Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] LENOVO G510 - BLUE SCREEN (Page Fault In Nonpaged Area) jak oglądam YT

victrim 12 Lut 2019 01:41 228 21
  • #1 12 Lut 2019 01:41
    victrim
    Poziom 6  

    Tak jak w temacie... Potrafi mi wyskoczyć nawet 2/3 razy w ciągu jednego wieczora... Wywala błąd tylko podczas oglądania YT. Netlix wydaje mi się że nie... Ale yt zawsze.

    Pobrałem program "WHOCRASHED" który analizuje zrzut po crashu i mam takie info.


    crash dump file: C:\WINDOWS\MEMORY.DMP
    This was probably caused by the following module: unknown_module_00000000_00000001.sys (0x0000000000000006)
    Bugcheck code: 0x50 (0xFFFF8100006F56D8, 0x0, 0x0, 0x6)
    Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
    Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
    This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
    A third party driver was identified as the probable root cause of this system error.
    Google query: unknown_module_00000000_00000001.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

    Jak to naprawić? :(

    0 21
  • #2 12 Lut 2019 07:50
    Robert B
    Poziom 43  

    Reinstalowałeś sterowniki do dedykowanej karty AMD?

    0
  • #3 12 Lut 2019 08:25
    victrim
    Poziom 6  

    Jeszcze nic nie robiłem w tej sprawie. Ale sprawdzę :)

    0
  • #4 12 Lut 2019 08:27
    manioor
    Poziom 10  

    Najprościej, zrobić recovery z ukrytej partycji, nie aktualizować sterowników i zobaczyć czy problem dalej występuje. Tak jak napisał Robert B możliwe, że zaktualizowałeś sterowniki do grafiki i sypie błędami.

    0
  • #5 12 Lut 2019 10:08
    victrim
    Poziom 6  

    Spróbuje przeinstalować sterowniki. Tylko jeszcze drobne pytanie. Na stronie amd jak wybieram sterowniki mam dwie opcje.

    LENOVO G510 - BLUE SCREEN (Page Fault In Nonpaged Area) jak oglądam YT

    Mam AMD RADEON 8570M tylko nie mam pojęcia czym się różni to (OEM) od tej drugiej...

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Po instalacji oficjalnych sterowników nazwa w menedżerze urządzeń nazwa zmieniła się tak jak na zdjęciuu... A sam program Catalyst wywala mi błąd że nie jest zainstalowany żaden sterownik graficzny... LENOVO G510 - BLUE SCREEN (Page Fault In Nonpaged Area) jak oglądam YT No i jest niby błąd na tym zdjęciu.

    0
  • #6 12 Lut 2019 10:37
    Robert B
    Poziom 43  

    victrim napisał:
    Catalyst wywala mi błąd że nie jest zainstalowany żaden sterownik graficzny

    Screen pokaż. Oraz screen z instalacji.

    0
  • #7 12 Lut 2019 10:57
    victrim
    Poziom 6  

    Zdjęcie z błedu.

    LENOVO G510 - BLUE SCREEN (Page Fault In Nonpaged Area) jak oglądam YT


    A z instalacji? Normalnie się instaluje. żadnych błędów ani nic

    Ale uwaga... W menedżerze urządzeń kliknąłem aktualizuj sterownik i... poszło ale jest coś dziwnego. dodaje kolejne screny pokolei
    LENOVO G510 - BLUE SCREEN (Page Fault In Nonpaged Area) jak oglądam YT


    Z tym że amd nadal wywala błąd z pierwsze SS
    LENOVO G510 - BLUE SCREEN (Page Fault In Nonpaged Area) jak oglądam YT
    LENOVO G510 - BLUE SCREEN (Page Fault In Nonpaged Area) jak oglądam YT

    0
  • #8 12 Lut 2019 11:08
    Robert B
    Poziom 43  

    Sterowniki do chipsetu zainstalowałeś w pierwszej kolejności?
    Jeżeli nie, to zainstaluj.
    Następnie usuń sterowniki grafiki w trybie awaryjnym, za pomocą DDU:
    https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html
    https://www.wagnardsoft.com

    Następnie ze strony producenta ściągnij sterowniki i zainstaluj (nie za pomocą Windows Update).

    0
  • #9 12 Lut 2019 11:10
    victrim
    Poziom 6  

    Sterowniki do czipsetu? A skąd mam je wziąć bo nie ogarniam totalnie...

    0
  • #10 12 Lut 2019 11:11
    Robert B
    Poziom 43  

    No chyba jasne, że od producenta sprzętu?
    https://pcsupport.lenovo.com/pl/pl/products/l.../lenovo-g-series-laptops/lenovo-g510-notebook

    0
  • #11 12 Lut 2019 11:13
    victrim
    Poziom 6  

    Okok, ale ja nie wiem jak mam sprawdzić jaki ja mam ten czipset

    0
  • #12 12 Lut 2019 11:22
    Robert B
    Poziom 43  

    https://pcsupport.lenovo.com/pl/pl/search?que...LENOVO-G510-NOTEBOOK&searchLocation=PSPHome_S

    0
  • #13 12 Lut 2019 12:16
    victrim
    Poziom 6  

    a. soRRY. Nie zauważyłem edycji posta.

    Dodano po 3 [minuty]:

    OK. Teraz zrobię kolejna rzecz którą opisujesz. Tryb awaryjny i odinstalowanie sterowników

    Dodano po 13 [minuty]:

    Poszło. Instaluje na nowo sterowniki ze strony AMD

    Dodano po 36 [minuty]:

    Wszystko zrobiłem jak mówiłeś, ale nadal jest to samo. Amd mówi że nie ma sterowników a w menedżer zadań jest "błąd"

    0
  • Pomocny post
    #14 12 Lut 2019 15:41
    matix72001
    Poziom 11  

    Witaj, też mam laptopa Lenovo G510. Główkowałem co było nie tak z tym sterownikiem i kontaktowałem się z pomocą techniczną AMD, która to poleciła powyższy sposób, który okazał się bezskuteczny. Cóż, to Lenovo i nie ma się co dziwić.

    Rozwiązanie problemu jest następujące:

    1. Wejdź w link: https://mega.nz/#!NV5gyZQJ!GtugYCoHkTDMMvPFt99Gwpe4Seyp17Nw1332eKbIWRM
    2. Pobierz plik i rozpakuj go na pulpicie
    3. Za pomocą DDU usuń wszystkie sterowniki graficzne (tryb awaryjny)
    4. Zresetuj laptopa
    5. Po zrestartowaniu otwórz folder który wypakowałeś i uruchom instalację sterownika Intel. Zresetuj komputer
    6. To samo zrób z sterownikiem AMD. Zresetuj komputer

    Ja mam sterowniki które działają dobrze pod Windows 8.1 (fabrycznie) no i te co ci podesłałem również działają.
    Sterowniki prosto z AMD nie będą działać i nie wiem dlaczego, możliwe że winą jest architektura, lub to że oba układy GPU są ze sobą jakby "połączone", gdy próbujesz zainstalować nowy sterownik AMD, instalator inicjuje tylko konkretny sprzęt, powodując konflikt. Nie wiem jak sprawa wygląda na Windows 10, ale na Windows 8.1 działa wszystko OK, kiedyś testowałem te stery pod 10 i również działały, ale sam Windows Update instalował te co ty pobierałeś w wyniku czego był błąd 43 który ty masz.
    Ostatnią dobrze działająca wersją sterowników była wersja na Windows 8.1 z roku 2015, nowsze mają właśnie ten błąd podczas instalacji.

    Daj znać jakby coś nie działo.
    Pozdrawiam.

    0
  • #15 12 Lut 2019 15:54
    victrim
    Poziom 6  

    Ok. Już sprawdzam ten sposób :) Dam znać jak poszło (a chwilę to zajmie bo duży plik a beznadziejny internet :D ) Dzięki wielkie za szczegółowe informacje. Zobaczymy czy to pomoże wyeliminować ciągły BLUESCREEN

    Dodano po 8 [minuty]:

    A czekaj. Ten sterownik intel to ze strony lenovo tak? Jak podał kolega wyżej?

    0
  • #16 12 Lut 2019 15:56
    matix72001
    Poziom 11  

    Nie ten plik co ci podesłałem masz pobrać cały (są tam obydwa stery, do intela i AMD) .
    Tych sterowników z Lenovo nie pobieraj, tylko tą paczkę.
    Jedynie co musisz pobrać to DDU, chyba że już masz.

    0
  • #17 12 Lut 2019 15:58
    victrim
    Poziom 6  

    To co podałeś to jest pojedynczy plik exe. I tylko jego zainstalować tak?

    0
  • Pomocny post
    #18 12 Lut 2019 16:00
    matix72001
    Poziom 11  

    Tak, to jest spakowane archiwum zip lub rar podajże, musisz go wypakować, usunąć obecne sterowniki i zainstalować te które rozpakowałeś.

    EDIT: To jest samorozpakowujące się archiwum, wystarczy, że uruchomisz i wskażesz lokalizacje, np: pulpit, wtedy będziesz mieć wszystkie drivery.

    0
  • #19 12 Lut 2019 16:34
    victrim
    Poziom 6  

    No nie... Tu jest napisane exe

    LENOVO G510 - BLUE SCREEN (Page Fault In Nonpaged Area) jak oglądam YT


    Dodano po 42 [sekundy]:

    Ah. Rozumiem. Niech będzie

    Dodano po 20 [minuty]:

    Nie wiem czy to jakkolwiek ważne, ale po instalacji sterowników AMD był jakiś mały błąd
    Cytat:
    <?xml version="1.0"?>
    <?xml-stylesheet type="text/xsl" href="Report.xml.xsl"?>
    <monetreport xmlns:dt="urn:schemas-microsoft-com:datatypes">
    <general>
    <cmdline>-UI </cmdline>
    <time>02/12/19 16:21:32</time>
    <action>install</action>
    <download></download>
    </general>
    <dcm>
    <primary>
    <name>AMD Radeon HD 8570M</name>
    <manufacture>Advanced Micro Devices, Inc.</manufacture>
    <chiptype></chiptype>
    <chipid>0x6663</chipid>
    <vendorid>0x1002</vendorid>
    <ssid>0x3801</ssid>
    <ssvid>0x17aa</ssvid>
    <classcode>0x038000</classcode>
    <revisionid>0x00</revisionid>
    </primary>
    </dcm>
    <exist>
    </exist>
    <install>
    <package>
    <description>Aktualizacja profilu PX</description>
    <result>Succeed</result>
    <version>1.00.1</version>
    <size>1 </size>
    </package>
    <package>
    <description>Profile aplikacji OEM</description>
    <result>Succeed</result>
    <version>1.00.0000</version>
    <size>1 </size>
    </package>
    <package>
    <description>Sterownik ekranu AMD</description>
    <result>Succeed</result>
    <version>15.200.1045.0000</version>
    <size>90 </size>
    </package>
    <package>
    <description>AMD Catalyst Control Center</description>
    <result>Succeed</result>
    <version>2015.0622.2137.37044</version>
    <size>150 </size>
    </package>
    <package>
    <description>Menedżer instalacji AMD Catalyst</description>
    <result>Succeed</result>
    <version>8.0.916.0</version>




    <size>20 </size>
    </package>
    </install>
    <uninstall>
    </uninstall>
    <downloaded>
    </downloaded>
    <resource>
    <hwinfo>Informacje o sprzęcie</hwinfo>
    <existpkg>Istniejące pakiety</existpkg>
    <pkg2inst>Pakiety do zainstalowania</pkg2inst>
    <pkg2uninst>Pakiety do odinstalowania</pkg2uninst>
    <otherdev>Inne wykryte urządzenia</otherdev>
    <errmsg>Komunikaty o błędach</errmsg>
    <name>Nazwa</name>
    <manufacture>Producent</manufacture>
    <chiptype>Typ układu scalonego</chiptype>
    <chipid>Ident. urządzenia</chipid>
    <otherhw>Inny sprzęt</otherhw>
    <download>Pobierz pakiety</download>
    <succeed>Powodzenie</succeed>
    <fail>Niepowodzenie</fail>
    <vendorid>Ident. dostawcy</vendorid>
    <classcode>Kod klasy</classcode>
    <revisionid>Identyfikator wersji</revisionid>
    <ssid>Identyfikator podsystemu</ssid>
    <ssvid>Identyfikator dostawcy podsystemu</ssvid>
    <header1>Program Menedżer Instalacji Catalyst™</header1>
    <header2>Raport z instalacji</header2>
    <finalstatus>Stan końcowy:</finalstatus>
    <versionofitem>Wersja elementu:</versionofitem>
    <size>Rozmiar:</size>
    <bytes>MB</bytes>
    </resource>
    </monetreport>


    Dodano po 33 [sekundy]:

    Ale lecę dalej z instalacjami kolejnych plików...

    Dodano po 9 [minuty]:

    No cóż. Wszystko zainstalowane. Na razie działa. Teraz odpalam ultimate test i jakiś 45 minutowy filmk na yt. Zobaczę czy nadal będzie mi się wykrzaczać

    0
  • Pomocny post
    #20 12 Lut 2019 17:30
    matix72001
    Poziom 11  

    A usunąłeś wcześniej wszystkie sterowniki ? Czy usunąłeś je w trybie awaryjnym za pomocą DDU ?

    Dodano po 43 [sekundy]:

    Problem mógł wyskoczyć przy nie usuniętych pozostałościach po poprzednich sterownikach.

    0
  • #21 12 Lut 2019 19:41
    victrim
    Poziom 6  

    Tryb awaryjny przez DDU. Na razie działa wszystko. Po godzinnym odtwarzaniu zero crasha. Poogladam jeszcze pare dłuższych materiałów, ale wydaje mi się że już naprawione.

    Dodano po 1 [godziny] 25 [minuty]:

    OK. Oglądam yt już dobre 2h i żadnego błędu. Wygląda na to, że się udało naprawić :) Dziękuję bardzo.

    0
  • #22 12 Lut 2019 19:44
    victrim
    Poziom 6  

    Tryb awaryjny przez DDU. Na razie działa wszystko. Po godzinnym odtwarzaniu zero crasha. Poogladam jeszcze pare dłuższych materiałów, ale wydaje mi się że już naprawione.

    Dodano po 1 [godziny] 25 [minuty]:

    OK. Oglądam yt już dobre 2h i żadnego błędu. Wygląda na to, że się udało naprawić :) Dziękuję bardzo.

    0