Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Focus mk1 - Falowanie obrotów na biegu jałowym

motoroker 21 Feb 2019 18:27 3462 13
Automation24.pl
  • #1
    motoroker
    Level 14  
    Witam
    Borykam sie z problemem falujących obrotów w Focusie mk1 1.6b+lpg.
    Brak jakikolwiek innych defektów typu szarpanie,dławienie,duze spalanie itp.
    Co wymieniłem na nowe:
    -nowy rozrząd
    -świece ngk + przewody
    -cewka zapłonowa
    -czujnik położenia przepustnicy
    -zawór biegu jałowego
    -czujnik vss
    -regulator napięcia ładowania
    -sonda lambda (pierwsza od silnika)
    Dodatkowo wykonałem:
    -sprawdzenie odmy olejowej (wymiana jednego z przewodów pod kolektorem,czyszczenie zaworu)
    -czyszczenie przepustnicy
    -wszystkie przewody podciśnień sprawdzone.

    Obroty falują, czasem auto gaśnie niezależnie czy na benzynie czy na lpg. faluja na ciepłym silniku.
    Co jeszcze mogę wymienić i sprawdzić. proszę o rade.
  • Automation24.pl
  • #2
    slevy70
    Level 18  
    paliwo nierównomiernie dochodzi na tłoki.
  • Automation24.pl
  • #3
    FishuPro
    Level 22  
    Podłącz pod kompa może się wyjaśni bo po omacku to jeszcze połowę auta wymienisz a może się okazać że to tylko nieszczelność przewodów powietrznych albo inna pierdoła.
  • #4
    motoroker
    Level 14  
    w sterowniku silnika zapisuje sie tylko błąd od sondy lambda (wymieniłem ja ostotnio)
    Nie wiem czy to dobry trop, zaworek na odpowietrzeniu układu korbowego tak jakby sie zacinał...
  • #5
    FishuPro
    Level 22  
    motoroker wrote:
    w sterowniku silnika zapisuje sie tylko błąd od sondy lambda (wymieniłem ja ostotnio)

    Po wymianie nadal występuje? Jeżeli tak to są 2 opcje-przerwa gdzieś w kabelkach lub trefna sonda jest jeszcze trzecia uwalone ECU.Błąd sondy powoduje że silnik pracuje w trybie awaryjnym żebyś mógł do warsztatu dojechać
  • #6
    motoroker
    Level 14  
    Po wymianie sondy nadal to samo. Jak zdiagnozowac przerwe w obwodzie ? białe przewody to grzałka...
  • #7
    FishuPro
    Level 22  
    Najpierw sprawdź czy po przekręceniu kluczyka na grzałce pojawia się 12V.Odłącz przewody sygnałowe i zmierz napięcie powinno się wahać przy pracującym silniku między 0 a 1V(cyklicznie) jeżeli brak wahań sonda jest trefna jeżeli jest wahanie podłącz przewody i sprawdź napięcie jak jest to sprawdź na pinach ECU czy dochodzi jak nie dochodzi to przerwa na przewodach sonda ECU .Jak napięcie na sondzie spadnie do 0V po podłączeniu przewodów tzn że gdzieś masz zwarte przewody
  • #8
    motoroker
    Level 14  
    dwa przewody białe to grzałka a sygnałowe to 2 następne? jesli je odepnę od wtyczki to jak ma sie tam pojawić wahanie napięcia ?
  • #9
    FishuPro
    Level 22  
    Nie odpinaj grzałek tylko wypnij sygnałowe.Jak je odepniesz to będzie na nich napięcie (od strony sondy mierz)
  • #10
    Leito11
    Level 1  
    Witam. Mam takie same objawy w aucie. Rozgryzł ktoś to może?
  • #11
    motoroker
    Level 14  
    Witam ponownie:) od dłuższego czasu auto nadal faluje na wolnych obrotach. Ostatnio wymieniłem przepustnice i nadal to samo. Cały dolot sprawdzony na szczelność i nadal bez zmian. Czujnik położenia przepustnicy kupiłem oryginał i nadal to samo. Mam jedo spostrzeżenie. Auto na odpietym czujniku położenia przepustnicy pracuje tak samo jak i na podłączonym (odpala również bez czujnika). Czy jest ktoś w stanie pomóc mi prześledzić instalacje tak aby zdiagnozować co jest z tym czujnikiem nie tak?
  • #12
    iommi23
    Level 17  
    Tam jest lpg - jak wygląda sprawa regulacji luzów? Jak wygląda kompresja? Podejrzewam nierówną kompresję spowodowaną luzem zaworowym i taniej wymienić silnik lub zrobić głowicę (dociąć zawory) niż regulować zawory wymieniając szklanki

    Czy reset adaptacji pomaga (po resecie obroty wskoczą na nieco wyższe ale po kilkunastu km powinien się zaadaptować)?
    Auto bez czujnika położenia przepustnicy odpali - ale może dłużej kręcić.
    W tym silniku jest przepływomierz czy MAP sensor?

    Przerabiałem podobny temat.

    Po każdej z tych wymian była poprawa, ale nie było jeszcze idealnie:
    - rurka do zaworu EVAP - idzie od przepustnicy do zaworuy EVAP na podszybiu z lewej
    - nowy silniczek krokowy (pierburg - zamienniki nie są udane)
    - rurka odpowietrzenia odmy (pęknięcie - na kolektorze dolotowym)
    - zawór odpowietrzenia odmy (był kompletnie wywalony - cały czas otwarty - zawór jest na kolektorze - w niego od góry wchodzi rura odpowietrzenia)
    - przepustnica (głownie problem z odpalaniem)
    - MAP sensor (trzeba zdjąć alternator - jest z lewej strony kolektora dolotowego)
    - jeszcze raz przepustnica (stara się kleiła - sterownik myślał, że jest naciśnięty gaz i inaczej sterował zaworem obrotów) :)

    Dopiero cały komplet rozwiązał problem. Jeszcze latem, na klimie, nieco pofalują obroty, ale to już jest akceptowalne dla mnie
  • #13
    motoroker
    Level 14  
    Odma wymieniona wraz z zaworkiem. Ciśnienie sprężania równe jak na ten wiek auta(9.5;10.5;10.0;10.0). Rurki od zaworu evap sprawdzone i szczelne.
  • #14
    iommi23
    Level 17  
    A jak sterownik widzi przepływ powietrza? MAP sensor albo przepływomierz? Do diagnostyki jest dobry darmowy forscan wraz z kabelkiem oparty o chip STN (to będzie aż nadto).