Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Klient kłamca i auto w warsztacie

T5 22 Jul 2019 13:28 20031 434
  • #361
    adam7009
    Level 39  
    tzok wrote:
    Co do LPG w układzie... to prawdopodobieństwo jest wysokie: na podstawie opisu można wysnuć hipotezę, że bezpiecznik był przepalony z powodu awarii wentylatora (przytarty, pewnie dostała się woda - duży pobór prądu i iskrzenie). Klima nie chciała się załączyć bo w układzie było za niskie ciśnienie (bo był nieszczelny). Czynnik uchodził do komory parownika, skąd był pobierany przez wentylator i wtłaczany do kabiny. Jako że silnik wentylatora był uszkodzony i iskrzył oraz nadmiernie się nagrzewał doszło do zapłonu. Opis pożaru ewidentnie wskazuje na zassanie przez wentylator łatwopalnych oparów i ich zapłon w komorze wentylatora.
    Gdy by tak było to nie było by co zbierać ,bo nastapi wybuch,
  • TermopastyTermopasty
  • #362
    jack63
    Level 42  
    adam7009 wrote:
    Gdy by tak było to nie było by co zbierać ,bo nastapi wybuch,

    Skąd ta pewność?
    Wbrew pozorom z tymi wybuchami też nie jest tak łatwo. Muszą być spełnione pewne warunki.
    Guzik wiemy co było więc nie ma co gdybać.
  • #363
    jurekk55
    Level 36  
    [quote="^ToM

    Hehe, ciekawe skąd wiesz, iż to się zapalił LPG z klimatyzacji? Musiałbyś być jasnowidzem. Nie przesadzasz aby?[/quote]

    Dla twojej wiadomości, przez 6 lat zajmowałem się wyłącznie renowkami , i jedynymi z trudniejszych tematów. Dużo zawdzięczam ludziom którzy o renowkach wiedzą więcej niż centrum szkoleń renault polska. Spalenców reaktywowałem kilka . Mniej więcej tyle samo poszło na nowe zderzaki. O reszcie nie wspominam bo nie ma miejsca i czasu na uzupełnianie twoich braków w temacie tej marki.
  • #364
    ociz
    Moderator of Cars
    Odczepcie się od bezpiecznika, bo on jest tylko i wyłącznie od sprężarki.
    adam7009 wrote:
    Gdy by tak było to nie było by co zbierać ,bo nastapi wybuch,

    Szanse na wybuch są jak główna wgrana w totka.
  • #365
    jurekk55
    Level 36  
    Adam 7009 , jakie są proporcje paliwo powietrze ? Na serio jesteś mechanikiem który rozwiązuje problemy ze spalaniem?

    Osobiście chyba będę zgłaszał i uprzykrzał życie miłośnikom gazu do zapalniczek w układzie klimatyzacji. To tyle.

    Do tego który zechce napisać jakiś protest. Pomyśl głąbie że jedziesz ze swoją rodzinką autem na urlop. Zdążyłeś poczuć gaz. Ale nie zdążyłeś wyłączyć wentylatora nawiewu, zgasić papierosa, itd...
  • #366
    kortyleski
    Level 42  
    Przemcio wrote:
    komputery miały ułatwić serwisowanie pojazdów ale okazuje się, że
    sporo niedomagań nie zwraca błędów w systemie.
    To dlatego tyle wymian podzespołów na chybił-trafił i generowanie kosztów.


    Najpierw to trzeba mieć dobry tester i znać go jak własną rękę. Bo nawet markowy uniwersalny bzdury potrafi pokazać. I jeszcze umieć z niego korzystać. Bo tak jak napisałeś to działa fejsiarz w stodole. Błąd przepływki to wymiana a błąd dalej. Klient płaci za przepływkę i jeździ niesprawnym autem. A gdyby było czym i wiedziało się jak podejrzeć parametry to wyszedł byvnp egr zabity syfem. Ale tu nie wystarczy nawet najdroższy sprzęt, potrzebna wiedza i praktyka. Tego się niestety nie kupi..
  • TermopastyTermopasty
  • #367
    wacek.wacek
    Level 29  
    Lpg do klimy ma zalety bo śmierdzi w razie wycieku a jak śmierdzi to jest 1/5 stężenia wybuchowego. To mieszanki care30 itp krążą juz w polowie klim i nie mozna ich namierzyć.
  • #368
    kortyleski
    Level 42  
    A jak zanim poczujesz napełni komorę nagrzewnicy w stężeniu wybuchowym? Iskrzą przełączniki, iskrzą szczotki wentylatora.
  • #370
    robokop
    Moderator of Cars
    Spalony bezpiecznik sprężarki. Po założeniu sprężarka zaczęła pracować - pompować lpg do rozszczelnionego parownika. Aczkolwiek nieszczelność mogła być i gdzieś wcześniej - na łączeniu z np. zaworem rozprężnym, wentylator zaciągnął przez kratkę. Z niego tenże 'elpegie' poszedł w wentylator, gdzie znakomicie zmieszał się z powietrzem i zapalił się od iskrzących szczotek. Wybuch? Możliwy - przy stężeniu w określonych granicach i zamkniętym pojemniku - wzrost ciśnienia, spowodowany spalaniem przyspiesza reakcję - w otwartej przestrzeni i strudze rozrzedzającego powietrza nie.
  • #371
    Chris_W

    Level 37  
    A czy wie ktoś jaka jest wydajność wentylatora nawiewu np. w m3/h albo l/min? Bo od tego zależy, czy jest możliwe stężenie wybuchowe. Jak wentylator przetłacza dużo powietrza to i trzeba więcej LPG żeby zrobić coś niebezpiecznego z powietrzem, a wycieki z klimatyzacji są mizerne gramy na dobę, na godzinę - wyciek całości czynnika w kilka sekund to się zdarza w warsztatach przy naprawie i wtedy jest to niebezpieczne ;)
  • #372
    Adam1988
    Level 26  
    robokop wrote:
    Spalony bezpiecznik sprężarki. Po założeniu sprężarka zaczęła pracować - pompować lpg do rozszczelnionego parownika. Aczkolwiek nieszczelność mogła być i gdzieś wcześniej - na łączeniu z np. zaworem rozprężnym, wentylator zaciągnął przez kratkę. Z niego tenże 'elpegie' poszedł w wentylator, gdzie znakomicie zmieszał się z powietrzem i zapalił się od iskrzących szczotek. Wybuch? Możliwy - przy stężeniu w określonych granicach i zamkniętym pojemniku - wzrost ciśnienia, spowodowany spalaniem przyspiesza reakcję - w otwartej przestrzeni i strudze rozrzedzającego powietrza nie.


    W słynnym temacie napisałem dokładnie to samo. Spece od LPG twierdzą że to nie możliwe... :)
  • #373
    kortyleski
    Level 42  
    Spec który czyścił komputer " sprężonym powietrzem w spraju" i odkurzaczem też mocno się zdziwił jak mu się z odkurzacza miotacz ognia zrobił. Palny/wybuchowy gaz nie powinien byc ładowany tam gdzie nikt się go nie spodziewa
  • #374
    jurekk55
    Level 36  
    Poza tym w Espace IV kanał powietrzny ciągnie się od wentylatora ,niemal centralnie pod podwoziem. Dwie garcie delikatnego pyłu na ściankach kanału który ma przynajmniej 1.5 do 2 metrów to norma. Ma się co palić po drodze.
  • #376
    Przemcio
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kortyleski wrote:
    Ale tu nie wystarczy nawet najdroższy sprzęt, potrzebna wiedza i praktyka.


    Pięknie napisane !
  • #377
    jurekk55
    Level 36  
    adam7009 wrote:
    Ludzie silnik wentylatora w takim aucie znajduje się pod autem ,nie pod deską ,więc te wszystkie hipotezy czy sie zapali ,czy wybuchnie od iskry ,po co to?


    Po to żebyś mógł się dowiedzieć jak to auto jest zbudowane.
  • #379
    Aleksander_01
    Level 41  
    Witam.
    Przed chwilą wróciłem z wycieczki. Ale dużo postów, temat poruszył wiele głów.
    Jeszcze raz dla przypomnienia
    - nie spaliło się pół samochodu tylko ogień buchał z tego kółeczka w desce rozdzielczej, nic więcej z zewnętrznych elementów nie jest uszkodzone.
    - dwa - bezpiecznik który wstawiłem jest zgodny z tym który tam "siedział" oraz zgodny ze schematem tego auta (20 A)
    - trzy - bezpiecznik ten zasila tylko cewkę elektromagnesu sprzęgła oraz zawór regulacyjny sprężarki.
    - po czwarte - stary bezpiecznik był lekko przepalony (bardzo mała przerwa, brak czarnego nalotu).
    -po piąte - w miejsce elektromagnesu wpiąłem żarówkę 21 W. Po odpaleniu samochodu na żarówce było 12 V ale żarówka nie świeciła
    Moim zdaniem mógł zapalić się moduł klimatyzacji a właściwie płytka bakelitowa pod tranzystorem została zwęglona i po podaniu napięcia nastąpiło zapalenie.
    Co do opinii że klima mogłaby by być napełniona jakimś palnym g.wnem.......cholera wie, ale raczej wątpię, a na pewno nie to było przyczyną pożaru.
  • #380
    Adamcyn
    Level 38  
    Aleksander_01 wrote:
    Przed chwilą wróciłem z wycieczki. Ale dużo postów, temat poruszył wiele głów.

    Główny bohater wrócił, a głowy dziwnie zamilkły.

    Więc ja dopytam:
    Aleksander_01 wrote:
    stary bezpiecznik był lekko przepalony (bardzo mała
    przerwa, brak czarnego nalotu).

    Co to oznacza?
    Aleksander_01 wrote:
    w miejsce elektromagnesu wpiąłem żarówkę 21 W. Po odpaleniu samochodu na żarówce było 12 V ale żarówka nie świeciła

    Tu równiez przyda się wyjaśnienie.
  • #381
    kkknc
    Level 43  
    Adamcyn wrote:


    Więc ja dopytam:
    Aleksander_01 wrote:
    stary bezpiecznik był lekko przepalony (bardzo mała
    przerwa, brak czarnego nalotu).

    Co to oznacza?

    Że nie było zwarcia w obwodzie tylko przeciążenie. Lub sam usterka bezpiecznika.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Adamcyn wrote:

    Aleksander_01 wrote:
    w miejsce elektromagnesu wpiąłem żarówkę 21 W. Po odpaleniu samochodu na żarówce było 12 V ale żarówka nie świeciła

    Tu równiez przyda się wyjaśnienie.

    Prosty sposób kontroli. Widzisz kiedy załącza się klimatyzacja obserwując żarówkę. Nie musisz nasłuchiwać sprzęgła czy używać miernika. Masz jasny test pod obciążeniem żarówki.
  • #382
    DiZMar
    Level 43  
    Adamcyn wrote:
    ...

    Więc ja dopytam:
    Aleksander_01 wrote:
    stary bezpiecznik był lekko przepalony (bardzo mała
    przerwa, brak czarnego nalotu).

    Co to oznacza?

    To, że kobieta może być częściowo w ciąży. :please:
  • #383
    Aleksander_01
    Level 41  
    Myślałem że chociaż w tym temacie piszą fachowcy, ludzie którzy mają rzeczywiście kontakt z samochodami i klientami. A tu jajko niespodzianka i Adamcyn wyskakuje z dziwnymi pytaniami.
    Więc wyjaśniam specjalnie dla kolegi Adamcyn - w Espace 4 elektromagnes sprężarki oraz zawór regulacyjny zasilane są non stop przez bezpiecznik 20 A. Zadziałanie sprzęgła lub otwarcie zaworu następuje w chwili "wystawienia" przez moduł sterujący "masy". Już teraz wiesz dlaczego na cewce może być 12 V a sprzęgło i tak nie załączy. Radzę poczytać trochę o wyjściach sterowników typu OC (open colektor). Klient kłamca i auto w warsztacie
  • #384
    Adamcyn
    Level 38  
    Aleksander_01 wrote:
    Zadziałanie sprzęgła lub otwarcie zaworu następuje w chwili "wystawienia" przez moduł sterujący "masy". Już teraz wiesz dlaczego na cewce może być 12 V a sprzęgło i tak nie załączy.

    Teraz już wiemy, bo poprosiłem o sprostowanie w imieniu niefachowców, że użyłeś skrótu myślowego.
    Aleksander_01 wrote:
    na żarówce było 12 V ale żarówka nie świeciła

    Nie świeciła, bo między elektrodami żarówki nie było 12 V.
  • #385
    Aleksander_01
    Level 41  
    Ech, dozorca Anioł mawiał "mądremu wystarczy tytuł, a głupiemu to cała książka nie pomoże", lub inne chińskie "lepiej nic nie mówić i wydawać się głupim, niż powiedzieć coś i rozwiać wszelkie wątpliwości".
    Może dobrze że ktoś dba o poprawny styl, ale bez przesady przy "zbyt" fachowym opisywaniu problemu zajęło by to trzy razy więcej tekstu.
    Przykład - czy jesteś kobietą ? odp: Nie. Więc nie pytamy już "czy jesteś mężczyzną", tylko w domyśle i z logiki wynika że tak (że to mężczyzna).
  • #386
    jurekk55
    Level 36  
    Aleksander_01 wrote:
    Aja nie wiem, jutro wyruszam na Nordkapp i powiedziałem żeby gość auto zabrał do innego elektryka bo mnie nie będzie przynajmniej z tydzień. Może bym go i robił po przyjeździe ale ten proszek z gaśnicy odebrał mi chęci.

    Tym otworem to ogień buchał jak z pieca (opalona szyba).


    Robiłem kilka spalenców

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aleksander_01 wrote:
    Witam.
    Przed chwilą wróciłem z wycieczki. Ale dużo postów, temat poruszył wiele głów.
    Jeszcze raz dla przypomnienia
    - nie spaliło się pół samochodu tylko ogień buchał z tego kółeczka w desce rozdzielczej, nic więcej z zewnętrznych elementów nie jest uszkodzone.
    - dwa - bezpiecznik który wstawiłem jest zgodny z tym który tam "siedział" oraz zgodny ze schematem tego auta (20 A)
    - trzy - bezpiecznik ten zasila tylko cewkę elektromagnesu sprzęgła oraz zawór regulacyjny sprężarki.
    - po czwarte - stary bezpiecznik był lekko przepalony (bardzo mała przerwa, brak czarnego nalotu).
    -po piąte - w miejsce elektromagnesu wpiąłem żarówkę 21 W. Po odpaleniu samochodu na żarówce było 12 V ale żarówka nie świeciła
    Moim zdaniem mógł zapalić się moduł klimatyzacji a właściwie płytka bakelitowa pod tranzystorem została zwęglona i po podaniu napięcia nastąpiło zapalenie.
    Co do opinii że klima mogłaby by być napełniona jakimś palnym g.wnem.......cholera wie, ale raczej wątpię, a na pewno nie to było przyczyną pożaru.


    Ale w tych zeznaniach nic się nie zgadza
  • #387
    vodiczka
    Level 43  
    Aleksander_01 wrote:
    Przykład - czy jesteś kobietą ? odp: Nie. Więc nie pytamy już "czy jesteś mężczyzną", tylko w domyśle i z logiki wynika że tak (że to mężczyzna).
    Nie w dobie rozwoju lgbt i człekokształtnych robotów potrafiących prowadzić konwersację i ograć w szachy arcymistrza. ;)
  • #388
    DiZMar
    Level 43  
    Aleksander_01 wrote:
    ...
    Przykład - czy jesteś kobietą ? odp: Nie. Więc nie pytamy już "czy jesteś mężczyzną", tylko w domyśle i z logiki wynika że tak (że to mężczyzna).

    Przykład nietrafiony. Przecież płci jest kilkadziesiąt oprócz kobiety lub mężczyzny. Przynajmniej tak niektórzy "naukowcy" twierdzą. :shii:
  • #389
    Adamcyn
    Level 38  
    Aleksander_01 wrote:
    Ech, dozorca Anioł mawiał "mądremu wystarczy tytuł, a głupiemu to cała książka nie pomoże", lub inne chińskie "lepiej nic nie mówić i wydawać się głupim, niż powiedzieć coś i rozwiać wszelkie wątpliwości".
    Może dobrze że ktoś dba o poprawny styl, ale bez przesady przy "zbyt" fachowym opisywaniu problemu zajęło by to trzy razy więcej tekstu.
    Przykład - czy jesteś kobietą ? odp: Nie. Więc nie pytamy już "czy jesteś mężczyzną", tylko w domyśle i z logiki wynika że tak (że to mężczyzna).

    Chciałem juz coś napisać o wiejskim filozofie o niezbyt wyszukanych manierach, ale potrafię się powstrzymać. :)
    Aleksander_01 wrote:
    Może dobrze że ktoś dba o poprawny styl, ale bez przesady przy "zbyt" fachowym opisywaniu problemu zajęło by to trzy razy więcej tekstu.

    Wystarczyło napisać:
    Elekromagnes się nie załączał, bo moduł nie podawał masy.

    Ale niektórzy bez nieśmiertelnej żarówki - ani rusz.

    jurekk55 wrote:
    Ale w tych zeznaniach nic się nie zgadza

    No właśnie.
    Olek na pewno w odpowiedzi zacytuje jakieś chińskie przysłowie... :D
  • #390
    Aleksander_01
    Level 41  
    [quote="
    Wystarczyło napisać:
    Elekromagnes się nie załączał, bo moduł nie podawał masy.

    [/quote]
    A 12 V było ? Zobacz czy dochodzi 12 V do cewki, itd, itp. Ty w domyśle przyjmujesz że 12 V jest. Jeżeli wiedziałeś o co chodzi to po co te kombinacje ?

    Wiem że się nic nie zgadza. Normalnie wziąłem drut 6 i wsadziłem w miejsce bezpiecznika. Na początku jak izolacja się stopiła i zaczęło parzyć w ręce to przytrzymałem kombinerkami. Aż tu nagle......no to teraz się zgadza.