Dla zainteresowanych - silniki 6374 170kV z czujnikami Halla sprowadzane przez Kamami.pl kosztują 215,25zł/szt.
Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over theredondu wrote:Czyli podchodzisz do tego tak naokoło, jak tylko możliwe.Planuję zastosować paski zębate...
.................
Zębatki dobrałem na stronie...
.................
Następnie użyłem generatora zębatek i wygenerowałem plik STL na stronie...
.................
Pobrany plik STL zaimportowałem do Skechupa i zrobiłem odcisk zębów, by stworzyć własną wstępną wersję zębatki. Dalsze prace przewidują osadzenie łożysk i odchudzenie zębatek
And! wrote:Czy przy takiej masie i mocy silników oraz obecności przekładni warto dodać algorytm rozpędzania/hamowania silnika aby uniknąć udarów mechanicznych gdy z dla zatrzymanego napędu pójdzie polecenie cała na przód?
dondu wrote:Tak, bo zależy nam by potrafił powolutku się przemieszczać. Prędkość maksymalna nie jest istotna.
dondu wrote:by jak największa ilość zębów na osi silnika napędzała pasek
ArturAVS wrote:Czyli Vmax ~0,4km/h
ArturAVS wrote:Duży kąt opasania jaki zastosowałeś to idealne rozwiązanie, dodając regulację tej rolki można regulować naciąg w miarę rozciągania paska.
dondu wrote:Nie, 4,3km/h![]()
dondu wrote:Kąt opasania - brakowało mi tego określenia
ArturAVS wrote:Jakim momentem obrotowym "na kołach" będzie toto dysponować? Bo mam takie wrażenie że jakiś niewielki samochód powinno pociągnąć... Te sterowniki silników poza kontrolą prędkości obrotowej mogą regulować moment?
Moderated By dondu:Część nie w temacie usunąłem, by nie rozwijała się w tym kierunku dyskusja.
dondu wrote:Najsłabszym ogniwem będą dość wąskie koła, ale będzie akcelerometr i czujnik obrotów, więc dam radę wykrywać uślizgi.
ArturAVS wrote:Czyli oprócz detekcji uślizgu podczas ruszania i jazdy musisz jeszcze zaimplementować namiastkę ABSu, tak żeby przy gwałtownym hamowaniu (np. przycisk "grzyb" awaryjnego zatrzymania) nie powodował niekontrolowanego ruchu.
ArturAVS wrote:Drivery silników umożliwiają hamowanie z odzyskiem? Coraz ciekawiej się zapowiada.
dondu wrote:To drivery za kilkaset złotych, a nie za kilka tysięcy, więc nie.![]()
ArturAVS wrote:Częste ruszanie i hamowanie to duże straty energii, a hamowanie odzyskowe wydłużyłoby pracę na akumulatorach.
Quote:Pas napędowy, pasek zębaty 5M 325 12 .
Grupa produktów: pasy zębate, producent:BRIZZON,
podziałka: 5 mm, długość: 325 mm, szerokość całkowita: 12 mm, ilość zębów: 65.
Alternatywne oznaczenia: 5M 325 12 , 325 5M 12
Pasy zębate to wysokowydajne pasy, które są rezultatem konsekwencji w dążeniu do rozwoju technologii i ogromnego doświadczenia przy produkcji pasów napędowych. Specjalnie opracowany okrągły kształt zęba zapewnia lepsze dopasowanie do koła pasowego, cichszą pracę oraz wysoką wydajność. Ma to też spory wpływ na wytrzymałość pasków. Pokrywająca zęby tkanina nylonowa zwiększa wytrzymałość na ścieranie oraz wydłuża żywotność. Pasy te są też produkowane w wersji wzmocnionej przez co w najmocniejszej wersji nadają się do napędów nawet o mocy 1000 kW.
Charakterystyka techniczna:
- najwyższa precyzja,
- cichsza praca dzięki specjalnemu kształtowi zębów,
- bezobsługowe,
- pracują ze standardowymi kołami HTD,
- odporne na temperatury od -30°C do 100°C,
- sprawność do 98%,
- zgodny z ISO 9563.
Przykłady zastosowań:
- maszyny biurowe - drukarki, kopiarki, faksy, niszczarki,
- sprzęt gospodarstwa domowego - roboty kuchenne, tarki, odkurzacze, maszyny do szycia, narzędzia ogrodnicze,
- samochody - szyby, regulatory siedzenia, szyberdachy, regulatory lusterek,
- przemysł - maszyny włókiennicze, maszyny do przędzenia, tkania, maszyny papiernicze,
- maszyny do obróbki drewna, obrabiarki, napędy liniowe, przenośniki, wyciągi narciarskie,
- maszyny pakujące, otwieracze do drzwi i bram, podnośniki, miksery, wytłaczarki, kompresory.