Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Niedziałające odblokowanie portów - Technicolor CGA2121

19 Lut 2019 12:40 909 6
  • Poziom 2  
    Proszę o pomoc w sprawie technicznej związanej z port forwardingiem/brakiem stałego ip (?).

    Od pewnego czasu staram się postawić serwer do gry (OpenTibia) na swoim komputerze. Niestety problem stwarza to, że z zewnątrz nie da się połączyć.
    Ustawienia mojego routera Technicolor CGA2121 (INEA) wyglądają tak jak w załącznikach (port forward).

    Wszystkie porty związane z grą są odpowiednio przekierowane na komputer osobisty podłączony kablem.

    Według ustawień routera (system DOCSIS 3.0) - mój adres WAN to 100.67.139.173 (fot. wan), natomiast gdy wchodzę na serwisy pokazujące moje publiczne IPv4 pokazują mi adres: 109.173.152.4, przy czym jeden z serwisów (iplocation) dodatkowo pokazuje IP Proxy 198.143.34.220 (fot. ip ).

    Strony sprawdzające otwarcie portów pokazują, że są one otwarte dla IP Proxy (bezwzględnie od moich ustawień routera), podczas gdy dla mojego IPv4 (109...) lub WAN (100.67..)- nie (fot. host check).

    Połączenie sprawdzam na wyłączonym firewallu, ale i tak mam reguły dla portów 7171, 7172, 80. Ponadto w ustawieniach sieciowych karty IPv4 ustawiłem ręcznie stałe ip wewnętrzne dla mojego komputera (192.168.0.11).
    Próby połączenia wykonuje z laptopa, a internet biorę z telefonu - nie ma problemu z połączeniem na inne serwery tej gry.

    Z czego wynika to, że mam różne adresy WAN i IPv4?
    Czy obecnośc proxy oznacza, że moja połączenie i tak przechodzi przez serwer proxy dostawcy (INEA) i nie da się bezpośrednio połączyć ze mną (teoretycznie samo przekierowanie portów powinno wystarczyć)?

    Proszę o pomoc, gdyż zależy mi na hostingu domowym, a sieci typu hamachi nie wchodzą w grę.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Na WAN modemu nie masz adresu IP publicznego.
    https://www.computerworld.pl/news/Wszystko-o-...y-translacji-adresow-sieciowych,391962,4.html
    https://reggle.wordpress.com/2012/07/15/rfc-6598-carrier-grade-nat-explained/
    https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT
    https://tools.ietf.org/html/rfc6598

    Adresy 100.64.0.0/10 zostały zarezerwowane dla operatorów do robienia NAT na dużą skalę.
    Powinieneś u swojego operatora zmienić swoje IP na prawdziwie publiczne.

    Możesz też spróbować z siecią Hamachi:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/LogMeIn_Hamachi
  • Poziom 43  
    gkwiatkowski napisał:
    Możesz też spróbować z siecią Hamachi:

    Nic to nie da, bo to nie on a do niego mają się łączyć inni.

    rlx napisał:
    Technicolor CGA2121 (INEA)

    Przesławic modemorouter w tryb bridge (jeśli w Inea taki ficzer jest), otrzymać publiczne IP najlepiej stałe (jeśli będzie publiczne dynamiczne, to możesz codziennie dostać inne IP i się z Tobą nie połączy nikt).
  • Poziom 25  
    KOCUREK1970 napisał:
    gkwiatkowski napisał:
    Możesz też spróbować z siecią Hamachi:

    Nic to nie da, bo to nie on a do niego mają się łączyć inni.

    Hamachi polega na dostępie przez chmurę.
  • Poziom 43  
    gkwiatkowski napisał:
    Hamachi polega na dostępie przez chmurę.

    Ale gra nie jest w chmurze, tylko fizycznie u kogoś na dysku a tam prywatne IP.
  • Poziom 25  
    Jak jest zainstalowane Hamachi, to dysk z prywatnym IP jest już w chmurze.
  • Poziom 2  
    Rozwiązałem problem kontaktując się z dostawcą internetu i domówiłem za 5zł/miesiąc publiczne ip.
    Dziękuję za pomoc.