Czy ktoś mi (laikowi) może wytłumaczyć w jaki sposób mogę sprawdzić które piny w mojej kostce odpowiadają za OTWÓRZ oraz za ZAMKNIJ? Kupiłem pilot ze sterownikiem i chcę go dołożyć. Niestety znajduję opisy i instrukcje, ale kolory się nie zgrywają z moimi tzn. mój jest z 2009, a opisy są do modeli 2012-2013 jak oceniam
Mam i20 z 2009, sterowanie MASĄ tzn. wyczytałem, że na zamku ciągle jest 12V podane, podanie masy powoduje otwarcie zamka więc chyba o tzw. sterowanie MASĄ chodzi, jestem laikiem, posiadam miernik UniT UT33B
Z tego co pamiętam, to nad pedałami masz czarny moduł, sterownik C.Z - we wtyczkę od środka auta masz przewody niebieski (ew niebieski z jakimś kolorem) i żółtoczarny, sterowanie masami. Sprawdź i zobacz. Pamiętam o symulacji zamknięcia drzwi i wyłączeniu zapłonu.
Dziekuje za odpisanie. Wtyczke odpowiedzialna za centralny zamek trzymam w reku na zdjeciu w poprzednim poscie. Z tymi kolorami nie do konca wiadomo wlasnie ale jest bardzo prawdopodobne ze to wlasnie niebieski i zoltoczarny. Tylko, ze wszedzie pisze, ze jeden kolor idzie w lewe drzwi, drugi prawe, ale ja sie chyba musze wpiac tak jak pisze w instrukcji w pin ktory Otwiera i drugi Zamyka,!? a ten niebieski i zoltoczarny to przekazuja sygnal na lewo badz prawo a mi trzeba taki kabel ktory podaje mase a drugi usowa czy nie tak ma byc? I jak to stwierdzic ktore to sa za oomoca miernika?
I jak to stwierdzic ktore to sa za oomoca miernika?
Do tego typu pomiarów nie używaj miernika tylko zwykłą żarówkę 12V
Wszystko na jednym niebiesko czarnym przewodzie (pin.6) w białym 24-pinowym złączu modułu z trzema wtyczkami pod kolumną kierownicy.
Rozcięcie / podłączenie - zamyka / otwiera.
Po lewej kostka 24 PIN, środkową odpuściłem, natomiast wszędzie spotykałem się z tym, że to prawa 16 PIN jest od centralnego?
To jest ta kostka 24 PIN, niestety nie wiem jak liczyć PINy :/ są dwa, ciemnoniebiesko czarny na dole i u góry kostki.
A tu jest ta 16 PINowa