Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf XF E6 - Sprawdzenie wtryskiwaczy

Frenzel 19 Lut 2019 17:58 174 4
  • #1 19 Lut 2019 17:58
    Frenzel
    Poziom 13  

    Witam jak poprawnie sprawdzić układ paliwowy w dafie?
    Mam problem z autem który wyrzuca blad nie poprawnej operacji pompy paliwa.
    Podczas uruchomienia pomp paliwowych ciśnienie utrzymuje się na wartości około 2000bar na jednej i drugiej z pozycji programu Texa. Jaltest natomiast pokazuje 2000bar na 1 i 2300bar na 2. Pompa 2 zostala wymieniona i wartosci bez zmian.

    Czy pompa 2 może mieć zmniejszoną wydajność przez 1 pompę? Czy coś dzieje się z wtryskiwaczami?


    Tak po za tym:
    Zawór na listwie puszczal wiec został wymieniony. Filtry pompka wstępna wymienione. Ciśnienie około 7bar na niskim.


    Wiem, że podczas uruchomienia spr pomp paliwa powinno się sprawdzać powrót paliwa z szyny i wtryskiwaczy. Jakiej wartości oczekiwać na powrocie z wtryskiwaczy ?

    Pozdrawiam

    Ps. Może ma ktoś ciekawe informacje pdf odnośnie e6 dafa? Z chęcią zamienię się informacjami z Mana :)

    0 4
  • #2 19 Lut 2019 21:12
    szyniu
    Poziom 20  

    Coś mam odnośnie układu paliwowego dafa e6 ale dopiero jutro mogę przesłać a co masz do MANa e6

    0
  • Pomocny post
    #3 19 Lut 2019 22:18
    dzidek1903
    Poziom 11  

    120 ml na powrocie z wtrysków i 30 max na szynie (jak jest wszystko ok to na szynie jest 0)
    problem w tym że wartości sa podane do testu DAVIE 4 gdzie podszas testu pompy są wysterowana na maksymalny wydatek i automatycznie podbijane są obroty na 1200
    Jeżeli texa lub Jaltest nie ma takiego testu daremne sprawdzanie bo wyniki nie bedą wiarygodne

    ciśnienie miedzy pompami moga sie nieco róznić i nie jest to zależne jedna od drugiej raczej
    mierzy je ten sam czujnik

    Dodano po 52 [sekundy]:

    podaj vin to coś znajde pod auto

    0
  • #4 19 Lut 2019 22:50
    Frenzel
    Poziom 13  

    Dzięki za konkretne info :)
    Jaltest jak i Texa ma możliwość wysterowania pomp w sposób jaki piszesz.
    Faktycznie dość często siadają zawory na listwie mierząc je nawet jałowych obrotach potrafią puszczać paliwo ciurkiem, po wymianie nawet kropelka nie pójdzie. A podczas testu pompy gdy ciśnienie wzrasta do max słyszałem o max 30 kroplach, nowy zawór prawie w ogóle nie puszcza przy tym teście. Czyli faktycznie się zgadza.

    Jak auto nie poleci w trasę, to jutro zmierzę paliwo z powrotu i podam vin.

    Prócz testu przelewowego, DAIVE posiada jakieś wiarygodne testy wtryskiwaczy? Pytam bo np w Manie dość łatwo postawić diagnozę :)

    W texa dodatkowo jest test przyspieszenia, wynik to max 7% różnicy między cylindrami, a sprężanie wszystkie po 99%.

    0
  • #5 20 Lut 2019 14:12
    WloczykijMalaMi
    Poziom 10  

    Tylko proszę pamiętać że po wymianie zaworu na szynie należy go zresetować, bo inaczej może się okazać że wymiana pomoże na chwilę.

    Pozdrawiam WiMM

    0