Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5fl 1.9TDi - Dołożenie chłodnicy spalin EGR - przyśpieszenie nagrzewania

macmac14 10 Lut 2019 22:07 123 3
  • #1 10 Lut 2019 22:07
    macmac14
    Poziom 10  

    Cześć.

    Zastanawiam się nad dołożeniem do PASSATA 1.9 TDI AWX 130km chłodznicy spalin (taka wychodziła w automacie) w celu przyśpieszenia nagrzewania auta. Ma ktoś jakieś doświadczenia jak bardzo przyśpiesza to nagrzewanie auta??

    Dodatkowo włącze sterowanie ERG po temperaturze (EGR OFF od np. 80°C) jak na filmie poniżej:
    https://youtu.be/FgONvq1Xw5s

    Passat B5fl 1.9TDi - Dołożenie chłodnicy spalin EGR - przyśpieszenie nagrzewania

    0 3
  • #2 12 Lut 2019 13:31
    4495redberet
    Poziom 16  

    Ja mam Hyundai/a Tucsonie 2.0 crdi i mam taką chłodnice spalin EGR.
    Wiem, że jak ludzie zaslepiali w tym silniku EGR to właśnie pisali, że samochód dłużej łapie temperaturę. Ja mam nie zaślepiony i faktycznie bardzo szybko łapie temperaturę i szybko wieje w kabinie ciepłym powietrzem.
    Coś musi być na rzeczy.

    0
  • #3 13 Lut 2019 18:23
    macmac14
    Poziom 10  

    4495redberet napisał:
    Ja mam Hyundai/a Tucsonie 2.0 crdi i mam taką chłodnice spalin EGR.
    Wiem, że jak ludzie zaslepiali w tym silniku EGR to właśnie pisali, że samochód dłużej łapie temperaturę. Ja mam nie zaślepiony i faktycznie bardzo szybko łapie temperaturę i szybko wieje w kabinie ciepłym powietrzem.
    Coś musi być na rzeczy.

    Na 99% masz bardziej zaawansowaną chłodnicę spalin, więc różnica jest jeszcze większa, ta z tych pasatów nie jest, aż tak wydajna jak nowsze konstrukcje, ale i dzięki temu nie jest też, aż taka delikatna.

    0
  • #4 14 Lut 2019 05:29
    4495redberet
    Poziom 16  

    Ja wiem czy ona jest taka bardziej zaawansowana??
    Bardzo podobna do tej co pokazałeś na zdjeciu.
    W środku tej najgrubszej rurki są takie małe rureczki przez które przelatują spaliny i tyle.
    Owszem są czasami tematy,że właśnie w tym miejscu się rozszczelni i płyn chłodniczy idzie w wydech.
    Można pomylić wtedy z uszczelką pod głowicą.

    0