Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot 307 - Poduszka powietrzna kierowcy

21 Lut 2019 23:42 801 22
  • Poziom 14  
    Witam
    Sorki ze zakładam nowy temat, ale wszystkie tematy o poduszkach powietrznych zamknięte.

    Otóż dziś przy demontażu poduszki Airbag kierownicy (w celu naprawy manetki) zauważyłem ze jedna kostka zaizolowana z opornikiem by oszukać komputer, druga wpięta. Poduszka z dwoma kostkami, czyli rozumiem ze dwu nabojowa?

    Pytanie: czy wymieniać, czy zostawić i w razie wypadku (odpukać) ..zadziała poduszka?

    Oczywiście sprawdziłem drugą kostkę po wyjęciu opornika i wpięciu do poduszki, niestety zapaliła się kontrolka Airbag.
  • Poziom 26  
    Nie zadziała. Trzeba zrobić tak jak powinno być w oryginale.
  • Poziom 14  
    Ok, wymienię. Dzięki.

    Ze tak rok czasu jeździłem? ..powinnem opiep..ć sprzedającego :/
  • Poziom 14  
    W którym miejscu jest opornik?
    Może taśma jest przerwana / naderwana?
  • Poziom 14  
    Opornik włożony we wtyku, niebieskim. (zdjęcie zapożyczone z netu)

    Peugeot 307 - Poduszka powietrzna kierowcy

    Jak sprawdzić czy pasy wystrzelone?

    Byłem u mechanika podłączyć testera i po wyjęciu opornika błąd Airbag wyskakuje ''coś z kierownicą...''
  • Poziom 14  
    Jedynie pod fotelami na kostkach nie ma oporników, więc chyba nie są wystrzelone.
    Jedynie nie wiem gdzie kostka od poduszki przedniej pasażera, i kostki kurtyn by sprawdzić czy nie ma wsadzonych oporników?
  • Poziom 14  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    shuzzly napisał:
    Jedynie pod fotelami na kostkach nie ma oporników

    A kostki wpięte w naboje?

    Wyciąg jak pojawi się błąd to naboje sprawne. Jak się nie pojawi to na wiązce masz oporniki.


    Jak dojść do naboi w fotelach.. chyba nie będą pruć tapicerki?

    Odpiąłem te kostki pod fotelami i były błędy. Po wpięciu ich, błędy zniknęły.

    Dodano po 3 [minuty]:

    adam7009 napisał:
    podejrzewam że nie jest tak źle,odłączona i opornik bo pewnie uszkodzona kostka jest i po wpięciu w poduszkę robi zwarcie.


    Wizualnie na oko, nie jest wtyk uszkodzona. Chyba ze gniazdo w poduszce/naboi uszkodzone.

    No nic, kupię inną poduszkę i sprawdzę na innych.
  • Poziom 14  
    Rozumiem.
    Cóż, trza pojechać na szrot francuskich aut i sprawdzać poduszki.
  • Poziom 14  
    Na razie nie mam czasu na rozbieranie znów kierownicy, bo auto ciągle w eksploatacji.

    Wtyczka wygląda identycznie jak wyżej dałem zdjęcie. A opornik to 3.5 Ohm'a
  • Poziom 39  
    Twoja wola,bez powodu nikt opornika nie wkładał,a uszkodzenie jednego zapalnika w poduszce dwu nabojowej bez ingerencji jakiegoś kombinatora równa się zero.Natomiast uszkodzenie zatrzasku we wtyczce to bardzo często,lub go brakuje bo nie wszyscy wiedzą jaka spełnia rolę.
  • Poziom 14  
    Wiem.
    Dlatego mówię, nie będę rozbierał kierownicy dla jakiejś fotki. Fotka nic nie pokarze.
    Będę rozbierał, jak już będę miał poduszkę i przy okazji zrobię fotę.
  • Poziom 39  
    shuzzly napisał:
    Wiem.
    Dlatego mówię, nie będę rozbierał kierownicy dla jakiejś fotki. Fotka nic nie pokarze.
    Będę rozbierał, jak już będę miał poduszkę i przy okazji zrobię fotę.


    Chyba nie wiesz ,bo próbuje Ci powiedzieć ,że druga poduszka nie będzie potrzebna.
  • Poziom 14  
    Dlaczego ..bo wtyk lub taśma uszkodzona?

    Gdyby taśma była uszkodzona, to komputer by opornika nie widział.
    A jeśli wtyk, to niczym innym nie sprawdzę jak drugą poduszką. Bo nie da się włożyć niebieskiego wtyku do zielonego gniazda w naboju.
  • Poziom 14  
    Nie rozumiem.

    Poduszka ma dwa naboje, czyli dwa gniazda na wtyki, zielony i niebieski.
    I tak samo wychodzą dwa tasiemki z wtykami, zielony niebieski. Po wyjęciu poduszki od kierownicy, zauważyłem ze tylko jedna tasiemka zielony jest wpięty w poduszkę. Niebieska była luzem i zaizolowana. Po zdjęciu izolacji był włożony opornik, dlatego nie było błędów Airbaga. Tyle ze mnie się to nie podobało, więc wyjąłem opornik i wpiąłem w poduszkę, i niestety zapaliła się kontrolka Airbag.
    Kontrolka mnie irytowała, więc wypiąłem niebieski wtyk i włożyłem opornik z powrotem, zaizolowałem.
  • Poziom 14  
    Problem rozwiązany.
    Wymieniona poduszka Airbag od kierownicy.