Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man tga 360 - Przegięty na prawą stronę

piotrek_brt 21 Lut 2019 16:01 162 8
  • #1 21 Lut 2019 16:01
    piotrek_brt
    Poziom 3  

    Witam temat już zakładałem zrobiłem już chyba wszystko wymieniłem czujnik wysokość z prawej strony kalibrowalem zawieszenie i dalej to samo samochód się przewraca na prawą stronę ale dziś zauważyłem że dzieje się to podczas jazdy jak sie przegiol na prawą stronę to się szybko zatrzymałem bo chciałem zobaczyć czy faktycznie krzywo stoi albo to może moje złudzenie ale faktycznie samochód siedział na prawą stronę ale zaraz się wyprostowal sam za krzdym razem gdy zaciagne ręczny na postoju samochód się prostuje i teraz moje pytanie czy to nie jest wina tego sterownika ecas w ramie co jest?

    0 8
  • #2 21 Lut 2019 16:47
    kakibara
    Poziom 28  

    Jaki błąd jest wyświetlany?
    Z dwóch stron masz sensor do poziomowania wysokości?
    Czy były zmieniane poduszki lub amortyzatory ostatnio?
    Ucieka z auta powietrze - szczególnie z okolic poduszek?
    Czy poduszki po kalibracji były na starych miejscach i w równych odległościach od podstawy ?
    Czy jedna z poduszek nie odbiega kształtem ułożenia od pozostałych - np. Dziwnie wygieta? Bardziej zachodzi na lewą czy prawa strone lub kladzie sie w przód bądź w strone tyłu pojazdu - chodzi mi jak oplata podstawę poduszki.

    0
  • #3 21 Lut 2019 17:36
    piotrek_brt
    Poziom 3  

    Sensory od wysokość nie były wymieniane poduszki kiedyś na przodzie były wymienione no i na tyle też była prawa wymieniona i lewa ale jak patrzyłem na ułożone poduszki to wyglądały tak samo błędu żadnego niema tylko na wleczonej osi mam wymienioną poduszkę jest trochę za długa że nie widać kielicha ale przed tą wymianą było to samo

    0
  • #4 21 Lut 2019 18:38
    svavecone
    Poziom 25  

    "Ucieka z auta powietrze - szczególnie z okolic poduszek? " ?

    ....opusc go na sam dol i podnos do samej gory ....czy nie ma w jakims zakresie polozenia wycieku powietrza ? ....z poduszek ...lub moze z wydechu bloku zaworowego ECAS w ramie ?

    Czy nie ma jakis dziwnych/roznych dzwiekow pracy zaworow w bloku ECAS podczas aktywacji czy to lewej czy prawej strony ?

    Czy zrobiona zostala diagnostyka poprzez podglad parametrow " na zywo " podczas podnoszenia/obnizania /jazdy ?

    ....Tak tylko polemizuje i probuje naprowadzic na jakis tor dzialania :)

    0
  • #5 21 Lut 2019 18:39
    piotrek_brt
    Poziom 3  

    svavecone napisał:
    "Ucieka z auta powietrze - szczególnie z okolic poduszek? " ?

    ....opusc go na sam dol i podnos do samej gory ....czy nie ma w jakims zakresie polozenia wycieku powietrza ? ....z poduszek ...lub moze z wydechu bloku zaworowego ECAS w ramie ?

    Czy nie ma jakis dziwnych/roznych dzwiekow pracy zaworow w bloku ECAS podczas aktywacji czy to lewej czy prawej strony ?

    Czy zrobiona zostala diagnostyka poprzez podglad parametrow " na zywo " podczas podnoszenia/obnizania /jazdy ?

    ....Tak tylko polemizuje i probuje naprowadzic na jakis tor dzialania :)


    Powietrze ucieka trochę z zaworu tego właśnie od poduszek w ramie

    0
  • #6 21 Lut 2019 18:46
    svavecone
    Poziom 25  

    No i czy to wlasnie nie jest twoim rozwiazaniem ?

    POdczas jazdy ECAS bardzo rzadko ingeruje w poziomowanie pojazdu gdyz paramatry /odczyty z czujnikow sa ciagle zmienne , przyspieszanie/hamowanie / wiatr boczny / skrety ....dopiero przy wiekszych odchylkach i to po scisle zaprogramowanym czasie odchylki ( mozna to ustawic w parametrach ECASu ) sterownik ingeruje w poziomowanie . Wtedy mozesz zauwazyc ze pojazd sie przechyla .
    Co innego na postoju , wtedy parametry sa stabilne i ECAS jest w stanie poprawic poziom natychmiast/czas reakcji jest duzo szybszy .

    Moze skup sie wlasnie na tym wycieku .

    0
  • #7 21 Lut 2019 19:03
    kakibara
    Poziom 28  

    Sprawdź czy plaskownik przy sensorze z lewej i prawej strony nie jest krzywy, zmierz odległość centymetrem oski która łączy plaskownik sensora z uchem przy moście - musza dwie strony być równe powiedzmy po 11cm. Jezeli jedna ma 11 a druga 10.3 cm będą takie numery. Plus zobacz czy opaski nie są luźne, guma - ucho uszkodzone

    0
  • #8 21 Lut 2019 21:35
    piotrek_brt
    Poziom 3  

    Chyba ten zawór będzie do wymiany bo przerdzewial wielkie dzięki jutro będę z tym walczył dam znać czy coś pomogło

    0
  • #9 21 Lut 2019 21:41
    kakibara
    Poziom 28  

    Ok, powodzenia pamietaj dobieraj po nr Vin, jeżeli będzie nie zgadzał się nr moze pokazywac bledy jednej lub drugiej strony. Lub nie bedzie cisnienia w jedsnej ze stron auta.

    0