Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Laguna 2 1.9 dci 2003 rok - Nie odpala, migająca kontrolka silnika w srodku napi

dariog1981 19 Lut 2019 22:34 189 8
  • #1 19 Lut 2019 22:34
    dariog1981
    Poziom 3  


    Witam,
    Auto podczas długiej podroży ok 500 km przy przyspieszeniu podczas pokonywanie wzniesienia zgasło i zaczęło migać symbol silnika z napisem w środku "STOP" , na luzie dojechałem do najbliższej zatoczki.
    Nie chciało odpalić, migała kontrolka silnika a w środku piktogramu napis "stop".
    Paliwa w zbiorniku na jakieś 200 km według wskazania komputera pokładowego.
    Auto zholowane pod warsztat najbliższego mechanika.
    Mechanik wykasował błędy, jak mówił błąd zaworu EGR i wtrysków paliwa, twierdzi ze wymienił filtr paliwa i dotakowal paliwa-co widać na wskaźniku stanu paliwa. Twierdzi, ze jeździł kilka razy wokół komina warsztatu. Przy odbiorze auta mechanik nie był obecny. Auto odpalało ale gasło przy dodawaniu gazu i pojawiał się wspomniany piktogram silnika z napisem "stop".
    Parę razy na odpalonym silniku dopompowałem gruszka paliwo na przewodzie paliwowym pod maska, gdyż widoczne były bąble powietrza mimo ze w baku jakie 25 litrow disla.
    Po kilku próbach odpalenia i krótkich przejażdżkach wokoło warsztatu autem udało się odjechać z pod warsztatu i dojechać pod dom jakies 20 km od warsztatu.
    I tu już przy wjezddzie lekko na pagórkowaty parking auto zgasło i znów ten migający symbol silnika.
    Po kilku próbach udało się odpalić i wjechać na parking. Od tego czasu auto jak zapali to obroty faluja i jak by silnik pracował na dwa cylindry, po chwili gasnie i miga symbol silnika z napisem "Stop".
    Zabrałem sie za szukanie usterki. Wyczyściłem filtr paliwa-było trochę syfu. Odpowietrzyłem gruszką przed filtrem paliwa.
    I dalej nic. Odpala i po paru sekundach gaśnie a w wężyku miedzy gruszka odpowietrzającą a filtrem paliwa jest dużo powietrza mimo wielokrotnego odpowietrzania. Sprawdzalem na kostce podłączonej do pompki paliwa na zbiorniku paliwa ale nie stwierdziłem tak napięcia-nadmieniam ze sprawdzałem nie voltomierzem tylko probowka 12V, nie swieci na zadnym z 4 stykow- masa wzieta od gniazda tylnej zapalniczki.

    Pytanie do was czy po włączeniu zapłonu pompka paliwa powinna dostać napięcie i zacząć pompować paliwo, czy jest jaki sterownik, który tym steruje.
    Bezpieczniki pod maska przy akumulatorze sprawdzone, żaden nie przepalony. Zamieniałem tez przekaźniki gdyż wszystkie trzy jaki tam sie znajdują są tego samego typy i maja te same oznaczenia.
    Pomóżcie gdzie leży przyczyna tych problemow z lalunią. [/b]

    0 8
  • Testo
  • Testo
  • #3 20 Lut 2019 20:32
    genek1000
    Poziom 30  

    dariog1981 napisał:
    Parę razy na odpalonym silniku dopompowałem gruszka paliwo na przewodzie paliwowym pod maska
    dariog1981 napisał:
    czy po włączeniu zapłonu pompka paliwa powinna dostać napięcie i zacząć pompować paliwo, czy jest jaki sterownik, który tym steruje.

    Tak. Ten sterownik jest w formie gumowej gruszki na przewodzie :D
    Ten pojazd NIE posiada pompki elektrycznej do zasilania układu :cry:

    0
  • #4 20 Lut 2019 23:06
    dariog1981
    Poziom 3  

    Nie posiada pomki powiadasz, a niby jak jest pobierane paliwo z baku?

    Dodano po 3 [minuty]:

    genek1000 napisał:
    dariog1981 napisał:
    Parę razy na odpalonym silniku dopompowałem gruszka paliwo na przewodzie paliwowym pod maska
    dariog1981 napisał:
    czy po włączeniu zapłonu pompka paliwa powinna dostać napięcie i zacząć pompować paliwo, czy jest jaki sterownik, który tym steruje.

    Tak. Ten sterownik jest w formie gumowej gruszki na przewodzie :D
    Ten pojazd NIE posiada pompki elektrycznej do zasilania układu :cry:


    A jak paliwo jest pobierane do układu zasilającego, co może powiesz ze pompa wysokiego ciśnienia CR je zasysa?

    Dodano po 2 [godziny] 14 [minuty]:

    genek1000 napisał:
    dariog1981 napisał:
    Parę razy na odpalonym silniku dopompowałem gruszka paliwo na przewodzie paliwowym pod maska
    dariog1981 napisał:
    czy po włączeniu zapłonu pompka paliwa powinna dostać napięcie i zacząć pompować paliwo, czy jest jaki sterownik, który tym steruje.

    Tak. Ten sterownik jest w formie gumowej gruszki na przewodzie :D
    Ten pojazd NIE posiada pompki elektrycznej do zasilania układu :cry:


    https://www.renaultsklep.pl/73527/pompa-paliwa-plywak-1.9-dci-8200465952-8200004958

    Taka tez popmka jest m moje lagunie.

    0
  • #5 21 Lut 2019 09:28
    genek1000
    Poziom 30  

    dariog1981 napisał:
    Nie posiada pomki powiadasz, a niby jak jest pobierane paliwo z baku?

    Dodano po 3 [minuty]:

    genek1000 napisał:
    dariog1981 napisał:
    Parę razy na odpalonym silniku dopompowałem gruszka paliwo na przewodzie paliwowym pod maska
    dariog1981 napisał:
    czy po włączeniu zapłonu pompka paliwa powinna dostać napięcie i zacząć pompować paliwo, czy jest jaki sterownik, który tym steruje.

    Tak. Ten sterownik jest w formie gumowej gruszki na przewodzie
    Ten pojazd NIE posiada pompki elektrycznej do zasilania układu


    A jak paliwo jest pobierane do układu zasilającego, co może powiesz ze pompa wysokiego ciśnienia CR je zasysa?

    Chłopie :D Teraz kpisz czy robisz z siebie idiotę :?: :!:
    Poczytaj na internecie o pompie Bosch CP3 i zmień podpis pod Nickiem z " mechanika samochodowa " na " cukiernictwo " .
    A ten przykład https://www.renaultsklep.pl/73527/pompa-paliwa-plywak-1.9-dci-8200465952-8200004958 to chyba podałeś dla niewidomych bo każdy rozgarnity zauważy że ten element to tylko smok z wskaźnikiem poziomu paliwa - bez pompy elektrycznej :D

    0
  • #6 21 Lut 2019 09:36
    dariog1981
    Poziom 3  

    genek1000 napisał:
    dariog1981 napisał:
    Nie posiada pomki powiadasz, a niby jak jest pobierane paliwo z baku?

    Dodano po 3 [minuty]:

    genek1000 napisał:
    dariog1981 napisał:
    Parę razy na odpalonym silniku dopompowałem gruszka paliwo na przewodzie paliwowym pod maska
    dariog1981 napisał:
    czy po włączeniu zapłonu pompka paliwa powinna dostać napięcie i zacząć pompować paliwo, czy jest jaki sterownik, który tym steruje.

    Tak. Ten sterownik jest w formie gumowej gruszki na przewodzie
    Ten pojazd NIE posiada pompki elektrycznej do zasilania układu


    A jak paliwo jest pobierane do układu zasilającego, co może powiesz ze pompa wysokiego ciśnienia CR je zasysa?

    Chłopie :D Teraz kpisz czy robisz z siebie idiotę :?: :!:
    Poczytaj na internecie o pompie Bosch CP3 i zmień podpis pod Nickiem z " mechanika samochodowa " na " cukiernictwo " .
    A ten przykład https://www.renaultsklep.pl/73527/pompa-paliwa-plywak-1.9-dci-8200465952-8200004958 to chyba podałeś dla niewidomych bo każdy rozgarnity zauważy że ten element to tylko smok z wskaźnikiem poziomu paliwa - bez pompy elektrycznej :D


    Witam szanownego guru mechaniki pojazdowej :-)
    Nigdzie w moin poscie nie zaznaczylem ze jestem mechanikiem. Jestem tylko uzytkownikiem Laguny 2 1.9 dci i zamiescilem posta z prosba o pomoc w rozwiazaniu usterki jak w opisie.
    Prubuje sam znalezc przyczyne tej awari przeszukujac internet i rozne fora. Super, ze napisałeś ze to nie pompa paliwowa elektryczna a pływak ze smokiem. To juz posuwa temat do przodu troszeczke:-)
    Milego dnia życzę:-)

    0
  • Pomocny post
    #7 21 Lut 2019 19:57
    genek1000
    Poziom 30  

    dariog1981 napisał:
    Nigdzie w moin poscie nie zaznaczylem ze jestem mechanikiem

    To po ci ci w opisie pod nickiem " mechanika samochodowa" :?:
    dariog1981 napisał:
    Witam szanownego guru mechaniki pojazdowej

    Nie jestem guru mechaniki .
    Odpisałem ładnie w 3 poście na twoje pytania że pojazd posiada gruszkę i nie posiada pompki elektrycznej .
    Prosisz o pomoc a potem podważasz w kpiący sposób słowa swojego rozmówcy
    dariog1981 napisał:
    Nie posiada pomki powiadasz, a niby jak jest pobierane paliwo z baku?
    dariog1981 napisał:
    A jak paliwo jest pobierane do układu zasilającego, co może powiesz ze pompa wysokiego ciśnienia CR je zasysa?

    nie zadając sobie odrobiny trudu żeby sprawdzić w internecie jak jest zbudowany układ paliwowy w twoim samochodzie .
    To skoro tak traktujesz swojego rozmówcę to czego oczekujesz w odpowiedzi :?:
    Co z diagnostyką :?:
    Jakie błędy :?:
    Co dzieje się z ciśnieniem paliwa :?:
    Musisz wyeliminować układ niskiego cisnienia paliwa.
    Nie masz czasami przetartego przewodu paliwowego pomiędzy filtrem a pompą CR :?:
    Nie ma tłustych śladów ropy na wężach paliowowych , na filtrze , na połączeniach :?:
    Czy jak zasilisz pompę CR opadowo z innego zbiornika to co się dzieje :?:

    0
  • #8 22 Lut 2019 12:04
    dariog1981
    Poziom 3  

    Witam wszystkich, tema rozwiązany.
    Uwalony był kabelek przy kostce pompy CR.
    Po wymianie kostki i zlutowaniu połączeń kabelków Laguna śmiga aż milo :-)
    Dziękuję wszystkim za wskazówki, które pomogły mi amatorowi ,bez wizyty w warsztacie, bez podłączania CLIP-a i innych cudów naprawić samemu auto .
    Pozdrawiam serdecznie.

    0
  • #9 22 Lut 2019 12:05
    dariog1981
    Poziom 3  

    Witam wszystkich, tema rozwiązany.
    Uwalony był kabelek przy kostce pompy CR.
    Po wymianie kostki i zlutowaniu połączeń kabelków Laguna śmiga aż milo :-)
    Dziękuję wszystkim za wskazówki, które pomogły mi amatorowi ,bez wizyty w warsztacie, bez podłączania CLIP-a i innych cudów naprawić samemu auto .
    Pozdrawiam serdecznie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Złamany kabelek przy kostce pompy CR.

    0