Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo IV 9N 2003r - Wspomaganie KOYO, brak wspomagania

22 Lut 2019 17:08 447 19
  • Poziom 3  
    Witam serdecznie.
    Historia zaczyna się tak..
    Mianowicie w drodze do pracy miałem problem, padło mi ładowanie. Do tej pory było wszystko ok, ale po przejechaniu na padniętym akumulatorze wyłączyło się wspomaganie. Alternator oddałem do regeneracji, wymienione były szczotki. Po zamontowaniu alternatora ładowanie wróciło.
    Napięcie na akumulatorze na wyłączonym aktualnie 12.5V, na odpalonym około 14.3V bez obciążenia. pomiary są równe i nie skaczą.
    Idąc dalej odkąd zamontowałem alternator nie wróciło wspomaganie w ogóle nawet na chwilę. Podłączyłem się pod VAG-a i wyskoczyły mi błędy w adresach 9, 17 i 19 : 01309 - Power Steering Control Module (J500) 49-00 - No Communications. W każdym adresie to samo
    Pomierzyłem napięcia na każdej z pinów przy pompie. Wtyczka główna zasilająca jest ok, tak jak na akumulatorze, ale na tej wtyczce CAN , na pinie 1 i 2 jest w porządku lecz na pinie 4 jest znikome napięcie 0.04V np. Teraz moje pytanie w czym jest problem ? Obczaiłem wszystkie działy na elektrodzie już chyba i nikt nie miał problemu aby na każdym adresie był ten problem.
    Mianowicie, wie ktoś też który bezpiecznik w vw polo jest odopowiedzialny za wspomagania ? Chodzi mi o ten wewnątrz. Blaszkowe na akumulatorze podczas pomiaru dotykając masy i śrub pomiedzy również pokazują dobre napięcie.
  • HELUPOWER
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Bezpieczniki odpowiedzialne za wspomaganie to: F7 5A/7.5A oraz F3 40A/50A/60A.
    F7 znajduje się w desce rozdzielczej, natomiast F3 na akumulatorze.
    Sprawdź czy masz napięcie na przewodzie czarno-żółtym względem masy pojazdu (znajduje się w tej samej kostce co przewody od CAN). To właśnie bezpiecznik F7.
    Powinno się pojawić po przekręceniu kluczyka.
  • Poziom 3  
    No wlasnie tam nie ma napięcia na tym przewodzie wzgledenm masy.
    Na pozostalych jest

    Dodano po 19 [minuty]:

    Po wymianie bezpiecznika. Po przekreceniu zaplonu kontrolka wspomagania gasnie a po odpaleniu znow wraca, wczesniej przed wymiana bezpiecznika palila sie ciagle na zaplonie i nie gasla. Za chwile bedzie podpiety pod komputer po raz kolejny i zobaczymy

    Dodano po 2 [godziny] 5 [minuty]:

    Podpiolem pod kompa. Bledy z adresow usunolem. Teraz zostaje blad ktory powraca w adresie 44 czyli wspomaganie. Blad numer 566 stering assistance operation. 27-00 - implausible signal
  • HELUPOWER
  • Poziom 3  
    Tak, mogłem wejść, jak ruszałem kierownicą to przy pomiarach widac bylo ze wyczuwa ruch kierownica, obroty wchodziły, pokazywało temperature, co do vaga nie jestem obcykany w 100%, ale kurczę wygląda to tak jakby żyło wszystko a wspomoagania jak nie było tak nie ma
  • Poziom 33  
    Trzeba wejść w parametry i zobaczyć jaki jest prąd pobierany przez silnik (bez ruchu kierownicą około 4A, jak się nagle nią ruszy to wzrośnie nawet i do 40) i jakie jest zasilanie pompy. Zobacz tez na obroty pompy, jak się nie rusza kierownicą to będzie około 1360 obr/min.
    Dodatkowo po odpaleniu sprawdź czy masz zasilanie na tym przewodzie co pisałem wcześniej.
  • Poziom 3  
    Zrobie dzis wieczorem pomiary kazdego bloku i podesle tutaj. Z tego co pamietam u mnie wartosci te o ktorych piszesz były niższe
  • Serwisant
    566 wskazywałoby na usterkę wewnętrzną pompy.
  • Poziom 17  
    Blok pomiarowy 001 pozycja 1 . Jakie jest napięcie na zacisku 30 ?
  • Poziom 3  
    14.3 V tam jest. Dzis wieczorem usiade z kompem i zrobię pomiary kazdego bloku.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam, ze pompa jest sucha. Plyn nie wycieka, stan oleju do wspomagania jest prawidlowy. Przy wtyczkach sucho bez żadnej korozji i zasniedzenia
  • Admin grupy Samochody
    Pewnie urwało się sprzęgło pomiędzy silnikiem a pompą.
  • Poziom 3  
    Szczerze to pierwsze słyszę ze cos takiego moze sie stac. Gdzie szukac ? Co robic?
  • Poziom 33  
    radiogaga napisał:
    566 wskazywałoby na usterkę wewnętrzną pompy.

    T5 napisał:
    Pewnie urwało się sprzęgło pomiędzy silnikiem a pompą.

    Czyli uszkodzona elektronika pompy wraz z jej elementami.

    konrad9449 napisał:
    Co robic?

    Znajdź drugą pompę wspomagania KOYO i ją zmień.
  • Poziom 3  
    Dziwna sprawa ze nagle z alternatorem padla pompa. Objawy wskazuja ewidentnie ze to pompa. Dziwi mnie, ze po wejsciu przez vaga w bloki pomiarowe wszystko wykazuje jakby żyło, a jednak wspomagania nie ma. Cóż, trzeba podmienic pompę. Poszukam i pp montażu napisze jaki byl tego wynik
  • Poziom 33  
    konrad9449 napisał:
    Dziwna sprawa ze nagle z alternatorem padla pompa.

    Mniejsze napięcie ale większy prąd. Wystarczy aby upalić elektronikę w pompie.
    Praw fizyki nie oszukasz.
  • Serwisant
    Konrad chcesz powiedzieć,ze w blokach pomiarowych masz status silnika "ON" i VAG/VCDS pokazuje obroty pompy na poziomie 1800-4000rpm,a prąd silnika pompy jest od paru do ok.60A przy max.skręceniu?
    Tylko wtedy podstawowe parametry są OK.
  • Poziom 3  
    Po podłączeniu do vaga bloki pomiarowe pokazuja
    001 : 14.3v; 0.0A ;11stopni C ;OFF
    002: 0.0 *\s (przy ruchu kierownica zwiekszaja sie wartosci); 0/min ; 0.0 A
    003: 0.0 km/h ; 915 / min ; ON ; YES
    004 4872 h ; 3494 ; correct ; 14.28 V

    Brak amperow.
  • Poziom 33  
    konrad9449 napisał:
    Po podłączeniu do vaga bloki pomiarowe pokazuja
    001 : 14.3v; 0.0A ;11stopni C ;OFF
    002: 0.0 *\s (przy ruchu kierownica zwiekszaja sie wartosci); 0/min ; 0.0 A
    003: 0.0 km/h ; 915 / min ; ON ; YES
    004 4872 h ; 3494 ; correct ; 14.28 V

    Brak amperow.

    Musisz wymienić pompę.
  • Poziom 31  
    T5 napisał:
    Pewnie urwało się sprzęgło pomiędzy silnikiem a pompą.
    Piotrek, ale dałeś po gaciach! :lol: