Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zf intarder 2 - setra 317ul

22 Lut 2019 12:27 510 25
  • Poziom 4  
    Witam,
    intarder Zf, centrala est 42 w setrze 317gtul,
    problem wygląda następująco:
    po włączeniu zapłonu kontrolka intardera mruga 3x i gaśnie, a gdy mantetka jest zaciągnięta, mruga cały czas.

    Jest jakaś procedura odczytania błedów? Dodam że texa nie ma połączenia z centrala.
    Da się w jakiś sposób wywołać kody błyskowe?

    Sprawdzałem też według schematu z dafa i centrala jest zasilana, sygnały z manetki też dochodzą oraz jest połączenie z zaworami i czujnikiem temperatury, zawory też mają odpowiednią rezystancje tzn 25 Ohm i 125Ohm jednak nie załaczaja się.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 26  
    Jaka rezystancja jest na czujniki temperatury?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 4  
    pokazuje niecałe 50k Ohm przy czym sprawdzałem przy temp niższej niż 20° sprawdzałem według tej tabeli zf intarder 2 - setra 317ul
  • Poziom 26  
    Czy pomiar był dokonany na elementach czy na złączu elektroniki? Nie pamiętam dokładnie ale wydaje mi się że Texa ten system diagnozuje bez problemu. Jedynie w Setra może mieć osobne złącze. Jesli masz rozpiskę pinów elektroniki to zobacz czy pin diagnostyczny jest wykorzystany jesli tak to sprawdź gdzie zmierza.
  • Poziom 4  
    Pomiary były robione na elementach i złączu.
    Pin diagnostyczny jest wykorzystany ale dokąd idzie to nwm.
    W setrze jest tylko jedno złącze diagnostyczne to okrągłe Mercedesa, jednak nie można się połączyć. Jak działał poprawnie to nie próbowałem go wpinać bo nie było takiej potrzeby a teraz by się przydało
  • Poziom 26  
    Trzy mignięcia wskazywały by na bł nr3 zawór kondensatora. Intarder est42 powinien ci na postoju wyzwalać zawór kondensatora z słyszalnym wypływam powietrza z odpowietrznika po jego wyłączeniu. Jeśli przemierzyłeś kable przyrządem a nie dokonałeś próby obciążenia kabli żarówką to pomiar może być fałszywy.
  • Poziom 4  
    Tyle że on zawsze mruga tylko 3x nawet jak mu odlacze którykolwiek zawór albo czujnik. Więc nwm czy to będzie ten błąd nr3 ale oczywiście sprawdzę go.

    Można ten zawór sprawdzić z osobnego źródła napięcia 24v żeby go sprawdzić? bo na forum kiedyś było że jest sterowany pwm z centrali

    Dodano po 33 [minuty]:

    hubert04 napisał:
    https://pl.scribd.com/doc/309886413/ZF-Intarder-EST-42-Troubleshooting-68-Pole tu masz kolego opis błędu na 9 stronie. POZDRAWIAM


    Z tego co widzę dotyczy to centrali est 32 a nie est 42 a patrząc na schemat połączeń i numery połączeń do kostki to się różni.
  • Poziom 4  
    Manualne wywołanie kodów błyskowych też nie przynosi efektów. Cały czas kontrolka mruga z taką samą częstotliwością.
  • Poziom 26  
    Tu masz potwierdzanie obsługi systemu est42 i sposób wyboru bez marki z napędu TEXA. Można też próbować z kabla uniwersalnego te same piny co w złączu pokazanym na zdjeciu.
  • Poziom 4  
    Przez układy napędowe też próbowałem.
  • Poziom 26  
    Zrób zdjęcie złącza i tabliczki ecu i zamieść na forum.
  • Poziom 4  
    Tabliczka bez problemu a z tym złączem to mam urwane dźwignię od zabezpieczenia i za bardzo nie chciał bym go ruszać jak by nie było potrzebne. No chyba że będzie to będę kombinował jak go ściągnąć.
    zf intarder 2 - setra 317ul
  • Poziom 26  
    Chodziło mi o tabliczkę na ecu elektroniki.
  • Poziom 4  
    czyli w takim razie o którą chodzi? zf intarder 2 - setra 317ul zf intarder 2 - setra 317ul
  • Poziom 26  
    Nadal nie widzę numeru z elektroniki intardera zf est42.
  • Poziom 22  
    Witam.
    Weź kabel z końcówką - pin K i podłącz do pinu k - line w złączu sterownika. Zasilanie z aku.
    Złącze diagnostyczne do intardera i diagnostyki skrzyni biegów powinno być gdzieś w okolicach sterownika ze zdjęcia.
  • Poziom 4  
    Niestety nie ma innego złącza diagnostyczne go jak tylko okrągłe Mercedesa z przodu.
  • Poziom 21  
    Koledze chodziło abyś diagnozę po linik k robił bezpośrednio przy tej wtyczce białej od ECU co wrzuciłes zdjęcie odnaleźć pin w niej z k-Line a zasilanie i masę do sprzętu diagnozujacego z aku pojazdu oczywiście wtyczka musi być podpięta do ECU miałeś podane schematy wyżej więc wszystko powinnaś znaleźć bez problemu

    Dodano po 3 [minuty]:

    Bądź podejdź kolego do kogoś co ma SD conect do MB i będzie po problemie
  • Poziom 4  
    W złączu z intardera nie ma problemu bo mam schemat i jest k linie tylko pod który pin podpiąć w urządzeniu?
  • Poziom 4  
    Sprawa jest tego typu że jeszcze wczoraj sprawdzałem ciągłość przewodów żarówka wszystko było ok ale intarder nie działał, dzisiaj poszedłem zapalić auto i cudowne uzdrowienie intarder działa.

    Jest tylko taki problem że hamuje z dużym opóźnieniem i nwm czy to może być spowodowane że filtr jest przytkany czy któryś zawór działa z opóźnieniem?
  • Poziom 26  
    Przeważnie zawsze te objawy wskazują na uszkodzony zawór kondensatora lub uszkodzenie tłoka kondensatora. Sprawdź osłuchowo czy zawór ten odpuszcza powietrze w momencie odpuszczania dźwigni intardera. Przy zaciąganiu dźwigni powinien ten zawór się otwierać i powodować wysunięcie tłoka który ma za zdanie szybko wtłoczyć olej na łopatki rotacyjne. Co powinno skutkować przyspieszeniem zadziałania intardera.
  • Poziom 11  
    Schemat gniazda diagnostycznego w Setrach 300 i Mercedesach O550

    zf intarder 2 - setra 317ul

    A co do opóźnionego i słabego działania to sprawdź poziom oleju i jakie masz ciśnienie na zasilaniu retardera bo może jest uszkodzony reduktor ciśnienia.