Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Avensis lpg - instalacja lpg do avensis t25

21 Lut 2019 13:04 597 33
  • Poziom 9  
    Witam. Mam zamiar założyć instalacje lpg do Toyota Aensis 1,8 B ,rocznik 2007.Z powodu że nigdy nie miałem samochodu z gazem proszę o pomoc . Byłem dzisiaj w warsztacie i zaproponowano mi taki zestaw Stag 1.-Qbox plus 2.-ACR 01 3.ACW02 4.-630/225 , wlew we wlewie za kwote 3100zł . Proszę o podpowiedż czy jest to dobry zestaw dedykowany do tego samochodu i ewentualnie co by można ewentualnie zamienić z wymienionych części aby służyło to na lata.
  • Poziom 19  
    Dużo zależy kto to założy i ustawi to połowa sukcesu druga to podzespoły tylko musi iść to razem w parze. Zestaw zaproponowany jest ok chociaż reduktor bym zmienił na nordic albo magic III.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za zainteresowanie.Faktycznie ten reduktor bywa problematyczny,przynajmniej tak wyczytałem.Dziękuję za pomoc porozmawiam z instalatorem nad zamianą.
  • Poziom 19  
    Kwota samego montażu też dość wysoka, ciekawe czy przekłada się to na jakość usługi.
  • Poziom 8  
    Ja mogę Ci jeszcze zaproponować abyś zobaczył coś od Brc, np Sequent 32 z OBD. Jest to żywotna instalacja, serwis co 15 tys km.
  • Poziom 19  
    Adamorod napisał:
    Ja mogę Ci jeszcze zaproponować abyś zobaczył coś od Brc, np Sequent 32 z OBD. Jest to żywotna instalacja, serwis co 15 tys km.


    OBD w brc tylko pytanie po co do kasowania błędów? zbędna opcja. Co w niej jest żywotnego reduktory które zaraz po gwarancji siadają? strasznie przereklamowana instalacja lecą na opinii z przed 10lat
  • Poziom 10  
    No nie do końca tylko o to w OBD chodzi. System obd samoczynnie modyfikuje skład mieszanki, aby odchylenia pomiędzy mapami zmniejszyły się do zera, czyli do idealnego ustawienia auta. Myślę, że dobra opcja.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za pomoc.Już ustaliłem termin montażu.Zostanę przy tym zestawie,jedynie zmienię reduktor jak podpowiedział mi kolega na forum.Czy będę zadowolony to się okaże podczas eksploatacji.
  • Poziom 29  
    Bardzo drogo wtryski wymień na pojedyncze ACW03/Barracuda, ACW02 to listwa. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Tanio nie jest ,ale w mojej okolicy warsztat ten ma najlepsza opinie i ci co zakładali lpg nie maja problemów a uważam ze to tez trzeba brać pod uwagę
  • Poziom 19  
    Toporek98 napisał:
    No nie do końca tylko o to w OBD chodzi. System obd samoczynnie modyfikuje skład mieszanki, aby odchylenia pomiędzy mapami zmniejszyły się do zera, czyli do idealnego ustawienia auta.

    przecież w sq 32 to nie działa zresztą w żadnym brc to nie działa..
  • Poziom 29  
    piotrgorki napisał:
    Tanio nie jest ,ale w mojej okolicy warsztat ten ma najlepsza opinie i ci co zakładali lpg nie maja problemów a uważam ze to tez trzeba brać pod uwagę

    Gdzie Ty to zakładasz w Warszawie? Z zdjęciem kolektora + pojedyncze wtryski powinieneś się zamknąć poniżej 3K, przecież to zwykły silnik.
  • Poziom 9  
    Jest to Autoryzowany Serwis STAG ,serwisy gwarancyjne w całej Polsce.
  • Poziom 19  
    piotrgorki napisał:
    Jest to Autoryzowany Serwis STAG ,serwisy gwarancyjne w całej Polsce.


    serwis gwarancyjny w całej polsce ma większość polskich producentów instalacji (agc, alex, itp.) mimo wszystko cena trochę wysoka, oby było warto tyle dołożyć do instalacji, pochwal się po montażu wrażeniami i zdjęciami po montażu
  • Poziom 9  
    Auto odebrane po montażu lpg .Jezdzac nie odczuwam żadnej różnicy .wszystko zachowuje się tak jak bym jeździł na PB.Jedyna różnica to była przy tankowaniu,wlalem 50 litrów i zapłaciłem 100zl .az chce się jeździć .
  • Poziom 10  
    maiami napisał:
    Toporek98 napisał:
    No nie do końca tylko o to w OBD chodzi. System obd samoczynnie modyfikuje skład mieszanki, aby odchylenia pomiędzy mapami zmniejszyły się do zera, czyli do idealnego ustawienia auta.

    przecież w sq 32 to nie działa zresztą w żadnym brc to nie działa..

    Nie wiem skąd ta informacja ale z tego co wiem to w sq32 to zapoczątkowano i działa.
  • Poziom 19  
    Toporek98 napisał:
    Nie wiem skąd ta informacja ale z tego co wiem to w sq32 to zapoczątkowano i działa.

    pierwsze działające OBD było w zenicie i dopiero później zaczęli to wprowadzać polscy producenci instalacji
  • Poziom 17  
    Jak wygląda porządny montaż lpg dokładnie w samochodzie Toyota Avensis to ożesz zobaczyć na ciekawym
    blogu https://lpgmasters.pl/toyota-avensis-montaz-lpg/. W równych częściach ważny jest dobór podzespołów lpg jak i umiejętności gazownika.

    Gazownika a nie montera instalacji lpg !!!
  • Poziom 19  
    słaby ten blog, jak na ściągnięty kolektor to odwierty bez szału, nie ma też zdjęcie zamontowanych wtryskiwaczy gazowych proponuje sterownik z obd po szynie CAN do avensis jedynki mam wrażenie iż nie ma największej wiedzy na temat instalacji
  • Poziom 37  
    Luz zaworowy co max 30kkm. Stawiam na problemy i zgon silnika ZZ-FE. Cena 3k za instalacje jest zbyr niska. Bywaja u mnie auta po montażu za 3100 do 3400 które poprawiam bo gazownik rozłożył ręce.
  • Poziom 17  
    maiami napisał:
    słaby ten blog, jak na ściągnięty kolektor to odwierty bez szału, nie ma też zdjęcie zamontowanych wtryskiwaczy gazowych proponuje sterownik z obd po szynie CAN do avensis jedynki mam wrażenie iż nie ma największej wiedzy na temat instalacji


    Słaby ten blog? Masz prawo do swojej oceny. A przy okazji pokaż mi lepszy w Polsce blog o instalacjach lpg. Na prawdę bardzo chętnie poczytam i porównam oba blogi.

    Sterowniki lpg obsługują różne protokoły komunikacji. Nie tylko CAN ale i starsze.
    Więc trochę to co piszesz wprowadza w błąd. Pewnie według Ciebie najlepiej dać nieśmiertelny, uniwersalny, sprawdzony zestaw : Stag4 , Valteki i Alaska :D .

    Moim zdaniem moduł OBD jest dodatkiem do sterownika lpg. Jeżeli jest należy go wykorzystać. Natomiast wiele złego narobili monterzy instalacji lpg, którzy nie rozumieją co to jest OBD , do czego służy i jak prawidłowo wykorzystać możliwości OBD przy instalacji lpg.
    Jak jakiś monter lpg robi autokalibrację na warsztacie a potem włącza adaptację OBD i wypuszcza samochód z warsztatu to faktycznie jest to proszeni się o problemy.
    Tak dział 95-99% monterów lpg.

    Dlatego napisałem że gazownik a monter instalacji lpg to nie jest to samo.
    99% ludzi tego nie rozumie i nie chce za gazownika płacić skoro monter lpg jest dużo tańszy. A potem jest płacz i błagania o pomoc. Chociażby tutaj w tym dziale na elektrodzie.

    Z drugiej strony ludzie tacy jak kolega psooya dzięki takim "spryciarzom" mają co do michy włożyć :).
    Już tak całkiem na marginesie. Poziom merytoryczny tego działu o LPG na elektrodzie uwierz mi jest bardzo, bardzo , bardzo niski. Czasami jak czytam jakie tutaj ludzie głupoty i "mądrości od szwagra" piszą to śmiać mi się chce.


    W Avensisie masz 2 opcje. Albo montaż wkrętek gazowych tak jak tam jest pokazane na zdjęciu w kolektorze albo wiercenie w głowicy.
    Jak chcesz Wiercić w głowicy to życzę szczęścia :).

    Prawdę mówiąc śmieszy mnie takie marudzenie i narzekanie. A bo wkrętki gazowe 2mm za daleko , a po co OBD jak można bez , a bo ......
  • Poziom 37  
    Osobiście wybieram sterowniki z obd tylko dlatego, że stag ma FLE/FPE. Skoro już ma to obd to podłączam by mieć wygodę w strojeniu lecz adaptacji żadnych nie używam bo to nic nie daje no chyba, że problemy i brak kontroli nad tym co sterownik robi, 100 zł w plecy na sterownik z obd. Jak ktoś zagłębi się w temat lpg zrozumie gdzie jest babol i dlaczego są problemy to zacznie jeździć na PB albo rowerze.
    W avensisie wierce w głowicy a i tak to nie jest rozwiazaniem problemu zaworów.
    Przeczytałem sobie ten blog... pierwszy akapit to niestety prawda i ktoś jak w tym blogu podchodzi do tematu ignornacko spotka się z niespodziankami.
  • Poziom 19  
    encore napisał:
    Słaby ten blog? Masz prawo do swojej oceny. A przy okazji pokaż mi lepszy w Polsce blog o instalacjach lpg.

    nie szukam blogów, dlatego nie pomogę nie zmienia to jednak mojej opinii na temat tego właśnie
    encore napisał:
    Sterowniki lpg obsługują różne protokoły komunikacji. Nie tylko CAN ale i starsze.

    faktycznie mój błąd nie doczytałem że starsze protokoły też obsługuje
    encore napisał:
    Pewnie według Ciebie najlepiej dać nieśmiertelny, uniwersalny, sprawdzony zestaw : Stag4 , Valteki i Alaska .

    tu akurat kompletnie nie trafiłeś, choziaż alaska może nie jest idealnym reduktorem to swoje zadanie spełnia w słabszych autach, jeżeli chodzi o elektonikę lubię korzystać z OBD (coś w stylu kme, czy zenit) co do wtryskiwaczy to preferuje te z najwyższej półki hercules czy baracuda
  • Poziom 17  
    Słaby blog ponieważ .....?

    Faktycznie na tym blogu nie ma podanych na tacy rozwiązań.Raczej są zajawki pewnych ważnych tematów.
    Zamysł jest ewidentnie taki żeby po więcej szczegółów kontaktować się z warsztatem.
    Business is Business.

    Z drugiej strony trudno oczekiwać żeby gazownik chciał zdradzać szczegóły swojego fachu i rozdawał tą wiedzę za darmo na lewo i prawo. W tym fachu najcenniejsza jest wiedza a nie praca fizyczna.
  • Poziom 37  
    Dokładnie tak, kilka lat poświęciłem na zrozumienie dlaczego to nie dziala i dlaczego siadają zawory... nie sprzedam tego to prawda.
  • Poziom 19  
    encore napisał:
    Z drugiej strony trudno oczekiwać żeby gazownik chciał zdradzać szczegóły swojego fachu i rozdawał tą wiedzę za darmo na lewo i prawo

    oczywiście zgadzam się z tym w 100% jednak jak już coś robi niech robi to rzetelnie, spójrzmy jeszcze na to z innej strony prowadzący ten blog facet spędza w warsztacie 8h dziennie i popołudniami w czynie społecznym opisuje instalację?
  • Poziom 17  
    Znowu mam pytanie. Co to znaczy dla Ciebie rzetelnie?

    Blogi służą dwóm celom.
    Po pierwsze w jakimś stopniu wpływają na pozycjonowanie strony internetowej z którą są powiązane.

    po drugie jest to sposób żeby przyciągnąć uwagę zainteresowanej tematem lpg osoby. Zainteresować ją, czasami wzbudzić niepokój. Tak czy owak nakłonić do podjęcia kontaktu z warsztatem.

    Jeżeli według Ciebie rzetelność polega na opisaniu w 100% zagadnienia to jesteś w błędzie.
    Oczywiście może Ciebie denerwować to, że na blogu nie ma za darmo wiedzy którą ktoś zbierał przez lata. Jednak wybacz, wyżej psooya jasno napisał dlaczego on wiedzą za darmo się nie dzieli.
    Tutaj jest analogiczna sytuacja.
  • Poziom 19  
    encore napisał:
    po drugie jest to sposób żeby przyciągnąć uwagę zainteresowanej tematem lpg osoby

    Nie ważne co napiszę byle by napisać i tak przecież nikt nie jest w stanie tego zweryfikować... osobiście uważam że jak ktoś ma pisać rzeczy wyssane z palca lepiej aby nic nie pisał. Opinie tego użytkownika nie są niczym poparte i udowodnione ale jak to się mówi papier wszystko przyjmie. Tani marketing ja osobiście z daleka omijał bym taki warsztat.
  • Poziom 17  
    Lepiej skończmy jałowy spór. Nie ma o co kopii kruszyć.
    Zaczynamy odchodzić od konkretów na rzecz nie wiadomo skąd wziętych emocji.
    Z problemu technicznego zaczyna się robić problem psychologiczny. Tego lubię a tego nie lubię.
    A dlaczego? Nie, bo nie :D
  • Poziom 19  
    Jeszcze tylko jedna uwaga na temat bloga, koleś opisuje sterownik z 2005r i piszę "Uczciwie trzeba powiedzieć, że komputer AGC Zenit to mocno leciwa konstrukcja" cóż za odkrycie ameryki w moich oczach ten blog jest totalnie bezwartościowy.