Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Duster II grzane siedzenia - zmiana natężenia grzania.

11 Lut 2019 18:13 426 16
  • Poziom 14  
    Witam, mam takie pytania. Od sierpnia 2018r jestem posiadaczem nowego Dustera w którym na wyposażeniu mam podgrzewane fotele przednie. Niestety pomimo tego, że Dacia należy do koncernu Renault, to opcja ta w Dacii jest dość uproszczona, chociażby w porównaniu z samochodami marki Renault. Problem polega na tym, że grzanie posiada tylko jedną funkcję , czyli albo jest wyłączone, albo grzeje na full. I tutaj mam pytanie, czy istniała by możliwość dołożenia opcji ze zmiennym zakresem grzania, np jak założyłbym przycisk od jakiegoś Renault, gdzie są 3 zakresy grzania. Nie znam się na elektronice, ale podejrzewam, że na pewno trzeba by wykonać i dołożyć dodatkowo jakiś układ (płytkę) aby to ogarnąć. Może jest też opcja przeszczepienia takiego układu z innego auta. Czy orientuje sie ktoś z kolegów jaka jest na to szansa? Myśloałem o założeniu jakichś takich przełączników z regulacją jak na fotkach.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 14  
    Mógłbyś mi to bardziej rozwinąć i napisać tak jak dla laika, gdyż nie jestem elektronikiem .
    - czy trzeba ingerować wtedy w instalację?
    - czy jest możliwość wpięcia się z tym do tych przewodów które idą do włącznika ogrzewania przy fotelu?
    - czy istniała by możliwość, aby zamiast potencjometru dołączyć taki włącznik z regulacją zakresu grzania kółkiem? taki jaki pokazałem na fotkach w pierwszym poście?

  • Poziom 43  
    Przecież przy podłączaniu już ingerujesz w instalację.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 14  
    ok, ale jak by to było wpinane tylko do tych kabli od oryginalnego włącznika, to można by w każdej chwili to zdemontować , głównie jak pojadę na przegląd do ASO. Pasowało by, aby zamiast potencjometru w tym regulatorze, można było dołożyć i regulować takim włącznikiem jak pokazałem na fotkach w pierwszym poście.
  • Poziom 43  
    Te włącznik które pokazałeś mają inne kostki połączeniowe. Więc nie ma że wspinasz i działa. Do tego musi być moduł wykonawczy po drugiej stronie. Więc włącznik i moduł sterujący.
  • Poziom 43  
    kkknc napisał:
    Do tego musi być moduł wykonawczy po drugiej stronie

    Dokładnie.
    Myśle że średnio zorientowany elektronik może to ogarnąć. KUpująć moduły do tych zadajników.
  • Poziom 14  
    kkknc napisał:
    Te włącznik które pokazałeś mają inne kostki połączeniowe. Więc nie ma że wspinasz i działa. Do tego musi być moduł wykonawczy po drugiej stronie. Więc włącznik i moduł sterujący.

    Zgadza się, dlatego w pierwszym poście pisałem , że potrzebny będzie jakiś układ do sterowania. Myślałem, że ten regulator, który mi kolega polecił, wpięty do tych kabli od włącznika i uzupełniony o ten zakresowy włącznik sterujący, który pokazałem na rysunku załatwił by sprawę. Kostki to nie problem, gdyż włącznik można kupić z kostką i kawałkami kabli wycięty z instalacji, to samo dotyczy kostek do włącznika obecnego . Sam osobiście jeżeli mam prosty schemat jestem w stanie sobie to połączyć ( w poprzednim oplu montowałem sobie elektrykę szyb łącznie z ciągnięciem instalacji 0 ale niestety , jeżeli chodzi o zrobienie jakiegoś układu na płytce to moje zdolności nie są wystarczające.
    Co zaś tyczy się takich włączników, to słyszałem, że np. takie z VW mają już w sobie wbudowany podobno układ sterujący zakresami grzania, jakieś oporniki czy coś podobnego.Nie wiem na ile jest w tym prawdy.
  • Poziom 14  
    Jak by był z włącznikiem to chyba byłoby lepiej?
  • Poziom 14  
    No dobra, a czy to jest zrobione przez ciebie, lub jest możliwość zrobienia takiego, czy po prostu idzie to kupić np. przez allegro.
    Sprawa druga, czy zamiast tego potencjometru można wlutować np taki włącznik, jak na fotce w pierwszym moim poście?
    Czy chcący to zamontować , podejrzewam, że trzeba by do każdego fotela z przodu tzn. kierowcy i pasażera , dać taki osobny układ?.
  • Poziom 43  
    Jeden fotel. Jeden układ. Kupione u majfrendów. Mogę ci takie odstąpić. Potencjometr jest z wyłącznikiem. Tylko do kostki się dopiąć.
  • Poziom 31  
    jammmo napisał:
    ale jak by to było wpinane tylko do tych kabli od oryginalnego włącznika, to można by w każdej chwili to zdemontować , głównie jak pojadę na przegląd do ASO

    Jeśli boisz się o utratę gwarancji to sprawa wygląda tak - tracisz gwarancję tylko na część która ulegnie uszkodzeniu z powodu twojej przeróbki np:
    - podczas przeróbki uszkodzisz przełącznik grzania siedzeń - tracisz gwarancję na przełącznik
    - jeśli urządzenie powoduje zakłócenia np. odbioru radiowego i zlecisz to ASO na gwarancji to zostaniesz obciążony kosztami szukania problemów z odbiorem radiowym.
    Jeśli jesteś pewny tego co wykonasz w pojeździe to nie masz sie co obawiać o utrate gwarancji :D
  • Poziom 14  
    kkknc napisał:
    Tylko do kostki się dopiąć.

    Do tej od włącznika , czy tam pod fotelem?
    Możesz mi tak obrazowo nakreślić, jaką zasadę działania ma ten układ tzn. , czy poprzez zmianę zakresu na potencjometrze, steruje on czyli obniża lub podwyższa napięcie podawane na matę, czy obniża np. natężenie prądu? Słyszałem coś, że w matach tam gdzie jest regulacja temperatury są prawdopodobnie montowane czujniki temp. tzw. termistor. Czy jeżeli mata nie posiada w sobie takiego czujnika temperatury tzw. termistora, będzie to działało? Nie bardzo wiem, czy w moim przypadku gdy zastosuję ten układ od kolegi jest w ogóle potrzebny taki czujnik.
    Jaka cena byłaby za taki jeden układzik. Widziałem tam trzy kabelki do wpinania, czy można wiedzieć gdzie one powinny iść?

    Dodano po 14 [minuty]:

    genek1000 napisał:
    Jeśli jesteś pewny tego co wykonasz w pojeździe to nie masz sie co obawiać o utrate gwarancji

    No właśnie tu jest problem, gdyż nie jestem pewny tego co zamontuję. Jak by ktoś wcześniej już takie coś zrobił u siebie i oczywiście działało, a potem wykonał do tego tutorial ze schematem oraz wyszczególnieniem podzespołów, czy układem do tego użytym, to można by być pewnym. W swoim poprzednim oplu robiłem dużo modów, całą elektrykę szyb łącznie z ciągnięciem instalacji , podłączałem tempomat, lusterko fotochromatyczne, automatyczne zamykanie szyb z pilota i inne bajery, ale to były mody już sprawdzone przez kolegów na forum Opla, wiec mając schemat i oznaczenia pinów łącznie z kolorami kabli w instalacji, czy to w skrzynce czy w kostkach, wtedy nie było to trudne.
  • Poziom 43  
  • Poziom 31  
    jammmo napisał:
    No właśnie tu jest problem, gdyż nie jestem pewny tego co zamontuję.
    jammmo napisał:
    W swoim poprzednim oplu robiłem dużo modów

    Dasz radę , czuję to :D Trzymam za ciebie kciuki :spoko:
    Sprawdź tylko czy aby na forach rumuńskich i rosyjskich ktoś już czegoś takiego nie przerabiał , bo po co wyważać otwarte drzwi :D