Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pochłaniacz pyłu do salonu kosmetycznego.

lukasz1305 11 Lut 2019 19:25 105 5
  • #1 11 Lut 2019 19:25
    lukasz1305
    Poziom 2  

Witam,
    moja dziewczyna zajmuje się stylizacją paznokci, a jednym z elementów tego procesu jest spiłowywanie paznokci, czego efektem jest sporo powstającego pyłu. W celu eliminacji tego pyłu można nabyć tzw. pochłaniacz pyłu, który zazwyczaj składa się z obudowy, 2-3 wiatraczków komputerowych i worka umieszczonego za tymi wiatraczkami. Niestety w obrocie znajdują się dość mało wydajne układy, które do tego są awaryjne, w związku z czym umiejętnie podjudziła mnie do zbudowania bardziej stacjonarnego modelu. Jestem laikiem bez wykształcenia w tym kierunku, natomiast mam dużo zapału i dobrych chęci, jednak okazało się, że bez odpowiedniej wiedzy to nie wystarczy. Mianowicie zbudowałem urządzenie w postaci jak na zdjęciach - w założeniu rura u góry prowadzi do dziury w stole, gdzie odbywa się proceder piłowania paznokci, więc końcówka rury zasysa tenże pył razem z powietrzem wyciąganym przez baterię 9 wiatraków, podłączonych do zasilacza i regulatora obrotów, a następnie pył ląduje w zbiorniku umieszczonym na półeczce pod wiatrakami. W założeniu ładnie-pięknie, system sprawdza się wyłącznie do momentu, kiedy nie zamknę góry - w moim założeniu całe powietrze miało być wsysane przez tę rurę jak odkurzacz, bo wiatraki są bardzo wydajne, niestety po zamknięciu wieka ich prędkość drastycznie spada, co zapewne wynika z jakiegoś nieznanego mi bliżej prawa aerodynamiki. W załączniku przesyłam zdjęcia poglądowe oraz linki do dwóch filmów demonstrujących różnicę w mocy wiatraków na otwartej i zamkniętej "maszynowni". Z góry dziękuję za poradę co zrobić, żeby to zadziałało zgodnie z założeniami.
    Pozdrawiam
    Łukasz