Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

<MagiCar 440 i podłączenie oryginalnego centralnego zamka

07 Wrz 2005 23:32 3458 7
  • Poziom 9  
    Witam!!! Odrazu piszę że już szukałem na forum takiego tematu i nic nie zalazłem co by jednoznacznie wyjasniało sposób podłączenia oryginalnego centralnego zamka pneumatycznego w Golfiku III z tym alarmem. A mianowicie jak wiadomo centralny jest sterowany "+" i zamyka sie go kluczykiem od strony kierowcy jak i od strony pasażera a jak sie dłużej przytrzyma to domyka się szyberdach tak bynajmniej jest u mnie. Teraz tak chcę podłaczyć ten zamek do alarmu MagiCar 440 żeby wszystko było ok tzn. żeby zachować opcje obsługi zamka z kluczyka tak jak jest teraz ale żeby działał też jak się załączy alarm. Alarm do sterowania centralnym zamkiem ma następujące wyprowadzenia :

    1.Czarny
    2.Zielony
    3.Różowy
    4.Biały
    5.Niebieski
    6.Pomarańczowy

    Teraz jak to połączyć żeby alarm do sterowania zamkiem dawał "+" i żeby nie trzeba było kombinować z dodatkowymi modułami a jeżeli już trzeba będzie coś dostawić to co? i oczywiście chcę zachować możliwość sterowania zamka z kluczyka. W aucie podobno za sterowanie zamkiem odpowiadają nastepujące przewody :

    1.Zielony - otwieranie
    2.Szary - zamykanie

    Proszę o udzielenie rady jak to prawidłowo spiąć żeby nie było z tym żadnych problemów i żeby zamek działał zarówno z kluczyka jak i z pilota. Ewentualnie jak by ktoś wiedział jak zrobić domykanie szyberdachu z pilota to też proszę o podpowiedź bo alarm posiada takie coś jak 3 kanał na którym pokazuje sie impuls masy "-" przez jakies 25 sekund co wystarczyłoby do zamkniecia szyberdachu co i gdzie trzeba podłączyć. Z góry dziekuje za fachowe wypowiedzi na ten temat. Jak ktoś posiada jakieś schematy takiego podłączenia proszę o przesłanie na e-mail viwaldi(malpa)tenbit.pl

    Pozdrawiam Waldi :-)
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 20  
    Witam.

    Wyprowadzenia w alarmie Magicar są następujące:

    czarny - NC1
    zielony - COM1
    różowy NO1

    biały - NC2
    niebieski - COM2
    pomarańcz - NO2

    Jeżeli faktycznie w aucie masz sterowanie dwoma plusami, to podłączasz na stałe +12V do przewodów różowego i pomarańczowego, na zielonym i niebieskim będziesz wtedy miał impulsy otwierania i zamykania (który jest który w tej chwili Ci nie powiem). Czarny i biały pozostawiasz niepodłączone!

    Domykanie szyb i szyberdachu robisz za pomocą 3 kanału. Należy zastosować dodatkowy przekaźnik tak, aby ten podał +12V przy wyzwoleniu 3 kanału. 3 kanał programujesz jako ZAWSZE. Wyjście z tego przekaźnika łączysz z przewodem ZAMYKANIE w samochodzie ( nie podłączasz wytedy sterowania zamykaniem z wbudowanego sterownika zamka).

    pozdrawiam.

    Sonix
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 9  
    A jaki to przekaźnik i jak go podłączyć ?

    Dodano po 54 [minuty]:

    I jeszcze pytanie czy przy takim podłączeniu zachowam możliwosć otwierania i zamykania oraz domykania z kluczyka tak jak to jest w oryginalnym podłączeniu i czy nic sie nie popsuje w momencie gdy bede zamykał samochod z alarmu tzn. na 3 kanale bedzie sterowanie zamykaniem 30 sek.plusa pneumatyk zamknie drzwi będzie to trwało jakies powiedzmy 5 sek.a przez nastepne 25 sek. dalej bedzie podawany plus na siłownik czy nic mu nie bedzie i czy pompka od zamka bedzie chodziła do chwili zamknięcia czy przez cały czas podawania impulsu plusa a i jeszcze np.szyberdach przy zamykaniu drzwi bedzie zamknięty i w tym momencie sterowanie szyberdachem dostanie impuls 30 sek. plusa czy nic sie nie stanie szybredachowi czy bedzie on coś próbowal robić.
  • Poziom 27  
    Pompka nie będzie chodziła cały czas podczas podawania +.Siłownikowi nic nie grozi tak że możesz śmiało podłączyć. Jedyny mankament jaki może wystąpić to kilkucentymetrowe otwieranie sie szyb jeżeli rozbroisz alarm wcześniej niż przed 30 s od zamknięcia.
  • Poziom 9  
    To ok że nic nie grozi siłownikom a u mnie nie bedzie tego problemu z szybami ponieważ ja nie mam elektrycznych szybek mam na korbkę trochę szkoda ale nic jakos sie do tego przyzwyczailem. A co z przekaźnikiem jak to podłaczyc żeby zamienic minus z 3 kanału na plus???
  • Poziom 27  
    Myślałem że masz też elektryczne szyby, zasugerowałem sie szyberdachem, a do zmiany - na + na 3 kanale użyj przekaźnika
  • Poziom 9  
    To że trzeba użyć przekaźnika do zmiany "-" na "+" to ja wiem ale jak to podłaczyć???
  • Poziom 2  
    Sonix napisał:

    czarny - NC1
    zielony - COM1
    różowy NO1

    biały - NC2
    niebieski - COM2
    pomarańcz - NO2

    Jeżeli faktycznie w aucie masz sterowanie dwoma plusami, to podłączasz na stałe +12V do przewodów różowego i pomarańczowego, na zielonym i niebieskim będziesz wtedy miał impulsy otwierania i zamykania (który jest który w tej chwili Ci nie powiem). Czarny i biały pozostawiasz niepodłączone!


    Ja mam sterowanie minusem (Focus 2000r), raz na jednym kabelku musze przylozyc minus raz na drugim (sprawdzilem na ostro). Czyli w takim przypadku do rozowego i pomaranczowgo podlaczam minus a na zielonym i niebeiskim na przemiennie mam minus?


    Pozdrawiam

    Lukasz