Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio II - Szyba pasażera nie opuszcza się, nie reaguje na przycisk

19 Lut 2019 23:44 5070 51
  • Poziom 18  
    Witam, CLIO II 2001 benzyna 16v 75 KM 55 kW 1.2. Nie działa przycisk opuszczania szyby u pasażera, z dwóch stron nie reaguje na naciśnięcie, zarówno po stronie kierowcy i pasażera. Zaś po stronie kierowcy szyba się opuszcza, przycisk działa. Pytanie czy te przyciski padły czy silnik czy coś jeszcze innego?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 14  
    Nie reaguje przycisk z dwóch stron- czyli rozumiem, że w obydwu drzwiach. Nie stawiałbym tu na przycisk, a głębiej. Myślę, że to nic w drzwiach. Bo nie reagowałby wtedy tylko w jednych.
  • Poziom 39  
    Witam .
    Może być w drzwiach ,przerwane(kilka)przewody ,przykładowo zasilania silnika,w przypadku silnika szyby z elektroniką.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator Samochody
    Te przełączniki są połączone szeregowo ze sobą, oba muszą być sprawne, oraz instalacja pomiędzy nimi żeby szyba działała. Weź żarówkę z przylutowanymi 2 kablami i szukaj czego i gdzie brakuje
  • Poziom 18  
    brani napisał:
    Złacze na słupku A

    Gdzie jest słupek A?

    Czyli rozumiem, że gdyby po stronie kierowcy coś się zepsuło, to strona pasażera nawet gdyby miała sprawny przycisk to się nie opuści?

    Jeszcze dodam, że na początku przestał działać przycisk pasażera, np gdy pasażer opuścił swoją szybę, nie mógł już jej podnieść, więc robiłem to ze strony kierowcy, czyli ją mu zamykałem. Teraz przycisk od szyby pasażera już nie działa po obu stronach. Tylko szyba kierowcy się opuszcza.
  • Poziom 39  
    Jeżeli są silniczki z dwoma przewodami,to musisz sprawdzić przewody w przelotce do drzwi.Jak są całe, należy kontrolką z żarówki sprawdzić czy dochodzi napięcie do wyłącznika.Nie tylko (+),ale również (-),ponieważ brak (-) na wyłączniku oczywiście nie uruchomi silnika szyby.Gdy wszystko jest OK,to przyczyną może być sam przełącznik,gdyż często ulegają uszkodzeniu jego styki.
  • Poziom 18  
    Renault Clio II - Szyba pasażera nie opuszcza się, nie reaguje na przycisk

    Wtyczka na zdjęciu wchodzi do silniczka szyby. Tam powinien być plus czy minus? Sprawdzałem multimetrem czy jest obwód i przy wsadzeniu końcówki z miernika do jeden dziurki w wtyczce i drugą gdzieś na blachę to miernik zaczął piszczeć, obwód się zamyka. Tam samo w drugim otworze wtyczki. Czyli wychodzi na to, że jest minus.

    Gdy jedną końcówkę miernika podłączyłem do plusa zapalniczki, a drugą do jednej dziurki wtyczki i naciśnięciu przycisku opuszczania szyb, na mierniku pokazuje się napięcię akumulatora.
    W takim razie którędy dochodzi prąd to silniczka, skoro mam na wtyczce w obu otworach kostki masę?
  • Moderator Samochody
    Gdy przełączniki są w pozycji spoczynkowej na obu stykach silniczka jest albo +12V, albo masa, dodatkowy efekt hamujący podnośnik szyby
    Instalację sprawdzaj żarówką, przy słabym/ wypalonym styku miernik pokaże napięcie, żarówka już nie
  • Poziom 18  
    Podpialem na ostro w dwa piny silniczka plus i minus i ruszył. Szyba w dół i w górę. Czyli silnik sprawny. Wychodzi, że przycisk, albo kierowcy, albo pasażera, chyba że dwa na raz,
  • Poziom 39  
    Czy Twoje wyłączniki od szyb posiadają numery pinów?,jak jest pokazane na schemacie zamieszczonym przez Kolegę Carrota?.Jeżeli tak ,to po wyjęciu wtyczki pasażera na pinach 3-5 powinien być (+),natomiast na pinie 4 stała masa.Sprawdzanie wykonuj kontrolką z żarówki,nie miernikiem.Na kostce silnika(bez naciskania przycisków powinien być (+),względem nadwozia(-).Jeżeli na wtyczce wyłącznika jest tak jak piszę(jest napięcie),a nie ma na kostce silnika ,to uszkodzony przełącznik pasażera.
    Natomiast gdy nie ma tych napięć (pin 3-5)lub masy(pin4),to mogą być uszkodzone przewody w drzwiach pasażera,lub kierowcy,ewentualnie uszkodzony przełącznik po stronie kierowcy.
  • Poziom 18  
    Jedyne napięcie, jakie mi pokazywało to 2,5V, i to tylko na przycisku, który działa, czyli szyba kierowcy. Gdy robiłem to żarówka to w tym miejscu po zwarciu pinów otwierało mi szybę, a na drugim pinie zamykało :) chyba kupie wezmę ze sklepu na próbe nowe przyciski i wymienię, jak nic to nie da to zwrócę i będę dalej szukał.
  • Poziom 39  
    Do których pinów masz połączoną żarówkę.
  • Poziom 18  
    Gdy we wtyczce przycisku pasażera dałem na pin 3 lub 5, a drugą koncówke na 4 pin to niestety nic sie nie działo, ani żarówką ani miernikiem.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Znalazłem taki schemat jeszcze, do tego modelu samochodu.

    Renault Clio II - Szyba pasażera nie opuszcza się, nie reaguje na przycisk
    645-Uch
    1168-Lewy zespół przełączników
    203-Lewy silnik
    133-Prawy przycisk
    204-Prawy silnik
  • Poziom 39  
    Podaj (+) na zaciski 3 i 5 i sprawdź czy szyba działa.
  • Poziom 18  
    nikusert napisał:
    Podaj (+) na zaciski 3 i 5 i sprawdź czy szyba działa.


    Podpinam + z zapalniczki. Gdy daję na sam pin 3 to podswietlaja mi się zegary i zapalniczka, gdy sam pin 5 iskry, gdy 3i5 jednocześnie to iskry.
  • Poziom 39  
    Które piny zwierałeś i szyba działała?.Czyli na pinie 3 jest podświetlenie przycisku ,tak by to wyglądało.
  • Poziom 33  
    carrot napisał:
    Przeanalizuj schemat:
    133 przełącznik w drzwiach pasażera
    532 przełącznik w drzwiach kierowcy

    Nie wiem skąd carrot dorwał ten schemat ale to jest wersja na MEKSYK z osobnym modułem sterownia impulsowego szyby kierowcy. :D
    Ty posiadasz taką wersję jak na schemacie który wkleiłeś .
    Jak tak dalej będziecie podawać napięcie gdzie popadnie to za chwilę coś spłonie ( jak już nie spłoneło) . :cry:
    PIN 3 (LPG) na który podałeś 12v to pdświetlenie przycisków i światła pozycyjne z lewej strony :D
    PIN 5 to sygnał MASOWY do UCH żeby podał napięcie na szybę kierowcy . :cry:
    Posłuchaj "wujka Genka" i zobacz do przełączników . :D
    Zacznij od strony kierowcy .
    Przełącznik bardzo łatwo sie rozbiera .
    Po zdjęciu obudowy z przyciskami zostanie ci część od strony wtyczki z płytka drukowaną .
    Płytkla jest nabita na piny od wtyczki .
    Delikatnie podważ po kolei każdy punkt płytki i odziel ją od częsci z wtyczką ( uprzednio oznacz położenie płytkli względem części z wtyczką bo będą jaja) .

    Obejżyj płytkę od strony lutów i napraw ewentualne zimne luty .
    Poskładaj w odwrotnej kolejności .
    Płytkę drukowaną możesz po nabiciu przylutowac do pinów dla pewności - ale zanim to zrobisz bądź pewny zę ją dobrze założyłeś i nie musisz wracać do dolnej cześci płytki .
    Po rzylutowaniu będzie dramat z powtórnym demontażem. :D
    Oczywiście przed robiórką przełącznika możesz również sprawdzić czy napięcia z przełącznika są prawidłowe . :D
    Interesuje cie PIN 1 w białej szufladzie i PIN 2 w czarnej.
    Zapnij kontrolkę na masę , włącz zapłon i sprawdź na PIN 1 czy jest napięcie po nacisnięciu szyba dół lub góra.
    W jednej pozycji powinna świecić w drugiej nie .
    Analogicznie na PIN 2 - jeśli na PIN 1 świeciła w dolnej pozycji włącznika to na PIN2 ma swiecić w górnej .
    Napięcia "zamieniają się miejscami" :D
    Jesli +12v jest prawidłowo to teraz zapinasz kontrolkę na żółty przewód we wtyczce ( PIN 2 w białym i PIN 3 w czarnym) i sprawdzisz teraz masy na tych samych pinach co sprawdzałeś napięcie +12V .
    Jeśli któregoś napięcia ( + lub - ) brakuje to uszkodzony przełącznik .
  • Poziom 39  
    Ty Kolego podajesz jak naprawić szybę kierowcy.Tu natomiast problem jest z szybą pasażera ,która jest bez elektroniki.Oba schematy są problematyczne,gdyż jak pisze Kolega Zbyszek 100, w poście 18,gdy poda napięcie na pin 3,to działa podświetlenie i tu się ze schematami nie zgadza.Napisz co zwarłeś (które piny),że szyba ponownie działała z przycisków .Jak odłączysz wtyczkę od strony pasażera sprawdź co masz na poszczególnych pinach.Czy jest;
    -masa
    -dwa napięcia zasilające
    -podświetlenie(musisz włączyć światła postojowe pewnie)
  • Poziom 33  
    nikusert napisał:
    Ty Kolego podajesz jak naprawić szybę kierowcy.Tu natomiast problem jest z szybą pasażera ,która jest bez elektroniki.Oba schematy są problematyczne,gdyż jak pisze Kolega Zbyszek 100, w poście 18,gdy poda napięcie na pin 3,to działa podświetlenie i tu się ze schematami nie zgadza.Napisz co zwarłeś (które piny),że szyba ponownie działała z przycisków .Jak odłączysz wtyczkę od strony pasażera sprawdź co masz na poszczególnych pinach.Czy jest;
    -masa
    -dwa napięcia zasilające
    -podświetlenie(musisz włączyć światła postojowe pewnie)

    Hallo . Obudź się :D
    Nie rób wstydu mojemu miastu :D
    Popatrz do schematu z postu 16 od ZBYSZKA100.
    Co tam widzisz na elemencie 1168( przełącznik szyb od strony kierowcy)
    PIN 3 z białej szuflady biegnie do bezpiecznika F26 od świateł postojowych.
    No chyba że mówisz o PIN 3 z czarnej szuflady ale to wtedy jest plus po zapłonie z modułu UCH ( kolor żólty oznaczenia JA - renault ZAWSZE żółtym kolorem oznacza zasilanie po zapłonie ) ,
    Więc jak poda plus na PIN3 to mu świecą podświetlenia przełaczników i postojówki- to co się nie zgadza wg . Ciebie w schemacie :?:
    PIN1 i PIN 2 w elemencie 1168 z oznaczeniami 22D i 22C sa połączone z Pin A1 i B2 w elemencie 133 ( przełącznikm szyby pasażera) i na tych połączeniach trzeba sprawdzić zasilania :D
  • Poziom 39  
    Ty piszesz o przełączniku od strony kierowcy ,to oczywiście że się zgadza,więc Ty się raczej obudź,bo Ja piszę o przełączniku od strony pasażera(Ty o przełączniku kierowcy) ,który należy sprawdzić jego dwa zasilania po kluczyku z przełącznika kierowcy i masę.W tym przełączniku podświetlenie nie jest przecież na pinie 3.Cały czas piszę że Kolega Krzysztof ma sprawdzić przełącznik od strony pasażera.Gdy nie będzie dwóch tych zasilań ,lub masy ,problemu należy szukać w przewodach w drzwiach (przelotka).Jeżeli to jest OK,to należy sprawdzić przełącznik po stronie kierowcy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    W przełączniku pasażera podświetlenie jest na pierwszym pinie B3 przy samym przełączniku.
  • Poziom 33  
    nikusert napisał:
    Podaj (+) na zaciski 3 i 5 i sprawdź czy szyba działa.
    nikusert napisał:
    Ty piszesz o przełączniku od strony kierowcy ,to oczywiście że się zgadza,więc Ty się raczej obudź,bo Ja piszę o przełączniku od strony pasażera(Ty o przełączniku kierowcy) ,który należy sprawdzić jego dwa zasilania po kluczyku z przełącznika kierowcy i masę.W tym przełączniku podświetlenie nie jest przecież na pinie 3.Cały czas piszę że Kolega Krzysztof ma sprawdzić przełącznik od strony pasażera.Gdy nie będzie dwóch tych zasilań ,lub masy ,problemu należy szukać w przewodach w drzwiach (przelotka).Jeżeli to jest OK,to należy sprawdzić przełącznik po stronie kierowcy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    W przełączniku pasażera podświetlenie jest na pierwszym pinie B3 przy samym przełączniku.

    Więc piszę jeszcze raz że schemat wykopany przez carrot jest błędny ( jest na wersję MEKSYKAŃSKĄ) :D
    Schemat zbyszka100 jest poprawny i nie ma tam PIN 5 ani PIN 3 na wyłączniku pasażera . :cry:
    Na wyłączniku pasażera sa oznaczenia B1, B2, B3 i A1,A2i A3 więc jeśli piszesz poadaj napięcie na PIN3 lub PIN 5 to ja myślę o przeączniku od strony kierowcy i wg .mnie zbyszek podał napięcie na PIN 5 i PIN na wyłaczniku od strony kierowcy bo na wyłączniku od strony pasażera NIE MA TAKICH oznaczeń.
    No chyba że się mylę i są oznaczenia 123456 ale tutaj już musi się wypowiedzieć autor tematu który coś zamilkł :D

    Dodano po 7 [minuty]:

    piachu1994 napisał:
    To ja też dorzucę swoje schematy, które mam.

    TEż fajne te schamaty tylko psiadają jedna wadę - jak sprawdzić na wyłączniku pasażera PIN 6 skoro na wtyczkach jest opis A1,A2,A3 i B1, B2 i B3 :?:
    Do tych schamtów niestety trzeba byc myślącym elektrykiem bo laik sobie nie poradzi z ta rozbieżnością oznaczeń na wtyczce - chyba że jeszcze gdzieś masz widok wtyczki - rysunek jak wygląda i oznaczenie pinów zgodne z schematem :D
  • Poziom 35  
    genek1000 napisał:
    Też fajne te schamaty tylko psiadają jedna wadę - jak sprawdzić na wyłączniku pasażera PIN 6 skoro na wtyczkach jest opis A1,A2,A3 i B1, B2 i B3 :?:
    Do tych schamtów niestety trzeba byc myślącym elektrykiem bo laik sobie nie poradzi z ta rozbieżnością oznaczeń na wtyczce - chyba że jeszcze gdzieś masz widok wtyczki - rysunek jak wygląda i oznaczenie pinów zgodne z schematem :D

    Dla chcącego nic trudnego. Ważne, że ma oznaczone połączenia, kolory przewodów.
    Do ustalenia co oznacza A1 A2 itd wystarczy zwykła żaróweczka, a przede wszystkim chęci.
  • Poziom 39  
    Wypinasz obie kostki (strona kierowcy,strona pasażera),oczywiście mowa o kostkach przełączników.Przykładasz multimetr i sprawdzasz gdzie jest przejście.Tam gdzie jest ,to są przewody od silniczka,dla pewności podasz napięcie przez żarówkę reflektorową ,silnik powinien delikatnie ruszyć.
  • Poziom 35  
    Panowie,
    Zasilanie ma być na przycisku u kierowcy, dalej idzie poprzez dwa przewody do przełącznika pasażera.
    Dopóki nie będą sprawne przełączniki, szyba nie będzie się opuszczać ani podnosić.
    Zasilanie na przełącznik pasażera właśnie wychodzi z guzika kierowcy.
    Czyli w skrócie przełączniki wymień i po sprawie.
    Dołączam schemat dotyczący tylko szyby pasażera.
    Renault Clio II - Szyba pasażera nie opuszcza się, nie reaguje na przycisk
  • Poziom 18  
    Jutro przyjdzie przełącznik kierowcy, dzisiaj przyszedł nowy pasażera, ale dalej nie działa.

    Gdy podaję prąd z zapalniczki do kostki po stronie pasażera do pinu 1 i 6 to otwiera lub zamyka (zamyka się jakoś ciężej i kabelki się grzeją)
    Renault Clio II - Szyba pasażera nie opuszcza się, nie reaguje na przycisk

    Wygląda tak jakby do kostki pasażera nie dochodził prąd.
  • Poziom 18  
    Niestety wymiana przełącznika kierowcy i pasażera nic nie zmieniła. Jakieś rady?