adaptacyjnej było OK. A jak z wydechem? Nie jest przytkany na tłumiku?

    0
  • #5 10 Lut 2019 09:11
    Dagomir
    Poziom 16  

    Moim zdaniem parametry układu paliwowego w normie. Co prawda ciśnienie zasilania rzeczywiście brakuje ok 1 bar, jak to się ma do jazdy pod obciążeniem? Bardziej mnie zastanawia ciśnienie turbo. Napisałeś 2.2 jeśli odejmiemy te 960 mbar atmosferycznego to mamy tylko 1240 mbar=> 1.2 bar to mało. Jeśli to jest wynik już po odjęciu atmosferycznego to 2.2 bar doładowania to z kolei dużo. Nie wiem ile powinno dokładnie wynosić w mańku, nasz tga mało pali ma moc i załadowany daje max 1.9 bar pomijając atmosferyczne.

    0
  • #6 10 Lut 2019 09:17
    dare23
    Poziom 18  

    Dociśnij ten pedał mocniej, powinien być tam jeszcze przeskok kickdown i wtedy będziesz miał 100% (pod warunkiem że ktoś nie spieprzył wcześniej kalibracji pedału gazu)

    0
  • #7 10 Lut 2019 10:54
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Albo spróbuj zrobić kalibrację samego pedału gazu. Na pewno nie zaszkodzi. Ale kalibrację rób razem z kickdown tak jak kolega wyżej napisał.

    0
  • #8 10 Lut 2019 11:59
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Q...a co Ty robisz ! Najpierw przelewy, bo od tego należało, a zabawe w diagnostykę zostaw. Jak siedzą wtryski, to w życiu do nich nie dojdziesz w ten sposób. Nie zdziwiłbym się gdyby na sterowniku było coś nieźle zdrutowane po przygodach z zasilaniem. Ewentualnie/ostatecznie rozważ możliwość odcinki jako normalne działanie ogranicznika obrotów z usterką w układzie hamulców, lub gdzieś na CANie, albo coś jak sygnałem sprzęgła, przystawki - coś koło tego.

    0
  • #9 10 Lut 2019 17:42
    dare23
    Poziom 18  

    Hektar Zahler napisał:
    Q...a co Ty robisz ! Najpierw przelewy, bo od tego należało, a zabawe w diagnostykę zostaw

    Jakie masz podstawy do tego by sprawdzać przelewy?

    0
  • #10 10 Lut 2019 19:50
    thesperado
    Poziom 13  

    dare23 napisał:
    Jakie masz podstawy do tego by sprawdzać przelewy?

    Przyglądam się dyskusji i także mnie to zastanowiło. Gdyby sprawdzenie przelewów miało coś dać to M-prop byłby tak duży, że wywaliło by błąd.

    1
  • #11 10 Lut 2019 20:06
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Chociażby powietrze na powrocie zobaczysz jak i milion innych kluczowych spraw. Co prawda nie w tym silniku (racja), ale zawsze to solidna podstawa miliona przyczyn. Teraz widzę, że jednak będzie kwestia całkowitego braku pojęcia o prawidłowej reakcji systemu na błędne sygnały z czujników. Żadnego braku mocy ten pojazd nie posiada.

    0
  • #12 10 Lut 2019 20:28
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Oj wróżenia znów większe niż u wróżki i szklanej kuli..... a win który podałeś nie istnieje.
    Tak nawiasem, pedał gazu kalibruje się jeszcze w tym pojezdzie tak, a jak ktoś juz podpowiedział zobacz z kick downem jaki jest procent.
    Przelewy a na co je robić nie one ograniczają prędkosć silnika do 1800 obr/min skoro % Mprop-a wysterowany jest na ok 6 % i jak pisałeś nie ma błędu a przy duzym wydatku wygenerował by 3779 lub 3778 ale np przy uszkodzonym DBV ju z miałbys wiekszy wzrost % i usterke więc po co sprawdzać coś co jest nie potrzebne. Wtryski jak już to gdy bedzie palił dużo albo osłabnie a nie tu.
    Widzę że masz sprzęt dobry więc poszukaj co ogranicza obroty w systemie, prześledź parametry i nie tylko EDC :)

    1
  • #13 11 Lut 2019 10:21
    svavecone
    Poziom 25  

    Sprawdz poprzez mancat parametry w FFR . Mialem ostatnio przypadek limitu narzuconego poprzez ten sterownik , nie bylo zadnego sladu w EDC jak i jakimkolwiek innym sterowniku o bledzie .
    Nie pamietam jak nazywa sie ten parametr (grupa "status / stan / napiecia "lub podobne)...lecz zmienia sie on podczas podgladu i wylaczeniu zaplonu w tym samym czasie .Normalnie ten wskaznik jest na max i teoretycznie nic nie oznacza , iles tam nascie tysiecy.....lecz podczas usterki bylo stricto 1800 .
    Nie jest to uwzglednione w zadnej procedurze diagnostycznej ....w moim przypadku sterownik FFR byl do wymiany , a auto odpalalo , jezdzilo , lecz zanim turbina sie rozkrecala to juz musial odpuszczac bo limit byl 1800.

    0
  • #14 11 Lut 2019 12:08
    g107r
    Poziom 35  

    Fajne te obrazki z programu diagnostycznego, do osobówek też takie są ?

    saron22 napisał:
    Po pierwsze i najwazniejsze to ciśnienie paliwa na wolnych słabe. Powinno być o prawie 1 bar więcej.
    Tym się zajmij na samym początku. Filtry, separator, zawor DBV bo domyślam się ze MProp przyszedł razem z pomą nowy?
    Nie wiem co to MProp, ani inne coś, ale jak tu trafiłem, to zapytam - co jest w zbiorniku paliwa ?
    W "moim" przypadku był tylko smok, takie sitko, zatkane, jechał, ale właśnie w taki podobny sposób, bez mocy na wyższych obrotach, bo na nie po prostu nie wchodził. Kończyły się też podobnie, w okolicy 2tys obr o ile pamięć dobra - trzeba było ściągnąć auto na proste i gładkie, bo górka była dla niego wyzwaniem.
    Klimat też chyba podobny, zimno było, parafina zamuliła smoka i silnik nie dostawał dostatecznej ilości paliwa.
    Głupia sprawa, ale prawdziwa.

    0
  • #15 11 Lut 2019 14:54
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Witam wszystkich i dziekuje za wszystkie podpowiedzi.

    Man Elektronics win spisałem z słupka nie wiem czemu nie pasuje.
    Poszedłem tropem pedału gazu a mianowicie zdemontowałem go i okazało się że kickdown się rozleciał.
    Dzisiaj przyszedł drugi pedał i auto wkręca sie do 2100obr/min przyjechał kierowca, jazda próbna, i jest zadowolony także temat chyba rozwiązany.
    Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

    0