Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kupione auto i OC dla młodego kierowcy.

T5 11 Lut 2019 00:50 1374 76
  • #1 11 Lut 2019 00:50
    T5
    Admin grupy Samochody

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3551857.html

    Tak czytając ten temat dał mi do motywację do napisania tego.


    OC- dla młodych kierowców do 25 roku masakra finansowa.
    Z własnego podwórka, moja pociecha zdała prawo jazdy.
    Kupiłem używany samochód, ja mogę jeździć, pociecha nie.
    Kupiłem z ważnym przeglądem i oc.
    Dlaczego, ano polisa oc jest dla kierowcy od 25lat. Taka wredna klauzula w umowie jest zawarta.
    I teraz tak, auto zarejestrowałem na siebie- oc jest ważne, ale tylko dla mnie i dla kierowców 25+, jak pociecha ma tym się poruszać to muszę dopłacić. Kwota jest taka że kupię nową polisę i jeszcze zostanie. A ze starej polisy zwrotu nie będzie.
    I teraz tak, kupuję nową polisę, jak pociecha narozrabia albo dla pociechy ktoś przerysuje bok, ubezpieczyciel wypłaci. Jak dla mnie ktoś przerysuje bok, to mogę żądać od dwóch firm odszkodowania. Bo pierwsza polisa jest aktuala, druga jest też. Więc jak to jest? Umowę mogę wypowiedzieć jak się kończy, ale młody nie będzie czekał pół roku, więc kupuję nową. I mam auto z oc w dwóch firmach.
    Wg mnie ubezpieczyciel może mnie dymać, a jak ja się spóźnię to muszę karę płacić?

  • #2 11 Lut 2019 01:12
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Co ty chcesz, wszystko zgodnie z prawem. Do 25 lat są zwyżki.
    Przecież uczciwie - jak ciebie ktoś przerysuje to dwie firmy ci wypłacą.
    Dura lex, sed lex i tyle w temacie.

  • #3 11 Lut 2019 04:43
    user64
    Poziom 19  

    Po zakupie samochodu z oc masz prawo to oc rozwiązać i otrzymać częściowy zwrot. Masz miesiąc czasu od zakupu (data z umowy). Takie jest prawo i tego ubezpieczyciel nie kwestionuje żaden. A że zawarli takie zapis w swoim ubezpieczeniu to mają do tego prawo. Poprzedni właściciel pewnie zaznaczył, że tylko on jeździ i wybrał najtańszą opcję.
    Także spokojnie możesz rozwiązać umowę oc i kupić drugą już jaką chcesz, otrzymując częściowy zwrot z pierwszej.

  • #4 11 Lut 2019 07:30
    kkknc
    Poziom 42  

    Jak już to otrzyma zwrot wpłacający pieniądze. A nie kupujący.
    A coś mi się kojarzy że ileś tam lat temu,był podobny przypadek i firmy oskarżyły gościa a wyłudzenie odszkodowania sąd nie przyznał im racji bo przecież człowiek uczciwie zapłacił w jednej i drugiej firmie. Tylko akurat nie jestem pewny czy to nie tyczyło Autocasco.

  • #5 11 Lut 2019 08:32
    artur527
    Poziom 17  

    Najlepszym rozwiązaniem jest dopisać " Pociechę " jako współwłaściciel auta i zaznaczyć to w polisie uzpieczeniowej . Koszty bardzo nie wzrosną , a pociecha może jeździć . A jak narozrabia - to zabiorą Ci 10% zniżki na rok.

  • #6 11 Lut 2019 08:51
    janek1815
    Poziom 38  

    Chwila mam 4 auta na placu. Jeśli syn zrobi prawo jazdy to będę musiał w każdym zwiększyć polisę bo młody kierowca? Ja swoje zniżki kiedyś wyrobiłem kupując przyczepkę samochodowa na siebie. Teraz też to tak działa ?

  • #7 11 Lut 2019 09:02
    kkknc
    Poziom 42  

    Można kupić motorower. I zniżki będą lecieć. Ale nie przeskoczy się wieku. Poza tym parę firm daje ochronę ubezpieczenia. Więc w razie czego nie tracisz zniżki.

  • #8 11 Lut 2019 09:35
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Nie wiem jak teraz ale ja sprzedałem synowi przyczepę i też nabywał zniżek, a roczna opłata OC to 24 zł. Potem wprowadzili że musi być pojazd z silnikiem. Najlepiej obecnie gdy pociecha kończy 18 lat zrobić go współwłaścicielem pojazdu, troszeczkę drożej ale da radę wytrzymać. Wybrałeś chyba najdroższą możliwą opcję - wiek do 25 lat i auto zarejestrowane na młodego. Zwyżek od jucha, ato za wiek a to że uprawnienia do 3 lat.

    Do janek1815 - jeżeli te 4 auta zarejestrowane są na ciebie a jednym z nich spowodujesz uszkodzenia to efektem jest zabranie zniżek ze wszystkich 4 aut.

  • #9 11 Lut 2019 10:07
    artur527
    Poziom 17  

    Kiedyś można było zarejestrować przyczepkę na pociechę i zniżki leciały po latach, teraz tak jak kolega pisze tylko motorower albo współwłaściciel pojazdu mechanicznego

  • #10 11 Lut 2019 16:49
    janek1815
    Poziom 38  

    Czyli najbezpieczniej będzie dopisanie młodego do ciągnika rolniczego który nie wiem po co mam ale stoi w garażu. Coś mi nie pasuje w tym wszystkim. Mam 4 auta i tracę zniżki na wszystkie w wyniku stłuczki . A niby dlaczego? Co ma powiedzieć właścicielem firmy która ma 50-100aut?

  • #11 11 Lut 2019 17:17
    vodiczka
    Poziom 43  

    T5 napisał:
    Jak dla mnie ktoś przerysuje bok, to mogę żądać od dwóch firm odszkodowania.
    Od jakich dwóch firm? Mówisz o OC czy AC? W tytule tematu masz OC.
    Jeżeli ci przerysują bok to płaci firma ubezpieczająca sprawcę a nie te w których się ubezpieczysz.

  • #12 11 Lut 2019 19:25
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    janek1815 napisał:
    Coś mi nie pasuje w tym wszystkim. Mam 4 auta i tracę zniżki na wszystkie w wyniku stłuczki . A niby dlaczego? Co ma powiedzieć właścicielem firmy która ma 50-100aut?


    Aż zadzwoniłem do mojej ajentki ubezpieczeniowej jak to jest, i tak jak poprzednio pisałem zniżka jest cofana na wszystkie pojazdy będące własnością ubezpieczonego.
    Od takich przykrych wypadków chroni klauzula ochrony zniżki, czyli takie ubezpieczenie na ubezpieczenia :D
    Nawet jak masz 4 pojazdy gdzie indziej ubezpieczone , zniżka i tak zostanie cofnięta na każdy pojazd. Cofanie zniżki to cofka o jeden rząd, czyli z 60 % na 50 %. Niby nic, prawda tylko 10 % , ale powrót na 60% to chyba 4 lata.

  • #13 11 Lut 2019 19:44
    ociz
    Moderator Samochody

    artur527 napisał:
    Kiedyś można było zarejestrować przyczepkę na pociechę

    Kiedy to było?
    Ja prawko zrobiłem w 2000r i już wtedy nawet z motorowerem nie przechodziło. Kupiłem sobie WSK 125, też mało płaciłem i zniżki szły.

  • #14 11 Lut 2019 20:00
    vodiczka
    Poziom 43  

    Aleksander_01 napisał:
    jak poprzednio pisałem zniżka jest cofana na wszystkie pojazdy będące własnością ubezpieczonego.
    Teoretycznie jest to logiczne z punktu widzenia ubezpieczyciela. Zniżki są za bezszkodową jazdę a zwyżki za "złe prowadzenie".
    Ubezpieczyciel nie wie, którym z 4 aut właściciel przywali kogoś następnym razem więc robi zwyżkę na wszystkie.
    Z punktu widzenia właściciela logiczne jest, że skoro on prowadzi to nie ma znaczenia czy przywali kogoś jedynym posiadanym samochodem czy jednym z czterech.
    Logicznym z "logicznego punktu widzenia" byłoby ubezpieczenie AC samochodu i ubezpieczenie OC kierowcy ale wtedy dojdziemy do sytuacji gdy trzyosobowa rodzina z jednym samochodem ale trzema prawami jazdy, musiałaby wykupić trzy OC o ile każdy z członków rodziny chciałby zasiąść za kółkiem.
    Teraz bogaty singiel z czterema samochodami, sponsoruje uboższą rodzinę z jednym samochodem :idea:

  • #15 11 Lut 2019 20:27
    ociz
    Moderator Samochody

    vodiczka napisał:
    ale wtedy dojdziemy do sytuacji gdy trzyosobowa rodzina z jednym samochodem ale trzema prawami jazdy, musiałaby wykupić trzy OC o ile każdy z członków rodziny chciałby zasiąść za kółkiem.

    Ale jakby to poprawiło bezpieczeństwo na drogach, gdyby wszyscy "niedzielni kierowcy" zrezygnowali z siadania za kierownicą.

  • #16 12 Lut 2019 00:12
    diodabg
    Poziom 29  

    My mamy auta w Polsce i jak mlody zrobil prawko to zaznaczylismy ze bedzie uzywal mlody kierowca i z 500 skoczylo na 600 na 1.6 picasso i z 600 na 750 w sonacie 2.0 z tego co pamietam to chyba ubezpieczenie w Warcie.
    Poza tym w Irlandi polisa dla mlodych kierowcow zaczyna sie od okolo 4 tysi euro chyba ze family pack jako 3 kierowca bez AC ale i tak 2.5 tysia euro :-(

  • #17 12 Lut 2019 02:10
    E8600
    Poziom 36  

    Obecnie nie opłaca się mieć samochodu na siebie przed 25 rokiem życia.
    Wydłużony termin rezygnacji z polisy ma na celu to, żeby zakład ubezpieczeniowy zwrócił jak najmniej pieniędzy poprzedniemu właścicielowi pojazdu.
    Można próbować wstąpić do związku motorowego lub automobil klubu - warunek auto starsze niż 25 lat.

  • #18 12 Lut 2019 03:55
    pawelr98
    Poziom 36  

    ociz napisał:
    vodiczka napisał:
    ale wtedy dojdziemy do sytuacji gdy trzyosobowa rodzina z jednym samochodem ale trzema prawami jazdy, musiałaby wykupić trzy OC o ile każdy z członków rodziny chciałby zasiąść za kółkiem.

    Ale jakby to poprawiło bezpieczeństwo na drogach, gdyby wszyscy "niedzielni kierowcy" zrezygnowali z siadania za kierownicą.


    Tylko w jakiś sposób trzeba zdobyć doświadczenie.
    Każdy kiedyś był "niedzielny".

    Bo przy obecnym systemie to najbardziej opłaca się zrobić prawko i siedzieć z założonymi rękami aż do osiągnięcia 25 roku życia.
    Współwłaściciel to jedyna sensowna opcja.

    Ja mam współwłaściciela z babcią.
    OC 900zł za Honda City IV 2007 1.4.

    Cóż, ryzykować i jeździć "na lewo" też się da.
    Wypożyczony wóz na matkę która ostatni raz jeździła w 89 a prawo jazdy miała z 1988.

    Faktycznie jeździłem na zmianę ja z bratem. Było to w USA więc jakby złapali to mogłoby być grubo. A jakoś trzeba było sobie poradzić aby dotrzeć do rodziny mieszkającej daleko od miasta.

    Normalnie mógłbym się dopisać jako kierowca dodatkowy dopiero po ukończeniu 21 roku życia i to po sporej dopłacie. Ale wtedy jeszcze brakowało mi parę miesięcy.

  • #19 12 Lut 2019 06:19
    ociz
    Moderator Samochody

    pawelr98 napisał:
    Każdy kiedyś był "niedzielny".

    Świerzy kierowca to nie to samo, bo taki przynajmniej w teorii zna przepisy.

  • #20 12 Lut 2019 08:49
    diodabg
    Poziom 29  

    ociz napisał:

    Świerzy kierowca to nie to samo, bo taki przynajmniej w teorii zna przepisy.

    Dokladnie :-)
    Wiekszy sens mialo by zeby mlody kierowca z silnikiem do pojemnosci np 1.2 placi drozsze ubezpieczenie niz my bo wiadomo ryzyko wieksze jako mlodzik.
    Kazde auto powyzej to niech bedzie ubezpieczenie cena kosmos.
    Wymusi to na mlodych zdobyc doswiadczenie na malej bardziej bezpiecznej mocy.
    A po 25 nie sobie jezdzi czym chce. :-)

  • #21 12 Lut 2019 09:16
    vodiczka
    Poziom 43  

    ociz napisał:
    Ale jakby to poprawiło bezpieczeństwo na drogach, gdyby wszyscy "niedzielni kierowcy" zrezygnowali z siadania za kierownicą
    To zależy kogo uważasz za niedzielnego.
    Weźmy małżeństwo emerytów z jednym samochodem które jeździ raz w tygodniu po zakupy i raz w przysłowiową niedzielę do kościoła, prowadzą na zmianę czyli każde z nich siada za kołkiem średnio 52 razy w roku. Jeżeli nawet jedno z nich zrezygnuje z OC (na kierowcę) to drugie nie zrezygnuje bo to by oznaczało rezygnację z użytkowania samochodu.
    Czy ktoś kto siada za kółkiem 100-120 razy w roku to jeszcze niedzielny kierowca czy już nie:?:

  • #22 12 Lut 2019 10:06
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    diodabg napisał:
    Wiekszy sens mialo by zeby mlody kierowca z silnikiem do pojemnosci np 1.2 placi drozsze ubezpieczenie niz my bo wiadomo ryzyko wieksze jako mlodzik.
    Każde auto powyżej to niech bedzie ubezpieczenie cena kosmos.

    Śmieszą mnie te rozgraniczenia i jakikolwiek związek pojemności w OC.
    Też kiedyś myślałem, że małe, słabsze auto jest bezpieczniejsze do nauki, ale dawno zmieniłem zdanie.
    Przecież to jest odpowiedzialność cywilna za szkody i ubezpieczenie sie od niej!!! Wiek jest i może czynnikiem, ale do wyciagania kasy, jak i mizerny system szkolenia kierowców ukierunkowany na nieistotne bzdury, na powtarzanie egzaminów, generowanie niepotrzebnego stresu, a rzeczy ważnych i kluczowych na drodze nikt nie uczy.
    Sensowniejsze juz by było ( co jest stosowane w innych krajach ) od mocy silnika. Autem z motorem 1,2 ( wydmuszką) tez możesz się rozpedzic do 120-160 i więcej i tak samo się zabić lub kogoś innego.
    Tyle, że z wydmuszki przy poważniejszym incydencie raczej nie wyjdziesz bez szwanku, a z auta klasy C lub E jest duża szansa. Czy wyprzedzanie wolnossąca pierdziawką 1,2 uważasz za bezpieczne i pouczające?Z perspektywy posiadania dużych motorów min 2,0 wzwyż ( mniejszych nie uznaję) raczej irytujące, że nie możesz tego bezpiecznie zrobić (przy aktualnym natężeniu ruchu), a auta za tobą robią to bez trudu. Po kilku kilometrach takich prób robisz w końcu desperacki manewr i ledwo z dusza na ramieniu udaje Ci sie tego dokonać na pograniczu zderzenia z wyprzedzanym tirem i wysepką...Mam auto 4,0 260KM jako i rezerwowe 2,0T i to będzie pierwsze auto mojego syna do "nauki jazdy".
    Syn znajomego mia bardzo poważny wypadek jako młody kierowca ( na trudnym skrzyżowaniu, w którym nie jeden wyjadacz miał problemy) ale jechał dużym autem ( mondeo) i dzięki temu wyszedł z życiem choć z poważnymi urazami.. Strażacy powiedzieli, że gdyby to była np. fiesta to kaplica..

    W tej samej kategorii u ubezpieczyciela jest seicento 0,9 jak i 1,0T 130-140 KM od hondy, czy forda, a co jak wprowadzą "techniczną ciekawostkę" ( pewnie na 50 tys. km przebiegu i remont!): 1,0 270KM
    https://www.se.pl/auto/nowosci/potezna-moc-si...l-272-km-z-3-cylindrow-aa-wuHg-zjQ9-vyMD.html
    Tu chodzi o przestrzeganie przepisów, a te sa takie same jak dla 1,2 , czy 4,0. Co do OC to zwyżki powinny być dopiero po ew. szkodzie młodego kierowcy i to by było motywujące do bezpiecznej ( wcale nie oznacza ostrożnej) jazdy. Bo jak zapłacę 3x większe OC to mam w głowie ogranicznik, ale jak już zapłaciłem ten haracz z góry , to jaki tu jest sens motywujący?
    Jako młody kierowca nie miałem żadych incydentów ni szkód przez wiele lat, a jako doświadczony kilka razy drobne szkody sie zdarzyły, bo rutyna, pospiech itd, więc moim zdaniem to bzdurny system do dojenia kasy , a nie mający na celu poprawienie sytuacji.

  • #23 12 Lut 2019 11:00
    vodiczka
    Poziom 43  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Bo jak zapłacę 3x większe OC to mam w głowie ogranicznik, ale jak już zapłaciłem ten haracz z góry , to jaki tu jest sens motywujący?
    Choćby taki, ze z każdym rokiem bezszkodowej jazdy zapłacisz mniej. :D
    Wyższa stawka dla młodych wynika z faktu, ze młodzi powodują więcej wypadków i kolizji.
    Nie wierzysz firmom ubezpieczeniowym to uwierz statystykom policji.
    Uważam natomiast, że zwyżka za wiek w przypadku pierwszego ubezpieczenia nie powinna być większa niż 10%.

  • #24 12 Lut 2019 20:34
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Wskaźnik wypadków z tej grupy wiekowej ( 18-25 lat) jest mi znany, ale jest on rzędu 1,5 raza większy w stosunku do średniej, a czemu stawki są nawet 3-4x większe? Wykorzystywanie chęci posiadania prawa jazdy przez młodych ludzi? Bo nie chodzi już tylko o chęć posiadania własnego pojazdu.

  • #25 12 Lut 2019 20:36
    Ricoh_220

    Poziom 35  

    Bo nasz kraj to niestety banda złodziei a Ryba gnije od głowy.Ograniczają liczbę spalin blokując młodym drogę do rozwoju potem płaczą pojechali na zachód.Ilu jest młodych ludzi których stać za własne pieniądze kupić auto i go opłacić?.
    Może tu państwo powinno pomyśleć? Sorry wkur..a mnie to ja miałem normalnie ale chyba żyłem w innych czasach wtedy władca pierścieni Dwie wieże nie rządził.
    Mojemu synowi wyliczyli 5000 zł za oc.
    Więc nie będę komentował więcej młody mój teraz zdaje maturę.Ale już pracuje na siebie jednak po zapłaceniu podatków bogaczem nie nie jest.A mobilny musi być.

  • #26 12 Lut 2019 21:26
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    E8600 napisał:
    Można próbować wstąpić do związku motorowego lub automobil klubu - warunek auto starsze niż 25 lat.


    Tą zniżkę honoruje tylko PZU.

  • #27 12 Lut 2019 21:52
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Ricoh_220 napisał:
    .A mobilny musi być.


    A to dlaczego ? Nie tak dawno samochód byle jaki był luksusem a teraz ...nawet nie będę komentował. Ale skoro musi to musi, więc idź do PZU pie.dolnij na stół pięć tysi i wtedy będziesz normalnym człowiekiem. Zobacz ile kosztują ubezpieczenia na zachodzie i jakoś nikt nie płacze wg zasady nikt nie musi jeździć samochodem, tam jakoś to rozumieją a u nas zaraz banda złodziei.

  • #28 12 Lut 2019 22:36
    kwok
    Poziom 39  

    Aleksander_01 napisał:
    Zobacz ile kosztują ubezpieczenia na zachodzie i jakoś nikt nie płacze

    Nie wiem jak mlodociani itd ale "standard z jakimiś zniżkami" to jedna najmizerniejsza pensja za rok. Gdyby u nas wprowadzić standard zachodni to nie starczy polskich dwóch pensji.....

  • #29 12 Lut 2019 22:43
    Dawid W
    Poziom 14  

    Witam wszystkich
    Co do zniżki za stare auto to PZu się wycofało w tym roku ale jakieś inne towarzystwo wskoczyło w ich miejsce.
    Co do ochrony zniżek to OSTRZEGAM Dziala to tylko w towarzystwie w którym je wykupiłeś a wszyscy dokoła o tym wiedzą Np. kolega wspominał że ma 4 auta zarejestrowane na siebie i załóżmy że każde w innym towarzystwie Ochronę zniżek ma np w PZU, robi dzwona autem z ochroną zniżek W aucie z PZU nie traci zniżek ale wszytkie towarzystwa dokoła o tym wiedzą i widnieje to w Cepiku czy gdzie takie informacje idą. Przy nowej polisie PZU przysyła taka składkę że szok orgumentujac to wzrostem kosztów utrzymania czy jakimś innym bajerem. Idę więc do konkurencji w końcu mam ochronę zniżek a tam mówią że miał pan dzwona I szok Wiem bo sam się nabralem na to moim zdaniem oszustwo. A najlepsze jest to że zniżki traci auto które miało dzwona, kierowca który miał dzwona pomimo że nie jest ani właścicielem ani posiadaczem ubezpieczenia Więc przy kolizji autem sluzbowym idą prywatne zniżki Ot taki bandycki kraj A PZU to tylko przykład.

  • #30 12 Lut 2019 22:49
    janek1815
    Poziom 38  

    Ogólnie gdy auto ma OC dla starego kierowcy a będzie jechał młody kierowca to przy kontroli drogowej nie ma znaczenia? Problem jest w momencie wypadku?