Witam,
Nietypowy problem:
Pacjent Vaneo 1,7CDI, skrzynia automat - po regeneracji (mycie, regeneracja konwertera, kosz pośredni, uszczelnienia, olej, filtr) Przed regeneracją tego nie było, za to były mocne wibracje przy dużym obciążeniu (konwerter).
Objaw: na zimnej skrzyni przy dojeździe do świateł/skrzyżowania gaśnie. Objaw jest taki jakby nie wysprzęglał.
W miarę rozgrzewania objaw powoli ustępuje, tzn po kilku kilometrach przy zatrzymaniu czuć rozłączenie skrzyni, potem po puszczeniu hamulca załączenie.
Po całkowitym rozgrzaniu objaw ustępuje, auto jeździ ok (może czasem przeciąga 3 bieg)
Objaw jest zauważalnie mocniejszy przy niższych temperaturach, tzn przy ujemnej temperaturze zewn., po odpaleniu po nocy i wrzuceniu D lub R (!), czyć że silnik pokonuje duży opór w skrzyni. SD pokazuje ok 70Nm.
Czasem wrzucenie D lub R powoduje zgaśnięcie silnika. Ponowne odpalenie i wrzucenie D lub R jest już normalnie.
Założony nowy zawór regulacji ciśnienia (ten z innym numerem) - bez zmian
Włożone na próbę dwa inne zawory dla 2/5/R i załączanie sprzęgła - doszedł objaw na lekko ciepłej skrzyni potrafi wejść w F, ale tylko jak dostanie trochę więcej obciążenia. Zgaszenie i odpalenie pomaga. Pojawiło się po zmianie miejscami zaworów.
Zawory były zamieniane miejscami, przygasanie/gaśnięcie nie ustąpiło.
Czy ktoś może pomóc?
Dorobiłbym sobie tester zaworów, ale: jakie napięcie/PWM? Można sprawdzać powietrzem?
Mam drugą płytę hydrauliczną w razie czego na części. Zresztą ona była wkładana i nie czuć różnicy, też gaśnie.
Sterownik z tego co widziałem nie ruszany.
EDIT:
Sprawdziłem 2 zawory, ktore mam wyjęte A1683771035, po podlaczeniu tej wąskiej końcówki z małym oringiem pod 6 bar, delikatnie suczą, obydwa. Po podaniu 5V otwierają się cewki. Czy mają być calkowicie szczelne? Dla porównania A1683770135, czyli ten odwrotny, normalnie otwarty, po podaniu zasilania zamyka całkowicie.
Nietypowy problem:
Pacjent Vaneo 1,7CDI, skrzynia automat - po regeneracji (mycie, regeneracja konwertera, kosz pośredni, uszczelnienia, olej, filtr) Przed regeneracją tego nie było, za to były mocne wibracje przy dużym obciążeniu (konwerter).
Objaw: na zimnej skrzyni przy dojeździe do świateł/skrzyżowania gaśnie. Objaw jest taki jakby nie wysprzęglał.
W miarę rozgrzewania objaw powoli ustępuje, tzn po kilku kilometrach przy zatrzymaniu czuć rozłączenie skrzyni, potem po puszczeniu hamulca załączenie.
Po całkowitym rozgrzaniu objaw ustępuje, auto jeździ ok (może czasem przeciąga 3 bieg)
Objaw jest zauważalnie mocniejszy przy niższych temperaturach, tzn przy ujemnej temperaturze zewn., po odpaleniu po nocy i wrzuceniu D lub R (!), czyć że silnik pokonuje duży opór w skrzyni. SD pokazuje ok 70Nm.
Czasem wrzucenie D lub R powoduje zgaśnięcie silnika. Ponowne odpalenie i wrzucenie D lub R jest już normalnie.
Założony nowy zawór regulacji ciśnienia (ten z innym numerem) - bez zmian
Włożone na próbę dwa inne zawory dla 2/5/R i załączanie sprzęgła - doszedł objaw na lekko ciepłej skrzyni potrafi wejść w F, ale tylko jak dostanie trochę więcej obciążenia. Zgaszenie i odpalenie pomaga. Pojawiło się po zmianie miejscami zaworów.
Zawory były zamieniane miejscami, przygasanie/gaśnięcie nie ustąpiło.
Czy ktoś może pomóc?
Dorobiłbym sobie tester zaworów, ale: jakie napięcie/PWM? Można sprawdzać powietrzem?
Mam drugą płytę hydrauliczną w razie czego na części. Zresztą ona była wkładana i nie czuć różnicy, też gaśnie.
Sterownik z tego co widziałem nie ruszany.
EDIT:
Sprawdziłem 2 zawory, ktore mam wyjęte A1683771035, po podlaczeniu tej wąskiej końcówki z małym oringiem pod 6 bar, delikatnie suczą, obydwa. Po podaniu 5V otwierają się cewki. Czy mają być calkowicie szczelne? Dla porównania A1683770135, czyli ten odwrotny, normalnie otwarty, po podaniu zasilania zamyka całkowicie.