Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot 307SW 2002 - Nie odpala po kilku miesiącach postoju

20 Lut 2019 21:05 546 18
  • Poziom 12  
    Pacjent j.w., pug 307 HDI RHY Bosch.
    Po zimie padł akumulator, praktycznie do zera. Po wymianie aku nie odpala.
    Objawy:
    -Kręci dobrze
    -Nie pali
    -Szybko mruga lampka przy przycisku zamykania z kluczykiem na konsoli środkowej
    -Nie działają światła, wycieraczki - ogólnie COM2000
    -Nie łączy się z silnikiem, manetką ani BSI, zasilanie i masa w gnieździe OBD są.
    -Podłączany PP2000, nie chce gadać z żadnym sterownikiem.

    Kroki:
    -Zmieniona bateria w kluczyku, synchronizacja nic nie daje, reaguje na pilota ale nie działa centralny
    -Przy otwieraniu drzwi kluczykiem zapala się lampka i licznik, ale nie działa centralny
    -Sprawdzone bezpieczniki na BSI, wszystkie wydają się być OK
    -Sprawdzone bezpieczniki pod maską, wszystkie OK
    -Wszystkie wtyczki wypięte, czyszczone piny, spryskane wtyczki, wetknięte od nowa
    -Po wypięciu małej czarnej wtyczki ze skrzynki pod maską zapala światła
    -Po tych zabiegach PP2000 dalej nie komunikuje się z autem. Nie czyta VINu, nie wchodzi w poduszki, bsi, manetkę ani kompa silnika.

    Od czego zacząć dalsze poszukiwania?
  • Poziom 16  
    Ja bym najpierw zrobił porządek ze złączem obd by wiedzieć o co kaman w Ecu,


    w gnieździe obd są dwie masy i dwa + i jeden + masz po zapłonie.. piny 7 i 15 są do z czytywania pamięci z tego sterownika silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Zapewne wysypała się zawartość motoroli w BSI. Walczyłem z identycznym przypadkiem tydzień temu. Zaprogramowałem motorolę czystym wsadem a potem trzeba to wszystko razem dogadać. Mój pacjent zgłaszał jeszcze na wyświetlaczu ECONOMY MODE ACTIVE.
  • Poziom 16  
    miwi napisał:
    Zapewne wysypała się zawartość motoroli w BSI. Walczyłem z identycznym przypadkiem tydzień temu. Zaprogramowałem motorolę czystym wsadem a potem trzeba to wszystko razem dogadać. Mój pacjent zgłaszał jeszcze na wyświetlaczu ECONOMY MODE ACTIVE.


    Jak Bsi się posypie to nie zczytam kodów z Ecu ?
  • Poziom 12  
    Tutaj oczywiście tak samo ECONOMY MODE ACTIVE.

    I przyłączam się do pytania, czy przy awarii BSI nie da rady odczytać kodów z ECU?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam, że otworzyłem BSI, i mała płytka ma bardzo szare luty, wygląda dziwnie. Cyna nie jest błyszcząca, lecz cała płytka i luty są matowe.
  • Poziom 25  
    Zrób BSI na douczenie, później oczytaj kod ze sterownika silnika i zaprogramuj BSI.
  • Poziom 12  
    Czyli co, virgin z tego BSI co mam i potem wymiana BSI? Czy jest fizycznie uwalony, i trzeba od razu kupić drugi i skopiować mu eprom ze starego?
  • Poziom 25  
    Daj lepiej komuś kto się tym zajmuje bo nie masz bladego pojęcia.
    Przecież napisał Ci post wyżej że wyleciała zawartość z motoroli więc co chcesz skopiować ?
  • Poziom 12  
    Chcę dać komuś BSI do naprawy, tylko nie wiem czy kupić drugi. A to nie ma flasha w motoroli i jeszcze epromu?
  • Poziom 25  
    Flash jest dobry wyleciał eeprom. Wszystko jest w motoroli.
    Ale dalej nie wiem co tam lepisz. Zostaw auto w zakładzie zrobi od a do z.
    Tak narazisz się na koszty bo najpierw zapłacisz za wyczyszczenie a później dodatkowo za drugie BSI.
  • Poziom 27  
    Jest jeszcze jedno wyjście, kupić komplet z innego auta.
  • Poziom 12  
    Chętnie bym zostawił w serwisie, tylko wiecie jak jest. Zaraz będzie zepsute wszystko i milion monet. Mam pp2000 i chcę to uruchomić. Póki co nadal nie wiem co jest zepsute, bo nie chcecie zdradzić, czy nie komunikuje się z żadnym sterownikiem przez uwalone BSI, czy przez co innego jeszcze. Nie znam architektury elektroniki 307mki, dlatego piszę tutaj z prośbą o pomoc.

    Od "zakładu" dowiedziałem się że mam dostarczyć stare BSI oraz drugie sprawne. Więc się zastanawiam, po cholerę kupować drugi, skoro niby tylko eprom się sypnął. Zrobić virgin, dokodować resztę i wszystko. A zakład każe kupić drugi BSI, dlatego gdybym znał więcej szczegółów to byłoby inaczej.

    Tak więc, jeśli ktoś chce objaśnić mi bliżej architerkturę elektroniki takiego puga, będę wdzięczny, i ile mogę sam to zrobię, bo chyba o to chodzi. Mogę mieć PIN do auta, drugie BSI i chyba więcej nie potrzeba mając pp2000. Jak nie, to se poczytam w języku language skoro działanie starego trupa to taka tajemnica.
  • Poziom 25  
    Ale samym planetem nic nie zrobisz. W BSI masz motorolkę jak ją odczytasz i będziesz miał zawartość to można o czymś podyskutować. Bez wsadu dyskusja nie ma sensu bo jest czysto teoretyczna.
  • Poziom 27  
    Tu nie ma żadnych tajemnic. Konkretne pytania zadawaj to otrzymasz konkretne odpowiedzi. Z opisu który przedstawiłeś jestem przekonany, że wysypała się motorola. BSI da się postawić na nogi. Potrzebujesz programatora do motoroli i wsadu aby ją zaprogramować. Wsad mogę Ci podesłać. Jak już będziesz miał sprawne BSI zostanie kwestia dogadania "nowego" BSI ze sterownikiem silnika i zegarami (wpisanie VINU, PINU wyposażenia itd.). Potem programujesz klucze, i auto działa. Głowy nie dam, ale komunikacji ze sterownikiem też nie miałem.
  • Poziom 12  
    Ok, coraz więcej mi tych Pugów się sypie, główny bohater wątku jeszcze stoi. Chcialbym to ogarnąć jednak sam. Revelprog IS mi wystarczy? Chcę cos ze średniej półki ze sporymi możliwościami za rozsądną kwotę. Jeśli dobry do motorolek, to może kupię, parę radyjek też czeka do zrobienia. Co myślą wielcy elektronicy?

    Dodano po 2 [minuty]:

    A drugie pytanie - czy moduły COMM się naprawia? Wysypał mi się w Pugu 308. Zdychała komunikacja z BSI, przestawały działać funkcje manetek, nie widział IMMO, świecił antyzłodziej na wyświetlaczu i nie odpalał. Po jebutnięciu w obudowę kolumny wszystko wracało. Ale że autem jeździ kobieta, i już nawet na łubudu nie działało, a podoginanie pinów w kostkach nie pomogło to zdecydowałem się na wymianę. Kupiłem drugi, założyłem, wszystko działa a otwieranie z pilota nichuchu, więc podejrzewam że wysypany odbiornik pilota. Jakieś zimne luty, czy szukać kolejnego?
  • Poziom 25  
    mouseman77 napisał:
    Ok, coraz więcej mi tych Pugów się sypie, główny bohater wątku jeszcze stoi. Chcialbym to ogarnąć jednak sam. Revelprog IS mi wystarczy? Chcę cos ze średniej półki ze sporymi możliwościami za rozsądną kwotę. Jeśli dobry do motorolek, to może kupię, parę radyjek też czeka do zrobienia. Co myślą wielcy elektronicy?


    Weź sprawdź jaka motorola jest w BSI a później sprawdź czy ten programator ma ją w spisie. Wszystko jest na internecie, wystarczy trochę chęci.
    Ten samochód to 20 letnia technologia, więc opisów jest mnóstwo, tylko chęcie.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Ręce opadają. Revelprog jest owszem fajny, ale do pamięci szeregowych.
    W 308 miałeś zimne luty wystarczyło je poprawić.
  • Poziom 12  
    Ej, no elektronikiem nie jestem, więc co mają ręce opadać. Chyba to forum nie jest tylko po to by wskazać najbliższy warsztat? W sumie to już wiem jaki programator i soft.

    Co do 308 to musiał jeździć więc na szybkości dorwałem drugiego "pająka", a tego starego sobie na spokojnie przelutuję i podmienię, ważne że pali i jeździ bo bardzo potrzebny jest.
  • Poziom 12  
    Oddałem BSI do mistrza programowania i okolic, wgrał drugi soft.
    Zamówiłem PIN w serwisie.

    Podpiąłem PP2000, skonfigurowalem BSI pod auto, wpisalem VIN, dograłem kluczyk i oczywiście zagadał.

    Dziękuję ludziom którzy próbowali pomóc i pomogli.