Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tecumseh CH 127 - obroty faluja, wymiana oleju

Arcicorci 16 Feb 2019 21:00 537 3
  • #1
    Arcicorci
    Level 10  
    Witam,



    Kupilem używany wertykulator (na zdjęciach). Według właścicielki stal nieużywany od 5 lat. Nie odpalał ponieważ zostawiono paliwo w środku. Gaźnik rozkręciłem (był zielony w środku), wymieniłem wszystkie oringi, uszczelki, przeczyściłem wszystkie dysze. Wymieniłem tez pływak ponieważ był dziurawy i w środku była benzyna. Silnik teraz odpala ale falują obroty. Po przyduszeniu dopływu powietrza od strony filtra silnik chodzi równo. Pewnie muszę jeszcze wymienić uszczelki miedzy gaźnikiem a kolektorem oraz filtr papierowy. Mam nadzieje ze wszystko będzie ok. Ale mam jeszcze pytanie. Jak wyregulować później obroty? Jak wymienić olej? Czy olej spuszcza się przez ten mniejszy żółty korek (nie ten pod gaźnikiem)? Ile oleju należy wlać? Nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji obsługi

    Tecumseh CH 127 - obroty faluja, wymiana oleju Tecumseh CH 127 - obroty faluja, wymiana oleju Tecumseh CH 127 - obroty faluja, wymiana oleju Tecumseh CH 127 - obroty faluja, wymiana oleju
  • #2
    Staszek49
    Level 35  
    Odnośnie falujących obrotów, to może nieco zwiększ obroty biegu jałowego (wkręt na śrubokręt krzyżak). Dysze muszą być drożne, filtr powietrza czysty i uszczelki gaźnikowe raczej nowe (po takim przestoju) a gaźnik starannie/równomiernie dokręcony. W tym typie gaźnika niewiele można poregulować, zwróć uwagę na sprężynki gaźnikowe tj. ich prawidłowe zamocowanie i naciąg oraz ułożenie pancerza/linki sterującej obrotami silnika.

    Jeśli chodzi o spuszczenie zużytego oleju z silnika (ciepłego), to jeden z korków może być pod spodem silnika a drugi w kształcie czworokąta, obok wskaźnika poziomu oleju (tzw. bagnetu) w kolorze żółtym, który podczas spuszczania oleju winien być wykręcony. Przez ten otwór (z pomocą jakiegoś lejka) uzupełnia się olej.
  • #3
    Arcicorci
    Level 10  
    Pod spodem nie mam korka spustowego. Zrobiłem dodatkowe zdjęcia z korkami oleju. Jeden jest z bagnetem a drugi bez. Z jednej i drugiej strony jest czworokątna śruba (ma gwint na niebiesko). O te śruby ci chodziło?
    Tecumseh CH 127 - obroty faluja, wymiana oleju Tecumseh CH 127 - obroty faluja, wymiana oleju

    Tecumseh CH 127 - obroty faluja, wymiana oleju
  • #4
    Staszek49
    Level 35  
    Z uwagi, iż jest to silnik z wałkiem poziomym, to nie ma korka do spuszczania oleju pod spodem.Tak, jest to korek do spuszczania oleju, zwykle dość mocno dokręcony. Wyjmij bagnet, aby odpowietrzyć skrzynię korbową i odkręć korek do spuszczania oleju.