Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p podłączenie radia - Problem z podłączeniem radia

12 Lut 2019 12:39 198 7
  • Poziom 1  
    Witam, mam problem z podłączeniem radia do malucha mam trzy kable czerwony, czarny, zielony.
    Podłączyłem czerwony i żółty do czerwonego z auta i czarny do czarnego.
    Brak reakcji ze strony radia
    Może ktoś pomóc??
  • Poziom 26  
    radio:
    - żółty to masz podtrzymanie pamięci więc podłączyć trzeba na stałe do plusa
    - czerwony to masz zasilanie i są dwie szkoły jedna podłączasz do plusa który zanika po wyjęciu kluczyka i wtedy nie martwisz się że zapomnisz wyłączyć radio, druga szkoła to podłączasz do stałego plusa i wtedy radio gra niezależnie od włożonego kluczyka (rodzaj podłączenia pozostawiam tobie do wyboru)
    - czarny to masa nie trzeba się chyba rozwijać...?

    i teraz musisz te przewody odnaleźć w samochodzie najlepiej miernik lub żarówkę bo może się okazać że masz spalony bezpiecznik lub instalacja z uwagi na swój wiek ma usterkę albo ktoś przed tobą zrobił modyfikację w przewodach "pod siebie" i bez pomiarów nie dojdziesz który kabel w samochodzie jest za co odpowiedzialny
  • Spec od Mercedesów
    zadam64 napisał:
    jakas mala zaroweczka samochodowa na 12V.

    Żaróweczka nie pokaże polaryzacji.
  • Poziom 43  
    Karol31v napisał:
    mam trzy kable czerwony, czarny, zielony.
    Typ i marka radia !!

    Gerri napisał:
    Żaróweczka nie pokaże polaryzacji.
    pfff, masa zawsze jest masą, czyli minusem. Były ,,maluchy" z (+) na masie ?? Bo nie jestem pewien :cry:
  • Spec od Mercedesów
    Krzysztof Kamienski napisał:
    masa zawsze jest masą, czyli minusem. Były ,,maluchy" z (+) na masie ?? Bo nie jestem pewien

    Oczywiście że "masa zawsze jest masą - czyli minusem". Ameryki nie odkryłeś - pomijając auta z plusem na masie, do których maluch się nie zalicza. Tylko nie wiem, dlaczego z góry zakładasz, że kabel czarny to masa. Maluch w zasadzie zawsze (a obecnie w szczególności) z uwagi na niską cenę jest poligonem dla początkujących kierowców. I wcale mnie nie dziwi, że instalacje "dołożone" są bardzo często montowane bez zachowania ogólnie przyjętego systemu kolorystycznego. Powiem więcej: wiele osób przyjmuje, że kolory w instalacji są po to, żeby "elektrykom się w robocie nie nudziło".
  • Poziom 33  
    Gerri napisał:
    Powiem więcej: wiele osób przyjmuje, że kolory w instalacji są po to, żeby "elektrykom się w robocie nie nudziło".

    Pierwszy raz się spotkałem z takim określeniem :)
    Do rzeczy. Nowe radia mają często zmienione oznaczenia przewodów czerwonego i żółtego. Poprawność połączenia będzie określona na radiu.
    Zrobienie radia z dwa stałymi plusami to największa głupota - często dużo więcej prądu pobiera (wtedy bateria potrafi paść).
    Moja rada to aby radio się uruchamiało po kluczyku, ewentualnie dołożyć przełącznik, aby można było słuchać na postoju. Do tego przełącznika dodam, aby sygnalizował swoją pracę podświetleniem, diodą - abyś pamiętał o wyłączeniu.
  • Poziom 30  
    Gerri napisał:
    Krzysztof Kamienski napisał:
    masa zawsze jest masą, czyli minusem. Były ,,maluchy" z (+) na masie ?? Bo nie jestem pewien

    Oczywiście że "masa zawsze jest masą - czyli minusem". Ameryki nie odkryłeś - pomijając auta z plusem na masie, do których maluch się nie zalicza. Tylko nie wiem, dlaczego z góry zakładasz, że kabel czarny to masa. Maluch w zasadzie zawsze (a obecnie w szczególności) z uwagi na niską cenę jest poligonem dla początkujących kierowców. I wcale mnie nie dziwi, że instalacje "dołożone" są bardzo często montowane bez zachowania ogólnie przyjętego systemu kolorystycznego. Powiem więcej: wiele osób przyjmuje, że kolory w instalacji są po to, żeby "elektrykom się w robocie nie nudziło".

    Ps.Zapros gesi w instalacje o roznch kolorach a zastaniesz wszystkie w jednej barwie czystej miedzi.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Gerri napisał:
    zadam64 napisał:
    jakas mala zaroweczka samochodowa na 12V.

    Żaróweczka nie pokaże polaryzacji.

    Moze nie pokaze polaryzacji ale trzymajac jedna koncowke na karoserii a druga na czarnym lub czerwonym bedzie swiadczylo o panujacym napieciu wzgledem masy(minusa).Nie bylo malucha z plusem na karoserii (FSO Syrena,Warszawa )