Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B x12sz - Brak zasilania na cewce

fulltone88 10 Lut 2019 09:21 225 10
  • #1 10 Lut 2019 09:21
    fulltone88
    Poziom 5  

    Witam. Jak w temacie, brak zasilania na cewce, według schematu zasilanie jest z kosci x5 i idzie do styku 15 ale nie jestem w stanie zlokalizować dokąd to idzie, kostkę x5 znalazłem, ale dalej nie wiem gdzie sie pchać. Po podaniu tam zasilania auto normalnie odpala.
    Schemat sterownika
    http://www.corsa-b.cba.pl/Schemat3.JPG

    0 10
  • Pomocny post
    #2 10 Lut 2019 10:03
    g107r
    Poziom 35  

    15 napięcie po włączeniu zapłonu.
    Kostka stacyjki ?
    Jak nie masz napięcia na X5 pin 3, czarny przewód wg schematu, to nic nie masz.
    Stacyjką włączasz zasilanie tego 15, i może się zepsuła, a może przewód z niej do cewki i innych podzespołów silnika.
    http://www.corsa-b.cba.pl/Schemat1.JPG

    0
  • #3 10 Lut 2019 10:34
    fulltone88
    Poziom 5  

    Czyli zasilanie do x5 na pin 3 idzie bezpośrednio ze stacyjki? Bez bezpiecznika czy przekaźnika?

    0
  • #4 10 Lut 2019 10:47
    adam7009
    Poziom 38  

    tak ja mówisz ,bezpośrednio.

    0
  • Pomocny post
    #5 10 Lut 2019 11:11
    g107r
    Poziom 35  

    Tego nie wiem, na tych schematach nie ma zaznaczonych bezpieczników związanych z silnikiem. Diesel ma...
    Mogła ewoluować i dostać później - nie wiesz - szukasz innych informacji, np opisów skrzynek bezpieczników.
    Serio nie ma :?: hmm, jednak bym założył.
    Jakby sporadycznie była jakaś usterka, to za chwilę na jakimś wyboju znowu uszkodzisz sobie ewentualną nową kostkę stacyjki i bez drutowania zostaniesz sam na drodze, albo inne coś co zrobiło ten brak prądu. Bo może być zwarcie, które coś popsuło, a może tylko zwykły upływ czasu - i sie zepsuło...
    No, ale chwilowo nie wiadomo gdzie i co, chociaż wiemy skąd.
    Inne rzeczy "po stacyjce" działają ?
    Masz alarm ? Kiedyś ciachali przewód przy stacyjce, i to było zabezpieczenie przeciw kradzieży. Albo ukryty pstryczek-elektryczek ?

    0
  • Pomocny post
    #6 10 Lut 2019 12:43
    ociz
    Moderator Samochody

    g107r napisał:
    Tego nie wiem, na tych schematach nie ma zaznaczonych bezpieczników związanych z silnikiem

    Na tych schematach jest wszystko co potrzeba. We wszystkich starszych samochodach takie obwody jak zasilanie cewki zapłonowej nie były niczym zabezpieczone.

    Jak nie kostka stacyjki to jakieś dokładane odcięcie.

    0
  • #7 12 Lut 2019 21:34
    fulltone88
    Poziom 5  

    Niestety kość x5 nie ma pinu nr3 i zaden z kabli w tej kostce nie łączy sie bezpośrednio z zasilaniem cewki itd. W dalszym ciągu nie moge zlokalizować, gdzie te zasilanie "wchodzi" wchodzi w instalacje silnika z pinu 15. Kostke stacyjki zmieniłem.

    0
  • #8 17 Lut 2019 14:41
    fulltone88
    Poziom 5  

    Prawdopodobnie schematy dostępne z internetu są dla rocznika do 1995. Ja mam 1997 i schemat nie zgadza sie z rzeczywistością. Czy ktos was posiada inne schematy instalacji niż te z internetu?

    0
  • #9 18 Lut 2019 10:13
    g107r
    Poziom 35  

    fulltone88 napisał:
    brak zasilania na cewce, według schematu zasilanie jest z kosci x5 i idzie do styku 15 ale nie jestem w stanie zlokalizować dokąd to idzie, kostkę x5 znalazłem, ale dalej nie wiem gdzie sie pchać. Po podaniu tam zasilania auto normalnie odpala.

    Tam, to jaki pin, kolor przewodu ?
    http://www.corsa-b.cba.pl/zlacza.JPG
    Poniżej jest
    X5 Złącze 9-wtykowe (tablica rozdzielcza - silnik)
    Pin 3, na rogu "szerszej" strony złącza, widać tą różnicę.
    Gdzie jest wpięte te X5 ?

    fulltone88 napisał:
    Niestety kość x5 nie ma pinu nr3 i zaden z kabli w tej kostce nie łączy sie bezpośrednio z zasilaniem cewki itd.
    To gdzie prowadzi przewód zasilający cewkę ?
    Chcesz info gdzie, ale go nie dostajesz. Rozwiązaniem będzie prześledzenie przewodu z punktu A - cewka, do punktu B - :?:
    Tak się robi bez schematu, po nitce do kłębka. Żmudne i brudne, ale jak nie masz innego wyjścia ?

    Oprócz braku zasilania cewki, są inne zasilania ? Przekaźnik pompy paliwa pin 86 na przekaźniku, wtryskiwacz Y32, zaworek Y34, EGR Y18, itd podłączonych do pinu 3 wg schematu. Tu się zgadza z tym schematem ? Te urządzenia są połączone razem ?

    Albo połącz ten punkt z pierwszego cytatu, z punktem w którym masz napięcie po włączeniu zapłonu. Kostka stacyjki, zasilanie innego bezpiecznika - ale przez swój dodatkowy.

    Masz alarm, był w samochodzie, jakieś podejrzane części widziałeś, luźny przekaźnik, dioda led, przewody niewyglądające na fabryczne opla ?
    Czasem alarm jest, ale piloty pogubione, coś odłączone, bo "nie działało", a później nowy właściciel ma kłopot, bo z głupia frant alarm się uaktywnił.

    fulltone88 napisał:
    Czy ktos was posiada inne schematy instalacji niż te z internetu?
    Autodata ma tak samo.

    0
  • #10 18 Lut 2019 16:32
    ociz
    Moderator Samochody

    W Oplach +15 to zawsze czarne przewody.

    0
  • #11 18 Lut 2019 19:37
    fulltone88
    Poziom 5  

    Problem rozwiązany. Według schematu zasilanie idzie z 15 przez kostkę x5, a tak naprawdę idzie z 15 bezpośrednio pod maskę i jest zakończona jednopinową kostką ktora jest wpięta w wiązkę. Tak sie składa ze ta kostka jest obok kostki czujnika spalania stukowego, która to jest identyczna. Pierwszy majster pomylił te dwie kostki. Drugi majster odpalił auto podając plus na cewkę zewnętrznym kablem i pewnie ten sam wyciągnął żarówkę od checka.

    0