Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tlen zamiast nitro.

Orochimaru 07 Wrz 2005 23:55 16936 31
  • #1 07 Wrz 2005 23:55
    Orochimaru
    Poziom 31  

    Witam.
    Interesuje mnie taki oto problem.
    Wiadomo, że nitro podnosi moc i moment obrotowy, a podtlenek azotu rozkłada się w komorze spalania na tlen i azot.
    Więcej tlenu + więcej paliwa = większa moc.

    Dlaczego, więc nie zastąpić butli z podtlenkiem, która jest droga, butlą z tlenem, która jest tania i podawać tlen w małych ilościach do kolektora dolotowego.

    Nie robi się tego więc musi być jakiś haczyk.
    Myślałem, że chodzi tu o szybko rosnącą temperaturę silnika, lecz z tego co wiem, jeśli proporcje paliwa i powietrza/nitro/tlenu są właściwie ustawione wzrost temp. jest niewielki.

    Nie chodzi mi o zwiększanie mocy o 100%, lecz o najwyżej 20-30%.
    Nie zamierzam również instalować tego wynalazku (przynajmniej narazie :D ).
    Interesuje mnie bardziej strona teoretyczna zagadnienia.

  • Pomocny post
    #2 08 Wrz 2005 08:54
    powgreg
    Poziom 17  

    Podanie większej dawki samego tlenu spowoduje natychmiastowe wypalnie dziury w tłoku (efekt cięcia palnikiem) sam tlen jest silnym utleniaczem a występujący w komorze rozkład podtleneku azotu nie podnosi samego tlenu tylko mieszanki tlen-azot.
    Wzrost temperatury spalania występuje też z nitrem szczególnie gdy nie dostarczymy wiekszej ilości paliwa w stosunku do zwiekszonej ilości powietrza, w ukladach o mniejszym przyroście robi się to przez zwiekszenie ciśnienia paliwa (regulator cisnienia paliwa) a w układach o wiekszym przyrośice mocy stosuje się tzw "mokre nitro" z dodatkowym wtryskiem paliwa.

  • Pomocny post
    #3 08 Wrz 2005 12:17
    Quaki
    Poziom 20  

    powgreg ma troche racji ale tez sie troszke myli otoz dostarczenie samego tlenu nie spowoduje od razu wypalenia dziury w tloku (zakladajac ze ilosci te beda minimalne jak duza musialaby to byc ilosc nie chce mi sie liczyc )
    A teraz odpwoiedz na pytanie czemu nitro a nie czysty tlen z dwoch podstawowych powodow
    1. Podtlenek azotu jak slusznie zauwazyliscie jest gazem skladajacym sie z dwoch rodzajow molekul tlenu i azotu w temp powyzej 500C rozklada sie na tlen i azot. Dzieki dodatkowej ilosci tlenu mamy mozliwosc spalania dodatkowej ilosci paliwa (nie zaleznie czy jest to paliwo dostarczane prze dodatkowy wtrysk (system mokry) czy tez poprzez sam uklad wtryskowy samochodu (system suchy) ale w tej mieszaninie rownie wazna role pelni azot jako nieutleniacz i gaz niepalny odbiera czesc ciepla od palacej sie mieszanki dzieki czemu nie ma dramatycznych skokow temp (ktore wystapily by gdybysmy podali wieksza ilosc samego tlenu)
    2.Dochodzimy do zdecydowanie bardziej prozaicznego powodu czysty tlen to substancja niebezpieczna mala nieszczelnosc w ukladzie mogla by spowodowac katastrofalne skutki jak samozaplon tapicerki itp natomisat podtlenek azotu w normalnych temp jest gazem obojetnym dzieki czemu nawet jesli ucieknie nam do atmosfery nic sie nie stanie
    Pozdrawiam

  • #4 08 Wrz 2005 14:52
    Roli
    Poziom 26  

    Tlen jest niebezpiecznym gazem, podczas wypadku stanowiłby dodatkowy dopalacz do pożaru :!: Poza tym gdyby tunerzy uważali go za coś lepszego od podltenku to już dawno znalazł by swoje miejsce w tuningu silników.

  • #5 08 Wrz 2005 20:45
    de Virez
    Poziom 24  

    Hmm a ja zawsze myslalem, że podtlenek azotu przy spalaniu rozdziela sie na azot i tlen i zwieksza swoją objetość w tej reakcji... Pewnie pisze bzdury, ale prosze o odp:)

  • #6 08 Wrz 2005 22:57
    Orochimaru
    Poziom 31  

    Quaki napisał:
    czysty tlen to substancja niebezpieczna mala nieszczelnosc w ukladzie mogla by spowodowac katastrofalne skutki jak samozaplon tapicerki itp natomisat podtlenek azotu w normalnych temp jest gazem obojetnym dzieki czemu nawet jesli ucieknie nam do atmosfery nic się nie stanie
    Pozdrawiam

    To rzeczywiście ważny powód, poza tym trudno kupić tlen w butli mniejszej niż 30kg.
    Myślałem bardziej o podwyższeniu stężenia tlenu w mieszance np do 30-35% i to przez krótki czas powiedzmy 30 sekund. To nie powinno zaszkodzić silnikowi.

    Co do paliwa, to z tego co wiem nitro podaje się przy max otwartej przepustnicy, min dlatego że ECU nie bierze wtedy pod uwagę wskazań sondy λ.
    Dlaczego? Przecież to dzięki niej ECU wie, że jest za dużo tlenu w spalinach i powinien zwiększyć dawkę paliwa chyba, że nie bierze pod uwagi sondy i wtryskuje ile fabryka dała.
    Dobrze kombinuję?

    de Virez to ciekawe co piszesz, co na to pozostali?

  • #7 09 Wrz 2005 18:57
    Roli
    Poziom 26  

    Cytat:
    Hmm a ja zawsze myslalem, że podtlenek azotu przy spalaniu rozdziela się na azot i tlen i zwieksza swoją objetość w tej reakcji... Pewnie pisze bzdury, ale prosze o odp:)


    Tutaj nie chodzi o większą objetość reakcji, ponieważ ta jest ograniczona komorą spalania :!: Chodzi o to że podając dodatkową porcje tlenu (zawartą w N2O) możesz spalić wiecej paliwa, jest dokładnie tak jak napisał Quaki. Jeżeli bedzie to system suchy to dzięki temu tlenowi reakcja ta będzie zachodziła gwałtowniej, natomiast jeżeli będzie to system mokry to będzie wtryskiwane dodatkowe paliwo i reakcja spalania będzie jeszcze gwałtowniejsza, dlatego właśnie na systemie mokrym mamy wieksze przyrosty mocy :!:

  • Pomocny post
    #8 09 Wrz 2005 19:32
    sampler
    Poziom 16  

    Proponuje zainteresowac sie systemem wtrysku wody (H2O), ktore powszechnie sa stosowane w wyczynowych autach rajdowych.

    Link do producenta: http://www.aquamist.co.uk/

  • #9 09 Wrz 2005 19:53
    Roli
    Poziom 26  

    Cytat:
    Proponuje zainteresowac się systemem wtrysku wody (H2O), ktore powszechnie sa stosowane w wyczynowych autach rajdowych.


    Głównym założeniem wtrysku wody jest obniżenie temperatury w komorze spalania mocno doprężonych samochodów (czyt. wyczynowych) :!:, jest to coś a'la natrysk oleju na denka tłoków, tylko że z drugiej strony :!:

  • #10 09 Wrz 2005 20:09
    sampler
    Poziom 16  

    Tak ale to jeden z efektow. Kolejne to dodatkowa moc z uderzenia pary wodnej a po rozlozeniu sie wody na tlen i wodor z ich spalenia.

  • #11 09 Wrz 2005 20:18
    Tomek665
    Poziom 28  

    sampler napisał:
    ...a po rozlozeniu się wody na tlen i wodor z ich spalenia.

    Takie zjawisko w tym układzie nie występuje

  • #12 09 Wrz 2005 22:20
    irek2
    Poziom 40  

    Jesli od podtlenku azotu dojsc chcemy do wtryskiwania samego tlenu to moze od razu powiedzmy czy zmagazynowanie samego powietrza atmosferycznego tez da nam podobny efekt?
    Problem tylko bedzie z jego objetoscia.

    Stosuje sie tez natrysk "czegokolwiek" byle zimnego na kolektor dolotowy a to tylko po to zeby ochlodzic zasysane powietrze. Testy takiego natrysku wykazaly jakis tam wzrost mocy.

  • #13 09 Wrz 2005 22:31
    Orochimaru
    Poziom 31  

    sampler napisał:
    Proponuje zainteresowac się systemem wtrysku wody (H2O), ktore powszechnie sa stosowane w wyczynowych autach rajdowych.

    To bardzo ciekawe, nigdy nie słyszałem o takim rozwiązaniu.
    Niestety w seryjnym silniku zapewne przyniesie więcej szkody niż pożytku.
    Natomiast zakładając, że znajdę małą butlę z tlenem i uda mi się ją ukryć przed policją (chłopaki nie lubią niehomologowanych podzespołów), to taki system będzie podobny do suchego nitro.
    Jako zabezpieczenie przed przepaleniem tłoka można zamontować czujnik EGT, zawsze to lepsza kontrola temperatury, niż temp cieczy chłodzącej.
    A co myślicie o moich wywodach na temat sondy λ kilka postów wyżej?

  • #14 09 Wrz 2005 23:05
    sampler
    Poziom 16  

    irek2 napisał:
    ...zmagazynowanie samego powietrza atmosferycznego tez da nam podobny efekt?
    Problem tylko bedzie z jego objetoscia.

    Stosuje się tez natrysk "czegokolwiek" byle zimnego na kolektor dolotowy a to tylko po to zeby ochlodzic zasysane powietrze. Testy takiego natrysku wykazaly jakis tam wzrost mocy.


    Odnosnie magazynowania powietrza. Taki uklad to nic innego jak turbina wraz z intercoolerem. Fakt ze objetosc tego ukladu nie jest za duza ale jednak spelnia swoja role. Natrysk jest powszechnie stosowany w rajdowkach jako tzw. szprycer - zraszacz intercollera. Odparowanie wody z powierzchni tej chlodnicy skutecznie schladza powietrze przezen przeplywajace. Stosuje go tez kilka producentow aut seryjnych jest np w Subaru Impreza STi WRX.
    Odnosnie wtrysku wody bo ktos wspomnial ze nie zachodzi rozklad na wodor i tlen. W normalnym silniku nie ale czytalem ze takei cos testowano w autach WRC z dobrym skutkiem.

  • #15 10 Wrz 2005 01:03
    Roli
    Poziom 26  

    Cytat:
    Stosuje się tez natrysk "czegokolwiek" byle zimnego na kolektor dolotowy


    Taaaa :?: :?: :?: To natryśnij sobie zimną beznyne na kolektor dolotowy he he he. Zimną wodą natryskuje sie intercooler aby go schłodzić, ponieważ przejmuje on temperature od goracego powietrza tłoczonego przez sprężarke :!:

    Cytat:
    Natomiast zakładając, że znajdę małą butlę z tlenem i uda mi się ją ukryć przed policją (chłopaki nie lubią niehomologowanych podzespołów), to taki system będzie podobny do suchego nitro.


    To obok tej butli z tlenem zainstaluj sobie gaśnice, może sie przydać, aaaa i jeżeli palisz to proponuje skończyć z tym nałogiem :!:

    Zauważcie że instalacje nitro są żadko spotykane w seryjnych silnikach, przeważnie nitro to "tylko dodatek" do już przeprowadzonych modyfikacji mających na celu przygotowanie silnika to znoszenia większych obciężen i napężeń :!:

  • Pomocny post
    #16 10 Wrz 2005 13:45
    Quaki
    Poziom 20  

    Ludzie co wy tak skaczecie z tematu na temat bylo o nitro i tlenie a teraz juz wjezdzamy na schladazanie intercoolera i aquamisty
    1.w sumie teoretycznie podczas rozprezania n2o zachodzi zwiekszenie objetosci gazu (no jesli sie rzopreza to powieksza swoja objetosc ) z tym ze akurat w tym przypadku nie ma to znaczenia (oprocz efektu chlodzenia ) dla zwiekszenia mocy gdyz moc bierze sie ze spalenia mieszanki paliwowo- powietrznej (jak slusznie napisal Roli)
    Tak nawiasem mowiac zapomnij o wykorzytsaniu tlenu ja podalem tylko dwa z problemow ale jest ich wiecej naprzyklad zwiekszenie korozyjnosci metalu w otoczeniu czytsego tlenu itp itd. jesli juz chcesz cos budowac to zbuduj sobie uklad wtrysku podtlenku azotu mi jako inzynierowi mechanikowi zajelo to prawie rok zeby wszytsko poobliczac dobrac parametry podzespolow itd itp i obecnie sprzedaje takie systemy jako kity do samodzielnego montarzu i naprawde dobrze radze zostaw tlen w spokoju bo sobie albo komus zrobisz krzywde
    2.wtrysk wody w kolektor dolotowy tak jak juz napisal Roli jest stosowany aby zapewnic zmniejszenie temp w komorze spalania w wyniku reakcji zmiany wody w pare odbiera ona czesc ciepla poprez to zabezpiecza niejako tloki i zawory przed zgunym wplywem temp
    Jeszcze lepszym rozwizaniem jest wtlaczanie do kolektora ssacego mieszanki alkoholowo-wodnej (najlepiej samego alkoholu ale niestety wysoko procentowy alkohol jest palny i niebezpieczny) poprzez co uzyskujemy dosc bezpieczny srodek do swoistego podniesienia ilosci substacji palnych w komorze spalania (alkohol) oraz do zmniejszenia temp poprzez odparowanie wody i alkoholu
    Rozwiazania tego typu stosuje sie w silnikach turbinowych o wysokich mocach i wysokim cisnieniu doladowania rzadzej w silnikach bez turbiny ale jesli autko ma bardzo wysoki stopien sprzezania mozna zastosowac
    3.natrysk zimnych substancji na intercooler jest zwiazany z wymiana ciepla pomiedzy dwoma osrodkami pwoietrze ladowane (sprezane prze turbo lub kompressor ) jest tym cieplejszym gdyz jak kazdy wie z fizyki gazy sprezane podnosza swoja temp pozatym poeitrze odbiera czesc ciepla z turbiny lub kompressora aby odzyskac czesc pola pracy takiego uklad nalezy zastosowac chlodnice powietrza (popularnie zwana z ang. intercoolerem) . Obecnie stosuje sie kilka substancji najmniej efektywny jest natrysk wody zdecydowanie bardziej efektywyny jest natrysk CO2 lub N2O obie substancje podczas zmiany stanu skupienia (w butli sa plynami ) i rozprezania maja tendencje do obnizania temp otoczenia nawet do -80C co daje powazny zastrzyk mocy (nie bede tlumaczyl calej teorji dlaczego to jest w necie jak ktos chce to znajdzie)
    4. w silniku nie zachodzi reakcja zmiany wody na tlen i wodor ludzie toz to reakcja elektrolizy gdzie w silniku spalinowym macie elektrolize z czego ta elektroliza toz tutaj zachodzi tylko reakcja zmiany stanu skupienia wody i tyle (panowie no bylo uwarzac na lekcji fizyki w szkole podstawoej )
    5.odnosnie magazynowania pwoietrza to wystarczy policzyc ile ci tego wpoietrza bedzie potzrebne do samochodu zeby pomysly z butla ze sprezonym pwoietrzem wywalic w kat
    6. Roli w jednym miejscu sie z toba nie zgodze instalacje podtlenku azotu mozna stosowac w silnikach nie przerobionych ja tak robie wszyscy producenci tak robia (oczyswscie nalezy sie trzymac jakichs regol )
    Skad to sie bierze ano stad ze kazdy producent silnikow jest zobowiazany do zachowania pewnych norm przy projektowaniu i pewnych wspolczynnikow bezpieczenstwa przez co silnik moze wytrzymac duzo wiecej mocy niz ma w rzeczywistosci (oczywiscie w granicach rozsadku)
    Systemy podtlenku sa jakby idealna opcja dla ludzi ktorzy tylko czasami chca miec potwora a na co dzien starcza im seryjna moc ich samochodu
    dlaczego ano dlatego ze sa:
    -najtansza alternatywa dla turbo
    -sa w pelni mobilne czyli sprzedajac samochod wymontowuje system i wkladam go do nowego autka bez ponoszenia wielkich kosztow
    Pozdrawiam

  • #17 10 Wrz 2005 21:26
    sampler
    Poziom 16  

    Odnosnie rozpadu to tak gdzies wyczytalem ze odbywa sie to przy temp ~2700 stC ale musialby to potwierdzic jakis chemik. W internecie znalazlem cos takiego:
    Duże ilości wodoru przy stosunkowo niewielkich kosztach uzyskuje się, działając przegrzaną parą wodną pod wysokim ciśnieniem na metan lub węgiel. Przebiegają wówczas reakcje:

    CH4 + H2O --> CO + 3H2
    C + H2O --> CO + H2.
    Następnie wodór oddziela się od tlenku węgla. Dodatkową korzyścią tych metod jest możliwość użytkowania mieszaniny tlenku węgla i wodoru do celów opałowych lub syntezy związków organicznych.

    Oczywiscie w przypadku silnika trzeba wziac pod uwage druga reakcje.

  • #18 10 Wrz 2005 22:52
    Orochimaru
    Poziom 31  

    Quaki napisał:
    zwiekszenie korozyjnosci metalu w otoczeniu czytsego tlenu itp itd

    Moim zdaniem wtrysk wody jest bardziej "korozjogenny", wpływa niekożystnie na gładzie cylindrów i olej.
    Szczerze mówiąc nie znalazłem w powyższych odpowiedziach czegoś co by wskazywało na niebezpieczeństwo dla silnika.
    Pamiętajcie, że nie chcę zastąpić powietrza tlenem, tylko je trochę wzbogacić i to na krótko. Narazie to tylko rozważania teoretyczne, nie zainstaluję czegoś co mogło by w najmniejszym stopniu zaszkodzić silnikowi.
    Może ktoś zna jakąkolwiek poblikację, badania, czy choćby próby wzbogacania mieszanki czystym tlenem, bo choć mam kilka książek na temat budowy silników, w żadnej nie ma słowa o tlenie.
    Stosuje się takie "cuda" jak intercoolery, nitro, aquamisty, a nikt nie badał zagadnienia wzbogacania mieszanki tlenem :?:

  • #19 11 Wrz 2005 01:01
    Roli
    Poziom 26  

    Cytat:
    Dodatkową korzyścią tych metod jest możliwość użytkowania mieszaniny tlenku węgla i wodoru do celów opałowych lub syntezy związków organicznych.

    To nie lepiej od razu wsadzić tam jakiś mały reaktor atomowy :?:
    Cytat:
    Moim zdaniem wtrysk wody jest bardziej "korozjogenny"

    A zwiększone ciśnienie oleju powoduje kawitacje, która też jest szkodaliwa dla silnika :!:
    Cytat:
    Stosuje się takie "cuda" jak intercoolery, nitro, aquamisty, a nikt nie badał zagadnienia wzbogacania mieszanki tlenem

    A co sie tak uparłeś na ten tlen :?: Wszyscy Ci mówią że jest to niebezpieczne a Ty tylko tlen i tlen, chłopie zastanów sie, gdyby to było takie dobre i dawało takie dobre wyniki to już dawno mielibyśmy wyczynowe silniki zasilane tlenem :!: A ja jak narazie jeszcze nigdy sie z tym nie spotkałem (może i dobrze) :!:

  • #20 11 Wrz 2005 10:54
    kluczyk
    Poziom 13  

    Wszystko wszystkim ale tlen w polaczeniu z olejem jest wybuchowy jak by ktos nie wiedzial.

  • #21 11 Wrz 2005 12:38
    Roli
    Poziom 26  

    Cytat:
    Wszystko wszystkim ale tlen w polaczeniu z olejem jest wybuchowy jak by ktos nie wiedzial.

    No to teraz jestem baaardzo zaskoczony :!: :!: :!: Tego nie wiedziałem.

  • #22 11 Wrz 2005 16:00
    Orochimaru
    Poziom 31  

    kluczyk napisał:
    Wszystko wszystkim ale tlen w polaczeniu z olejem jest wybuchowy jak by ktos nie wiedzial.

    Owszem jest ale dopiero pod ciśnieniem pow 3MPa. Poza tym nie tylko olejem, lecz każdą substancją organiczną.
    Roli napisał:
    A co się tak uparłeś na ten tlen Wszyscy Ci mówią że jest to niebezpieczne a Ty tylko tlen i tlen, chłopie zastanów się, gdyby to było takie dobre i dawało takie dobre wyniki to już dawno mielibyśmy wyczynowe silniki zasilane tlenem A ja jak narazie jeszcze nigdy się z tym nie spotkałem (może i dobrze)

    Powtarzam poraz trzeci, że nie chcę tego instalować, chodzi mi o teorię, badania itp. Jak również nie mówimy tu o zastąpieniu powietrza tlenem, tylko jego wzbogacenie w tlen.
    Dziwi mnie, że nie ma żadnych opracowań na ten temat, nawet dla silników wyczynowych, czy nawet stacjonarnych.
    Poza niebezpieczeństwem przeworzenia butli tlenowych w samochodzie, nie widzę poważnych przeszkód technicznych w stosowaniu tego typu wspomagania.

  • Pomocny post
    #23 12 Wrz 2005 00:10
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tlen napotykając jakikolwiek olej (tłuszcz - węglowodory) może jest nie tyle wybuchowy, co może być przyczyną samozapłonu. Moja wiedza w tej kwestii nie jest duża, ale wiem, ze takich rzeczy uczą nawet na kursie spawacza. Poza tym, jakiś czas temu czytałem w internecie właśnie na temat zasilania silników rozrywkowymi dodatkami i było jasno stwierdzone, że tlen absolutnie nie może być użyty do takiego celu, ponieważ reakcja spalania zaczęła by się już w układzie dolotowym... Podtlenek jest natomiast idealny, ponieważ uwalnia tlen dopiero we właściwym momencie. Nie pamiętam strony, ale jak jesteś zainteresowany tematem, to znajdziesz.
    Kolego, mam nadzieję, że na serio nie będziesz eksperymentował, bo po prostu wylecisz w powietrze i tyle będzie z tego.

    Dodano po 8 [minuty]:

    http://www.capri.pl/forum/4277f138ddc43
    tu masz jeszcze jedną, podobną dyskusję

  • #24 12 Wrz 2005 15:25
    wueska
    Poziom 16  

    miałem post w temacie ale zaginoł :P:P

    Tlen jest piuerwiastkiem nadzwyczaj aktywnym reakcje zachodzą w gwałtowny sposub, można je zaobserwowac jako spalanie:) Niewolno nawet zbliżać tłuszczu oleju, bezyny do tlenu grozi to poteżnym wybuchem !! Tlen jest kłopotkiwy do przechowywania (stalowe butle poprostu rdzewieją w bardoz szybki sposub) Do jego przechowywania trzeba stosowac specjalnie emaliowanych butli. Ogulnie tlen bezpieczny tylko w zwiazkach :)

  • #25 12 Wrz 2005 22:27
    Orochimaru
    Poziom 31  

    Maciek_S napisał:

    I wszystko jasne, o takie wyjaśnienia mi chodziło.
    Dzięki Maciek.

    Cytat:
    Moja wiedza w tej kwestii nie jest duża, ale wiem, ze takich rzeczy uczą nawet na kursie spawacza

    Jestem na piątym roku spawalnictwa więc coś o tym wiem :D .

    Temat do zamknięcia.

  • #26 21 Paź 2005 03:02
    SCREAM_NO1
    Poziom 11  

    ja chcem taki podtlenek który mi moment podniesie. opatentuje i sprzedam. jeszcze nie słyszalem żeby cos takiego modyfikowało moment obrotowy heheheh ;-p

  • #27 26 Wrz 2006 00:24
    Horse5
    Poziom 14  

    Maciek_S napisal sensownie wlasnie dlatego że tlen już w stężeniach dwudziestoparo procentowych powoduje samozapłon większości materiałów(np.brud w kolektorze dolotowym) nie może być stosowany do napędu samochodu zanim zepsuł by silnik to wybuchł by w kolektorze przy zetknięciu z resztkami benzyny.
    Ja jeszcze od siebie dopisze żeby nikt głupich pomysłów nie miał i przypadkiem nie dolał do benzyny nitrometanu(bo wkońcu tańszy i bardziej dostępny niż podtlenek)
    Taka mieszanka wręcz gwarantuje "podniebne podróże".

  • #28 28 Wrz 2006 20:32
    tplewa
    Poziom 37  

    stx22 napisał:
    Wiecej powietrza to wieksze spalanie.no mi kumpel ostatnio muwil ze do fiata 126p mozna podpiac okórzacz do gaznika i ma lepszego kopa, ale cos sie puzniej psuje.


    Niom to kolega ma fajna fantazje ;) Poczytaj o rodzajach gaznikow (nadcisnieniowy/podcisnieniowy) to ci sie wszystko wyjasni.

    A odnosnie tlenu to jeden z glupszych tematow jakie slyszalem, jak tuningowac auto to tuningowac. A nie odwalac druciarstwo byle najtanszym kosztem.

  • #29 28 Wrz 2006 22:50
    Roli
    Poziom 26  

    Horse5 skąd miałeś taki szpadel że odkopałeś takiego trupa ??? Przecież to stary i zapomniany temat. Ale jak chcecie to róbcie takie mody tylko żeby w telewizji znów nie było programów typu "domorosły chemik wysadził pół kamienicy" a poza tym najlepiej sie uczyć na swoich błędach, tylko oby ten nie był pierwszym i ostatnim. A z tym odkurzaczem to już przegięcie :roll: Jak chcesz to sprzedam Ci prawdziwą nadciśnieniówke z R5T a nie bedziesz kombinował z odkurzaczem mamy ;)

  • #30 17 Kwi 2015 11:03
    cienias07
    Poziom 10  

    Do Quaki czy dalej zajmujesz się sprzedażą kit N2O jestem zainteresowany zakupem do silnika toyoty 5efe wolnossacy moje namiary cienias07(malpa)poczta.onet.pl

  Szukaj w 5mln produktów