Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przebieg w tachografie - za duży

neon121 08 Wrz 2005 00:05 3170 7
  • #1 08 Wrz 2005 00:05
    neon121
    Poziom 18  

    Witam!
    W Reno Master mam tacho Stoneridge Electronics SR No. 24 02 82 00 199 724 z dużym wyświetlaczem, w którym jest przebieg całkowity i tylko w nim zapisany, zegary są sterowane z niego. Zgrałem zawartość pamieci jaka w nim była 93C66 i nie mogę znaleźć gdzie jest przebieg. Po włączeniu na stole jest 210209km. Robiłe już kilka liczników, ale tacho pierwszy raz. Zgrałem zawartość Willemem jako 93C66 - 16bit i 8 bit.
    Proszę o wskazanie adresu z przebiegiem oraz jeśli ktoś wie jak to się liczy, czy tak jak większość FFFF o odejmowanie, czy coś innego
    Pozdrawiam

    0 7
  • #2 10 Paź 2005 13:14
    swirk
    Poziom 17  

    haha..kolego..tego tachografu to ja tez jeszcze nie rozgryzlem... potrafie zmienic stan licznika w kazdym 1319 i 1324 (te sam rozszyfrowallem.) ..ale ten to trudny jest..moze ktos wpadnie na jakis algorytm..ta pamiec napewno jest zapisana jako 8 bit.. bo wtedsy ma jeszcze jakis sens..prawdopodobnie stan licznika jest zapisany 2 razy w adresach 00-09 ...zgralem kiedys z jednego Videroota wstad. ten mial stan licznika:
    481575.7km ..nie wiem nic gdzie jest w tej pamieci, moze ktos wie gdzie jest np stala K .. i inne dane producenta???
    SKĄD JESTES WOGÓLE. ja z woj.zachodniopomorskiego..dawne koszalinskie (dokladniej).. jesli tu bedziesz to mozge Ci zmienić stan licznika ..bez wylutowywania pamieci..za pomoaca odpowiedniego sprzetu, ktory sie uzywa do legalizacji tachografow.
    moj email : swirk(malpa)poczta.fm

    0
  • #3 12 Paź 2005 09:47
    neon121
    Poziom 18  

    Mam dwa zrzuty z tego tacho. Jedno przy 210209k i drugie przy 211966km. Też nie mogę tego rozgryźć. Porównywałem co się zmieniło, podstawiałem inne wartości, ale są napewno sumy kontrolne, bo jak pozmieniałem wartoś w komórkach 00-09 to stan był 0km. Zmieniałem zawartość też innych komórek, ale nic się nie działo, ale tacho działało. Ja jestem ze świętokrzyskiego. Dziwne jest to, że jak wyjme tacho to samochód gorzej jeździ, tak jakby komputer silnika był od niego uzależniony, pewnie przez czujnik prędkości. Pamięć faktycznie jest jako 8bit, bo nawet tylko tak się programuje inaczej nie chce. A jak bym ci go wysłał to ile byś chciał za przestawienie go na 100.000km?
    Pozdrawiam

    0
  • #4 12 Paź 2005 10:29
    piokie
    Poziom 18  

    Jak wiesz w jakich komorkach zapisywane km dopni generator lub przejedz sie autkiem bedziesz juz cos wiecej wiedział co sie zmienia. Ale proponuje podpiąć generator.

    0
  • #5 14 Paź 2005 14:57
    swirk
    Poziom 17  

    NIGDY NIE PODLACZAj generatora DO takiego tachografu!!! te tachografy przy skrzyni biegow maja czujnik predkosci 4 pinowy, ALE.. ten typ tachografu moze pracowac z 2-ma rodzajami przetwornikow. pierwszy - zwykly, a 2-go kodowany. Jesli auto ma ten drugi, to jesli odlaczysz tahograf, lub czujnik przy skrzyni biegow, to tachograf bez serwisu juz nie bedzie dzialal!!! bedzie skakala predkosc od 0 do 30km/h i bedzie wowczas trtzeba aktywowac ten przetwornik w serwisie (bo kodowany przetwornik ma w srodku procesorek jakis). Prawdopodobnie gdy odlaczysz kleme od akumulatora i wyjmiesz tacho, to wtedy nie bedziesz musial przeprowadzac aktywacji przetwornika, ale pytalem sie kolegow z pracy i nikt nie ma pewnosci..bo po prostu nie sprawdzalismy tego. Zreszta mowiles ze wyjmowales tacho??? Czy po wlozeniu (najpierw trzeba wlozyc żółta wtyczke , ewentualnie brazaowa i czerwona jesli sa i na koncu białą - zasilajaca) tchografu, jak jedziesz to pokazuje Ci prędkość???
    Jak chcesz mozesz tacho wyslac..szef mowi ze skasujemy Cie ok 50 zl (wiec chyba tanio???:) + koszty przesylki
    moj email: swirk(malpa)poczta.fm

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha!! z ktorego roku ta renowka???

    0
  • #6 14 Paź 2005 16:27
    neon121
    Poziom 18  

    Witam
    Dokładnie jest to Nissan Interstar, ale identyczny co Reno Master, dosłownie to samo tylko pod inną nazwą. Tacho wyjmowałem już 2 razy i nic się nie działo, wtyczki wpinałem i wypinałem w losowej kolejności i tacho działa dobrze. Ten samochód jest z 2002 lub 2003r. nie pamiętam dokladnie, jest kolegi, co mieszka koło mnie i chciał żebym mu to zmienił.
    Co do komórek to wiem gdzie jest przebieg, bo zmieniałem różne wartości, które ulegają zmianie, po jeździe. Podstawiałem inne, ale tylko w pierwszych jako coś zmieniłem to wyświetlał 0km i wtedy pokazywał błędnie, ale jak wgrałem dobry kawałek tego kodu, to znowu wszystko wróciło do normy. Przebieg jest napewno jakoś kodowany + suma kontrolna.
    Chyba się skusze i wyślę go, ale muszę powiedzieć kumplowi, bo to jego, jak coś to napisze na priva
    Pozdrawiam

    0
  • #7 17 Paź 2005 13:26
    swirk
    Poziom 17  

    nie ma sprawy..to dziwne ,ze podlaczales obojetnie jak i dzialalo..chociaz z tymi vireootami to roznie bywa..bo szczerze mowiac wg mnie to najglupsze tachografy..do ktorych tyrzeba miec jak najnowsze oprogramowanie (a potrafi sie zmienic nawet co miesiasc!!) mimo ze masz tak samo wygladajace tacografy, to w wiekszosci przypadku one inaczej dzialaja..nie daje sie zamienic podzespolow itd.. u nas w robocie to tych tachografow kilka kartonow lezy...wiec ostroznie...
    w razie czego napisz na maila.. to podam Ci adres firmy.powodzenie..
    ja nie rozryzam narazie tego licznika, bo naprawde te tacho latwo uszkodzic.. zdarzalo sie ze np. przyjechalo auto z tego roku, a oprogramowania w polsce jeszcze nie wymyslono... i podczas programowania starym programem tacho uleglo uszkodzeniu, i nie wiadomo co tam wprogramowac, bo naprawde jest wiele programow do tego tacha...a sum kontrolnych nie bardzo kumam o co w tym chodzi???? poprzednie tacha bylo prosto rzoszyfrowac..moze wyjasnisz o co chodzi z sumami kontrolnymi???

    0
  • #8 22 Cze 2006 10:18
    michał15ooo
    Poziom 11  

    Witam .
    Należy zdjąć zabezpieczenie przed cofaniem tacho zapis w pamięci z reguły w pierwszej linii potem założyć pamięć i przy pomocy tachotestera wpisać dowolny przebieg.

    0