Czy ktoś mi (laikowi) może wytłumaczyć w jaki sposób mogę sprawdzić które piny w mojej kostce odpowiadają za OTWÓRZ oraz za ZAMKNIJ? Kupiłem pilot ze sterownikiem i chcę go dołożyć. Niestety znajduję opisy i instrukcje, ale kolory się nie zgrywają z moimi tzn. mój jest z 2009, a opisy są do modeli 2012-2013 jak oceniam
Mam i20 z 2009, sterowanie MASĄ tzn. wyczytałem, że na zamku ciągle jest 12V podane, podanie masy powoduje otwarcie zamka więc chyba o tzw. sterowanie MASĄ chodzi, jestem laikiem, posiadam miernik UniT UT33B
Z tego co pamiętam, to nad pedałami masz czarny moduł, sterownik C.Z - we wtyczkę od środka auta masz przewody niebieski (ew niebieski z jakimś kolorem) i żółtoczarny, sterowanie masami. Sprawdź i zobacz. Pamiętam o symulacji zamknięcia drzwi i wyłączeniu zapłonu.
Dziekuje za odpisanie. Wtyczke odpowiedzialna za centralny zamek trzymam w reku na zdjeciu w poprzednim poscie. Z tymi kolorami nie do konca wiadomo wlasnie ale jest bardzo prawdopodobne ze to wlasnie niebieski i zoltoczarny. Tylko, ze wszedzie pisze, ze jeden kolor idzie w lewe drzwi, drugi prawe, ale ja sie chyba musze wpiac tak jak pisze w instrukcji w pin ktory Otwiera i drugi Zamyka,!? a ten niebieski i zoltoczarny to przekazuja sygnal na lewo badz prawo a mi trzeba taki kabel ktory podaje mase a drugi usowa czy nie tak ma byc? I jak to stwierdzic ktore to sa za oomoca miernika?
I jak to stwierdzic ktore to sa za oomoca miernika?
Do tego typu pomiarów nie używaj miernika tylko zwykłą żarówkę 12V
Wszystko na jednym niebiesko czarnym przewodzie (pin.6) w białym 24-pinowym złączu modułu z trzema wtyczkami pod kolumną kierownicy.
Rozcięcie / podłączenie - zamyka / otwiera.
Po lewej kostka 24 PIN, środkową odpuściłem, natomiast wszędzie spotykałem się z tym, że to prawa 16 PIN jest od centralnego?
To jest ta kostka 24 PIN, niestety nie wiem jak liczyć PINy :/ są dwa, ciemnoniebiesko czarny na dole i u góry kostki.
A tu jest ta 16 PINowa
Czytam, że montujesz zamki więc wstyd podważać co napisałeś, ale jak się ma Twoj ciemnoniebiesko-czarny z 24PINowej kostki do tego, że wszędzie pisze o tej najbardziej na prawo 16 PINowej? Nawet instrukcje w PDF, takie ZróbToSam gość zrobił tylko do nowszej wersji z 2013 roku i wszystko spinał w tej 16 PIN.
Ten jeden steruje wszystkim, a ja mam przy tym co kupiłem dwa kabelki OTWORZ i ZAMKNIJ i gdzie je teraz wlutować?
Dodano po 4 [godziny] 4 [minuty]:
Zasilanie podpięte do wtyczki OBD(chyba tak sie nazywa) pod bezpiecznikami, masa zlutowana z oczkiem, tylko dokręcić, kierunkowskazy mrugają, bo robiłem próbe, tylko teraz to OTWÓRZ, ZAMKNIJ. Proszę o sugestie gdzie i jak to podpiąć bo chyba nie do końca rozumiem, wydaje mi się, że OTWÓRZ do osobnego pinu, a ZAMKNIJ do osobnego? I tak myśle, bo kolega sugerował żaróweczkę, najlepiej by było do żaróweczki dolutować kabelki do + i -, powiedzmy + skręcić ze sterownikiem tego pilota co dokupiłem, a drugi kabelek dokładać do pinów w kostce i sprawdzać reakcję żaróweczki czy mrugnie czy nie? Nie wiem czy dobrze myśle, poprawcie mnie, z drugiej strony czy w taki sposob jakich bezpiecznikow nie popale jak wetkne ten kabelek nie do tego pinu co trzeba ?
Modele 2012-2013 po drugim face-liftingu realizuje się w sposób, który ty opisałeś, czyli 16-pinowe złącze i sterowanie impulsami masy:
Zamknij - pomarańczowo/niebieski pin 4
Otwórz - żółto/czarny pin 5
Jeżeli w rocznikach 2009-2012 po pierwszym lifcie masz moduł c.z. z czterema wtyczkami, wtedy podłączasz się impulsami masy do prawej wtyczki 10-pinowej
Zamknij - niebieski pin 2
Otwórz - żółto/czarny pin 3
Wcześniejsze modele - przed liftem - tak jak opisałem w poprzednim poście.
Dzięki za odpisanie. Wcześniej nie zauważyłem tego schematu w poprzednim poście.
CameR wrote:
Wszystko na jednym niebiesko czarnym przewodzie (pin.6) w białym 24-pinowym złączu modułu z trzema wtyczkami pod kolumną kierownicy.
Rozcięcie / podłączenie - zamyka / otwiera.
Moduł z trzema wtyczkami, pierwsza z lewej 24 pinowa wygląda tak:
Są niebiesko-czarne kable, ale nie pod pin 6. Wtyczka na schemacie jest inna niż ta co mam.
Co to za przekaźnik na schemacie? Siłownik? nie mam niestety pojęcia.
Ja w sterowniku miałem 4 schematy,
masą
plusem
silownikiem
pneumatyczne,
ten schemat z przekaznikiem to nie jest jakieś sterowanie "siłownikiem"?
ja niby wybrałem takie:
Jeszcze odnośnie pozostałych wtyczek,
Druga wtyczka 20 pin, trzecia 16 pin
Zwykły próbnik z żarówką 12V do ręki i sprawdź, weryfikuj, szukaj przewodu w innym kolorze ...
Producenci często zmieniają kolorystykę przewodów.
Oczywiście wszystkie testy robisz przy "zamkniętych drzwiach".
PchlaW81 wrote:
Co to za przekaźnik na schemacie?
PchlaW81 wrote:
ja niby wybrałem takie:
Wtedy potrzebujesz dodatkowy przekaźnik, który trzeba założyć jeżeli sterownik c.z. steruje impulsami masy.
Jeżeli potrafisz samodzielnie "myśleć", to możesz go pominąć ...
PchlaW81 wrote:
Ja w sterowniku miałem 4 schematy,
... tworząc własny, nowy, piąty schemat bez dodatkowego przekaźnika.
PchlaW81 wrote:
Jeszcze odnośnie pozostałych wtyczek,
Druga wtyczka 20 pin, trzecia 16 pin
Ja podałem Ci trzy rozwiązania sterowaniem centralnym zamkiem w i20, dla różnych wersji tego samochodu.
Teraz albo "jesteś bohaterem domu" albo do warsztatu...
Ja podałem Ci trzy rozwiązania sterowaniem centralnym zamkiem w i20, dla różnych wersji tego samochodu.
ano bardzo Ci dziękuje za te rozwiązania, jednego nawet na anglojęzycznych forach nie spotkałem, a tyczy się mnie
Sprawdzałem przewody ...
Podanie "masy" na piny 6, 7 i 18 powoduje otwarcie samochodu, jeżeli masa jest podana na pin 19 słychać tylko takie kliknięcie w środku sterownika i nic się nie dzieje.
Spiąłem na krótko, wpiąłem kabelek OTWÓRZ do PIN 6 i pilot otworzył drzwi. Nie mam pojęcia gdzie wpiąć drugi kabel, żeby zamknęły się drzwi, naturalne by było odcięcie masy, ale co? Miałbym przewód ZAMKNIJ złączyć z tymi kablami od OTWÓRZ?
Jeżeli nie masz ochoty mi podpowiedzieć w tej kwestii, to chociaz napisz czy taki przekaźnik będzie spoko? Może to i "lepsze" rozwiązanie dla takiego sterowania centralnym zamkiem?
Jakbyś mógł to jeszcze przeanalizuj co napisze teraz.
Ja sobie próbnik zrobiłem z kabelków i żaróweczki, podpiąłem do masy i do zasilania później jak z masą nie szło,i po kolei sprawdzałem piny, nigdzie mi nie nic nie mignęło pomimo, ze te piny w tym PIN 6 jak dostały mase to otwierały drzwi. Kolega na miejscu mnie naprowadził trochę i zrozumiałem funkcję przekaźnika itp. to znaczy zrozumiałem Twój wpis i jeszcze jego wytłumaczenie go trochę, że w tym modelu musi to tak działać, zadowolony więc nabyłem go wczoraj, ale przed montażem przeciąłem ten PIN 6 - rozcięcie nie spowodowało ZAMKNIĘCIA drzwi, jeszcze to spiąłem na krótko z tym przekaźnikiem wszystko i nic ... Wyciągnięcie tej kostki czy tych obok powoduje tylko to, że zamek nie reaguje w ogóle, jest unieruchomiony, jeszcze na samym dole słupka przy drzwiach, 20 cm na lewo od pedału sprzęgła jest kostka co idzie i łączy układy, rozpięcie jej powoduje zamknięcie drzwi, ale nie dojdę za cholere kabli w tej kostce, a później tych samych przy sterowniku pod kierownicą.
Natomiast jest ostatnia sprawa, zanim pojadę do gościa co mi kolega o nim mówił, że robi centralne zamki, światła do jazdy dziennej itp, w zasadzie dałbym sobie sam spokój kilka dni temu ale zajarzyłem Twoje rady z tym przekaźnikiem i stwierdziłem, to przecież logiczne i proste, to wystarczy tylko podpiąć, zrobię to w wolnym czasie bo juz wszystko rozumiem to musi działać.
ale do rzeczy ... Obok w środkowej kostce są dwa piny, PIN 6 i PIN 7, jeden koniec kabelka próbnika żaróweczki podpięty do masy a drugi do PIN 7 powoduje OTWARCIE, przekładam końcówkę kabelka do PIN 6 obok i samochód się ZAMYKA ... wziąłem więc to wszystko sterownik od pilota i te dwa piny spiąłem na skrętkę odpowiednio ze schematem nabytego sterownika, udało się otworzyć i zamknąć samochód pilotem .... To już wszystko troche dziecinne ale wychodzi na to, że to chyba te piny i nie trzeba w ogóle przekaźnika, no własnie ale co TY o tym uważasz? W tym miejscu proszę Cie chyba o ostanią radę - czy przypadkowo natrafiłem na odpowiednie kable i PINY i to po prostu będzie działać skoro mi zadziałało podczas mojej próby, czy niby się dobrze wpiąłem ale jakąś drogą okrężną i nie zostawiać tak tego tylko jechać do fachowca, żeby 100% posprawdzał czy to te kable?. Zamontowałeś pewnie setki zamków i z logiki Ci wyjdzie CO jest możliwe, a CO nie jest, nie proszę o "pieczątkę" zatwierdzająca moje kombinacje, ale chłodną ocenę. Jakbym w ostatnim tygodniu nie doładował się kostkami, schematami itp z googla to bym zadowolony z siebie to zlutował na stałe i okej, ale niestety w pewnych sprawach co może Ci się wydawać dziwne jestem pedantem i muszę mieć pewność pod kopułą, że te kable tam w moim samochodzie tańczą, że sobą jak należy. Zresztą z tego samego powodu sam wole grzebać w samochodzie, bo nie mam w okolicy zaufania do różnorakich fachowców, którzy na czuja oceniają co nie działa, klient płaci za jakąś część, okazuj się, że to nie to i co? i nic .... trzeba dalej szukać wymieniając części, dlatego grzebie sam, bo się coś uczę przy okazji.