Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 2.0 hdi - Zapadniety pedał sprzęgła I twardy hamulec

10 Lut 2019 01:43 435 3
  • Poziom 3  
    Witam serdecznie, od kilku dni zauważyłem problemy ze sprzęglem,a mianowicie podczas ruszania na samym polsprzegle miałem wrażenie że zbyt bardzo trzęsie autem, być może to złudzenie Ale wydawało mi się że sprzęgło zaczęło łapać zdecydowanie niżej, z czego mogły wynikać drgania podczas puszczania sprzęgła do pierwotnej wysokości w celu ruszenia. Podczas jazdy raz na jakiś czas przy wciśnięciu sprzęgła w celu zmiany biegu było słychać 'pykniecie/trzasniecie' Dzisiaj podczas wjazdu na podwórek miała miejsce następujące sytuacja,podczas zatrzymania I wbiciu biegu wstecznego zdążyłem przejechać około 10cm, po czym auto mi zgasło, przy ponownej próbie odpalenia okazało się iż pedał sprzęgła zostaje w podłodze, oraz niemożliwe była jakakolwiek zmiana biegu. Z tak wcisnietym w podłogę sprzęglem spróbowałem uruchomić silnik po czym auto gwałtownie zaczęło cofać do tylu (niemożliwe było wciśnięcie pedału hamulca -twardy jak skała) po czym jakimś cudem udało mi się wrzucić go na luz i wyłączyć silnik. Obecnie sprzęgło dalej nie odbija,jedyna opcja to podniesienie go ręka bądź noga ku gorze, jednak gdy je wcisne dalej nie mogę zmienić biegu. Zauważyłem że po tym incydencie pedał hamulca zrobił się twardy jak skała I można to wcisnąć przy dużym wysiłku na około 1cm. Czy kwalifikuje się to do całkowitego wymiana sprzegla/wysprzeglika? Czy może być to jednak spowodowane zapowietrzeniem się wysprzeglika? Nie mam żadnego doświadczenia odnośnie mechaniki pojazdowej,aczkolwiek jeżeli istnieje możliwość że jest to faktycznie zapowietrzenie układu to chciałbym samodzielnie spróbować go odpowietrzyc (jako iż jest niedziela, raczej żaden mechanik mi tego nie zrobi) Czy wiąże się to z jakimś większym ryzykiem jeżeli nigdy nie wykonywalem takiej czynności? Czy można wykonać takie odpowietrzanie w warunkach domowych, bez jakichś wyspecjalizowanych sprzętów? Czy może zupełnie chodzi o coś innego? Najbardziej zdziwił mnie fakt iż po tym jak sprzęgło zapadło się hamulec zrobił się niczym skała, zastanawia mnie również fakt z czego mógł wynikać dźwięk "pstrykniecia/lekkiego trzasku" przy zmianie biegów. Dziękuję ślicznie za każde spostrzeżenia bądź uwagi
  • Poziom 34  
    Tam gdzie idzie przewód od sprzęgła (rurka) będzie w jego okolicy odpowietrznik. Twój opis bardziej pasuje do uszkodzonej pompki sprzęgła bądź wysprzęglika. Możesz spróbować odpowietrzenia, lecz efekt może być niezadowalający.
    To że nie masz wspomagania hamulców (serwo nie działa) może być spowodowane uszkodzonym przewodem podciśnienia, pompa vacum, serwem.
  • Poziom 3  
    piachu1994 napisał:
    Tam gdzie idzie przewód od sprzęgła (rurka) będzie w jego okolicy odpowietrznik. Twój opis bardziej pasuje do uszkodzonej pompki sprzęgła bądź wysprzęglika. Możesz spróbować odpowietrzenia, lecz efekt może być niezadowalający.
    To że nie masz wspomagania hamulców (serwo nie działa) może być spowodowane uszkodzonym przewodem podciśnienia, pompa vacum, serwem.

    Nie bardzo rozumiem odnośnie kwestii tego hamulca, przed zapadnięciem sprzegla jeździłem sobie chwile, i hamulce były jak najbardziej ok. Czy to uszkodzenie mogło powstać w wyniku "zapadnięcia się" sprzęgła? Nie znam się na mechanice ale przed całym zajściem jeździłem około 15minut i hamulce działały jak należy, więc czy to możliwe że uszkodzenia to powstało wraz z zapadnięciem sprzęgła?
    Jeszcze jedno pytanie, gdzie znajduje się odpowietrznik wysprzeglika? Czy ujrze to bezpośrednio podnosząc maske, czy należy np wymontować akumulator?
  • Poziom 1  
    I jak rozwiazales problem? Co okazalo sie uszkodzone?
    Mam wlasnie podobny problem, tyle ze w 508 :/