Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste

18 Lut 2019 20:02 573 14
  • Poziom 9  
    Witam
    Nie dawno kupiłem forda 7840 sle z 93r jako uszkodzony, nie działają biegi nieparzyste, wyświetla się błąd 4 i E 13, po kilkukrotnym kasowaniu pokazuje 14, robiąc kalibrację skrzyni na zającu dochodziło do 234 i przechodziło natomiast na żółwiu dochodzi do 300 i pokazuje U 30, przy następnej próbie kalibracji nie da się jej wykonać bo ukazuje się U24, ma ktoś jakiś pomysł na to, czy są to zużyte tarczki, a może jakiś zaworek sterujący, skrzynia 2E22B, zegary są trzy, cyfrowe, proszę o pomoc,
  • MetalWork
  • Poziom 33  
    1993rok ale przed wrzesniem czy po? Elektrozawory pod deklem czy na zewnątrz? E13 to jednoczesne działajace przyciski góra i dól od półbiegów.Pewnie został ten błąd od nieudanej proby wejscia w kalibracje.4 nieistotna chyba jak dobrze pamietam od czujnika paliwa.
  • Poziom 9  
    93 przed wrześniem dokładnie 30 lipiec, elektrozawory chyba wewnątrz, idzie tam w dekiel wiązka z 7 przewodami, dzisiaj nawet zdjąłem koło,żeby się dokładnie przyjrzeć, błąd E13 był od początku kiedy nabyłem ale miałem dużo pracy i nie przyglądałem się tej usterce, natomiast dzisiaj robiłem kalibrację tak jak było to opisane w poście do NH 8340 chyba, seria ta sama więc powinno działać, jak wcześniej pisałem kalibracja była nie udana bo na żółwiu dochodzi do 300 i błąd wyskakuje, biegi nieparzyste słychać jak załącza jednak nie ciągną, na jedynce na równym powoli ruszy, 3,5,7 lipa.pytanie czy może to być wina jednego z elektrozaworów i czy muszę zdejmować boczny dekiel żeby to sprawdzić, czy zobaczę coś jak odkręcę pokrywę od góry pod podłogą w kabinie, chcę sprawdzić wszystkie opcje zanim będę musiał rozjechać skrzynię, nie dysponuję żadnymi materiałami także będę musiał się trochę nakombinować, z tą 4 może być dobre skojarzenie, bowiem ma wyświetlaczu pulsuje ta ikonka od paliwa

    Dodano po 5 [minuty]:

    Oleju jeszcze nie wymieniałem, wygląda na czysty, filtry też wyglądają jakby były nie dawno wymieniane, jednak nie wiem jakie są obecnie właściwości tego oleju, ale skoro są parzyste biegi i dobrze ciągną to dlaczego nieparzyste miałyby nie działać, przecież to wszystko pracuje w tym samym oleju.
  • Poziom 33  
    Wychodzi na to ze problem jest ze sprzęgłem C4.Niestety żeby sie do niego dostac trzeba rozkopac skrzynie biegów kompletnie,do oststniego elementu.Piszesz że na 1 sa slady ruszania więc sterowanie el.sprzegła nalezało by uznac że działa.Ale ja bym podłaczył żaróweczke równolegle do elektrozaworu.W tej wersji sprzęgła nie mają każde swojego elektrozaworu jak wersja po wrzesniu(z zaworami na zewnątrz) ale jeden zawór obsługuje dwa sprzęgła.Nie ma zasilania na cewce-jedno sprzegło ,jest zasilanie drugie sprzęgło.Nic nie rozkręcaj bo nic tam nie zobaczysz.Mozna jedynie odkręcic pokrywe z elektrozaworami i przez rurke zasilającą sprzęgło C4 dmuchac sprężone powietrze i zobaczyc gdzie ucieka.i czy sprzęgło sie porusza bo troche go tam widać.
    Probowałeś oszukac kompa podczas kalibracji ujmując obrotu przy wartosci poniżej 300 ?
  • MetalWork
  • Poziom 9  
    Małe sprostowanie nieparzyste biegi słychać że załącza ale nie ciągną, jedynie 1 coś drgnie że względu na przełożenie, natomiast wyższe nieparzyste tylko słychać jak "wyją" ale nie ciągną, później spróbuję oszukać kompa z obrotami, faktycznie przez ten dekiel od góry nic nie widać, później zdejmę też ten boczny dekiel, pytanie czy będzie z nim jakiś problem bo jest w nim wałek od wysprzeglika, i jeszcze czy trzeba odkręcać skrzynię od silnika, czy można ją odkręcić tam z tyłu, posiadasz jakiś schemat tej skrzyni, i elektroniki i układu sterowania hydraulicznego, na pewno będzie łatwiej, odkręciłem ten górny dekiel i widziałem chyba ze 4 rurki one szły od tego dekla bocznego w środku do przodu od czego? Znasz jakiś szybki sposób na rozjechanie tej skrzyni? dziękuję za super cenne porady.
  • Poziom 33  
    Ty sie tak nie spiesz do rozpoławiania.Rozpołowisz,rozbierzesz i nie znajdziesz przyczyny i co powymieniasz?Sprzęgła za 8 tyś zł?
    Odkręc ten boczny dekiel i do rurki od C4 dmuchaj powietrze,jak palisz papierosy to nadmuchaj dymu do węża i będziesz widział gdzie przeciek.Bo moze byc na tłoku sporzęgła a moze byc na wałku.Albo jak masz spuszczony olej ze skrzyni to do węża z powietrzem coś kolorowego,płyn do chłodnicnp.W deklu nie ma oski wysprzęglika,ta dzwigienka porusza zawór w dekielku.
    Do naprawy trzeba skrzynie odkręcic i od silnika i od tylnego mostu.
    Mam serwisówke.
  • Poziom 9  
    Więc rozebrałem, wygląda to tak
    Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste
    Nie wiem które to C4 ale z lewej na walku u w górny otwór dmuchałem i prawa stroną kosza ściąga się i ten tłoczek gdzie są te 3 otwory przesuwa się w dół, natomiast dmuchając w dolny otwór lewa strona kosza delikatnie drgnęła i olej wyskakiwał otworami w koszu a ten tłoczek drgnął lekko w górę ale nie tak jak poprzednio, ponadto cały kosz z trybem i ta płytka z otworami przesuwają się około 3 mm, miałeś rację chyba uszczelnienia na koszu do wymiany o ile wałek i tłok jest nie zużyty, mógłbyś mi opisać do czego są te otwory w bloku z prawej górny jest wolny, a i wysprzeglika jest ok? Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste
  • Poziom 33  
    Sprzęgło z lewej to C4.Wygląda że musisz rozbierac skrzynie.Wszystko wyjmuje sie przez otwór z przodu skrzyni biegów jak odkręcisz przedni dekiel.(po rozpołowieniu ciagnika.Zespól sprzegieł C3/C4 wyjmujesz przez ten otwor z boku ale po wyjęciu wałka.
    Otwory na prawej krawędzi są do doprowadzania oleju do sprzęgieł C1/C2 i przedniego napedu.
    Może poszło tylko uszczelnienie tłoka a reszta(tarczki i kosz )są ok.Ale i tak musisz wymienic wszystkie uszczelnienia na wałkach,bo po rozbiórce i ponownym montażu bedzie niepewnie.
    Jak byś szukal taniej serwisówki na dole masz nr.tel.
  • Poziom 9  
    Posiadasz jakieś numery katalogowe do tych uszczelnień, ja myślisz tak z doświadczenia mogą byc walki zużyte wytarte albo tłoki, pewnie złożenia igiełkowe też trzeba będzie wymieniać, nie przyglądałem się spacjalnie ale na tym koszu z prawej jeszcze jako tako tarczki a z lewej wyglądają gorzej, nie mam doświadczenia także nie wiem jak to powinno wyglądać, a ten luz wzdłużny tego kosza może być czy jeszcze jakieś pierścienie trzeba wymienić, wspominales o serwisowce, masz ją w pdf, możemy się jakoś dogadać, bo znając życie to co rusz to będzie potrzebny jakiś numer katalogowy części, masz może dojście do tanich części?
  • Poziom 9  
    Dzisiaj zdjąłem kabinę, wszystko wymyte jutro rozjazd i może uda się rozebrać skrzynię, jaki masz ten nr masz kolego? Do mnie +48 661 165 445
  • Poziom 9  
    Ok teraz widzę na zdjęciu, korzystam tylko na telefonie także widzę tylko wpisany tekst.
  • Poziom 9  
    Już okazało się co jest przyczyną, oto parę zdjęć Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste
    Jakieś paluchy tam grzebały wymienione tarczki ale tłoki porysowane od tych pierścieni sprężystych które popękały, chyba muszę poszukać całego kosza sprzęgłowego, poza tym na rewersie tarczki i przekładki wszystkie do wymiany Ford New Holland 7840 sle - Nie działają biegi nieparzyste
  • Poziom 3  
    Jakie koszta ci wyszły całej skrzyni? Bo mam ten sam problem